Lovise_84 Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Som så mange andre her inne, så har jeg klart å få opp denne dumme feilmeldingen. Jeg skulle starte opp maskinen, og kommer til der hvor jeg skal logge meg inn. Skjermen forblir svart, etter mange restartinger. Siden Vista er helt nytt for meg, aner jeg ikke hvordan BIOS på dette systemet funker. Jeg prøvde meg på en tilbakestilling av innstillinger, trykker F11 når det står "Krisegjenoppretting", men når dette var ferdig, var maskinen tom for batteri, slik at hele installasjonen ikke ble ferdig. Ja, dum feil av meg. Uansett, etter dette fikk jeg følgende feilmeldinger opp: INTEL ® Boot Agent GE V1.2.44 Beta-1 Copyright © 1997-2007, Intel Corporation Dette står to ganger, og under står det: PXE-E61: Media test failure, check cable PXE-M0F: Exiting Intel Boot Agent Etter dette kommer det opp: Non-system disk og disk error Replace and strike any key when ready Maskinen er to mnd gammel. HP Compaq 6720S med integrert Vista. Har dermed ikke cd med Vista tilgjengelig. * Intel Celeron 550 * 15,4" WXGA skjerm * Intel GMA X3100 grafikk * 2GB RAM * 160GB Harddisk * DVD RW LS * Trådløs nettverk b/g * Microsoft Vista Home * HP Backup og Recovery SW * Microsoft Office 2007 Ready Hjelp! Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Bios er lik uansett hvilket os som er installert da det følger hovedkortet og ikke os'et. Får du ikke denne trykk f11 muligheten lenger heller? Om du gjør så er det vel bare å prøve en gang til. MED strømkabel den gangen her. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 PXE-E61: Media test failure, check cablePXE-M0F: Exiting Intel Boot Agent Her forsøker maskinen å boote fra nettet. Dette kan du slå av i BIOS. Lenke til kommentar
Lovise_84 Skrevet 15. september 2008 Forfatter Del Skrevet 15. september 2008 (endret) Bios er lik uansett hvilket os som er installert da det følger hovedkortet og ikke os'et. Får du ikke denne trykk f11 muligheten lenger heller? Om du gjør så er det vel bare å prøve en gang til. MED strømkabel den gangen her. Har prøvd tusen ganger, får ikke F11 opp lengre nei. Der hvor dette skulle kommet opp, får jeg opp feilmeldingene PXE-E61: Media test failure, check cablePXE-M0F: Exiting Intel Boot Agent Her forsøker maskinen å boote fra nettet. Dette kan du slå av i BIOS. Nå er disse feilmeldingene borte, nå gjenstår den siste, og ikke minst, skumle Endret 15. september 2008 av Lovise_84 Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 PXE-E61: Media test failure, check cablePXE-M0F: Exiting Intel Boot Agent Her forsøker maskinen å boote fra nettet. Dette kan du slå av i BIOS. Denne ser du sansynligvis kun fordi disken ikke er bootbar da bootorder vanligvis har med nett satt opp helt sist om alt annet feiler. Tror kanskje det letteste er om du kontakter HP og spör om en recovery-DVD om du ikke fikk en med maskina, men den kommer til å skrive over alt du har på disken når den reinstallerer Vista såvidt jeg kan se fra andre forum. Lenke til kommentar
Lovise_84 Skrevet 15. september 2008 Forfatter Del Skrevet 15. september 2008 PXE-E61: Media test failure, check cablePXE-M0F: Exiting Intel Boot Agent Her forsøker maskinen å boote fra nettet. Dette kan du slå av i BIOS. Denne ser du sansynligvis kun fordi disken ikke er bootbar da bootorder vanligvis har med nett satt opp helt sist om alt annet feiler. Tror kanskje det letteste er om du kontakter HP og spör om en recovery-DVD om du ikke fikk en med maskina, men den kommer til å skrive over alt du har på disken når den reinstallerer Vista såvidt jeg kan se fra andre forum. Ja det regner jeg med at den kommer til å gjøre. Men fungerer slike program som GetDataBack etter noe sånt? Jeg tror ikke det fulgte med noe recovery-DVD, men skal dobbelsjekke når jeg er hjemme hos meg selv. Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Regner med at det ikke fulgte med noen recovery-sak. Ser du listet opp HP backup/restore programvare i første posten og da er det vanligvis sånn at du skal brenne din egen restore cd/dvd, men det skader jo ikke å ta en titt Lenke til kommentar
Lovise_84 Skrevet 15. september 2008 Forfatter Del Skrevet 15. september 2008 Regner med at det ikke fulgte med noen recovery-sak. Ser du listet opp HP backup/restore programvare i første posten og da er det vanligvis sånn at du skal brenne din egen restore cd/dvd, men det skader jo ikke å ta en titt Har nå sjekket hjemme, det fulgte med veldig lite info om maskinen, og ingen dvd\cd. Har forsåvidt laget en backup-cd, men denne fungerer da altså ikke. Snakket forresten med noen datakynidge, de kunne fikse problemet på 1.5time, 450kr timen. De mente også at dette var en garantisak. Lenke til kommentar
Lovise_84 Skrevet 15. september 2008 Forfatter Del Skrevet 15. september 2008 Sånn ser Bios-en min ut Dette kjørte jeg i natt Og her er den berømte feilmeldingen Lenke til kommentar
Thomz Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Sånn ser Bios-en min utDette kjørte jeg i natt Og her er den berømte feilmeldingen Ser ut til at du kan ha kvittet deg med drivere, har du SATA? Sett inn en OS cd og installer sata drivere. Med xp så trykker du f6 når den laster inn. Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 kanskje et dumt spørsmål - du har ingen memorystick i usb port? Enkelte pc'er har usb satt opp som primary i bios... Lenke til kommentar
Lovise_84 Skrevet 15. september 2008 Forfatter Del Skrevet 15. september 2008 kanskje et dumt spørsmål - du har ingen memorystick i usb port? Enkelte pc'er har usb satt opp som primary i bios... Har nok ikke det Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Ja det regner jeg med at den kommer til å gjøre. Men fungerer slike program som GetDataBack etter noe sånt? Nei, jeg ville ikke satset på at getDataBack ville klare å finne igjen filene etter en reinstallasjon. Det store uvisse er om rescue formaterer disken eller ikke. Dersom den formaterer disken vil den nye installasjonen skrive seg over filene som allerede ligger på disken og da er det store sjanser for at GetDataBack og andre programmer ikke vil hjelpe. Så om du har data du trenger på disken ville jeg ha redda de först, så reinstallert Windows. Det kan väre så "enkelt" som at du tar disken ut av maskina og setter den i et USB kabinett og kobler den til en annen maskin og kopierer ut filene. For disken og innholdet er sikkert helt fint selv om Windows ikke starter Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Gå i "systeminformasjon" i bios og se om den i det hele tatt finner disken din Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå