Gå til innhold

Slippe å betale så mye i tollen på pakker :)

Gjest member-63169

Anbefalte innlegg

Gjest member-63169

Fikk et fint tips om hvordan man kan slppe endel i tollen. Ikke alle nettbutikker fra utlandet vil skrive en lavere pris på pakken din (som du skal betale 25% MVA for), fordi det er ulovlig.

Men du kan spørre om de kan la vere å ta på innholdsfortegnelse, noen netshop fra statene har dette som en checkbox når du skal bestille. Tollen kan nemlig ikke estimere på noen måte verdien til forsendelsen. de vil da spørre deg, og du kan sende en fint redigert ordrebekreftelse til dem og du blir glad :) kansje også smart å skrive demovare eller noe på og da.

Får håpe dette funker i praksis :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan alltids spørre nettbutikken pent om de kan la være å skrive på pakkens verdi under påskudd av at det er en gave. Gaver kan ha verdi opptil 1000,- om jeg ikke husker feil før du må tolle og betale mva. Jeg ville dog vært forsiktig med å fremvise redigert ordrebekreftelse da du kan bli dømt for dokumentfalsk om det blir oppdaget. Det er fort litt ugunstig.

Lenke til kommentar
Gjest member-63169

hehe, skjønner. men hvis det ikke står noe på pakken og de vil ha toll av det, og jeg ikke gir dem noen dokumenter eller noe, hva da? har de forresten rett til å sjekke opp i dine dokumenter likevel da?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...