Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ikke kontakt med skjerm

Anbefalte innlegg

Heisann..

Hadde nettopp overklokka CPU'n da skjermen fryste seg. Jeg slo av maskina og stakk ned en tur, før jeg kom tilbake og slo maskina på igjen. Det som er problemet er at jeg ikke får kontakt med skjermen! Får bare den samme mld.: "Check singal cable"... Datan starter opp, alle vifter går osv, men ikke noe bilde eller "pip" under oppstart.

Etter en titt i kabinettet, samt resetting av CMOS, osv har jeg ikke kommet noe lengre! Tenkte kanskje det var CPU som gikk når jeg overklokka eller så var det noe feil med grafikkortet, så bestilte en ny CPU samt et nytt grafikkort siden det gamle også trengs å byttes ut..

Men, etter at jeg hadde bestilt ny CPU + GPU kom kameraten min over med sitt skjermkort bare for å teste... Det viste seg at det ikke hjalp med det heller. Samme problemet: Ingen kontakt med skjerm..

Da tenkte jeg at det helt sikkert var CPU'n som hadde streika, men for sikkerhets skyld fikk kameraten min med seg cpu'n min (en Q6600). Den funket på hans PC!

Er det noen som kan hjelpe/gi råd til en stakkar som sitter på en "råtass" av en bærbar dritt-pc og lengter etter sin gamle?!

Har forresten prøvd et annet hovedkort uten hell, og skjermen fungerer fint da jeg kobla den til bærbaren..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mulig strømforsyningen din kvelda.

Man får samme symptom med manglende P4(ATX12v)/EPS power til CPU.

At alle vifter starter betyr ikke nødvendigvis at denne EPS/ATX12v 4/8 pin gir strøm til CPU.

hmm. PSU'n er ikke mere enn 2 uker gammel.. 620W til tusenlappen. Men det skader vel ikke å prøve en annen

Lenke til kommentar

har sjekka alt flere ganger.. også prøvd no dd2-ram som lå liggemde..

Tviler på at problemet ligger i at noe er kobla feil.. fordi jeg hadde ikke vært inne i pc'en i mellomtiden.. (fra jeg gikk ned og opp igjen..)

men jeg er helt blank på hvilken annen komponent/hardware som kan ha innvirkning på skjermens kontakt med maskina

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...