Mr_Bilbo Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Hei... som tittelen viser, ønsker jeg å blokkere limewire og andre torrent-klienter i ruteren. Problemet er selvfølgelig det at jeg ikke helt vet hvordan og er litt "redd" for å gjøre noe alvorlig galt. Ruteren er en Linksys 54G som jeg kjører DD-WRT på. Har sett i et sted i konfigurasjonen der en mulighet for å blokkere bla. limewire, men fikk det ikke til. Håper det er noen som kan gi meg en grei "step-by-step" metode for å kunne blokkere svineriet som spiser opp all båndbredden min. Selvsagt går det jo an å inndra maskinen til den "mistenkte", men tenkte å prøve en mildere løsning først... Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Du mister IKKE noe fart av limewire, er det ikke bare å fortelle vedkommende om å slutte å laste torrent(for det stjeler fra linja) men vist du ikke en gang klarer limewire, så får du heller få deg ny Linje! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Når du stenger limewire, laster denne personen ned en ny klient (visst han ikke vet det er deg, som sikkert er saken siden du ikke kan fortelle han å slutte). Det beste er å forklare saken Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Gå til Access restrictions i DD-WRT admin, så finner du "Blocked services", og i den 2. (Andre, second..) uttrekslisten finner du BitTorrent, velg denne og trykk på "Add/Edit service" knappen, da skal du i utgangspunktet ha blokkert all BitTorrent trafikk som går til routeren Lenke til kommentar
Mr_Bilbo Skrevet 15. september 2008 Forfatter Del Skrevet 15. september 2008 Gå til Access restrictions i DD-WRT admin, så finner du "Blocked services", og i den 2. (Andre, second..) uttrekslisten finner du BitTorrent, velg denne og trykk på "Add/Edit service" knappen, da skal du i utgangspunktet ha blokkert all BitTorrent trafikk som går til routeren Takker så meget for svar, så blir det spennende å se om det virker. Virker iallfall som at nettet ble betydelig raskere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå