chil Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 (endret) På jobben sitter jeg forann 16-18 stk 42t Plasma skjermer. Disse produserer MYE varme. Og jeg blir varm i ansiktet av og sitte foran dem(ofte sitter jeg i flere timer) I helga satt jeg svært lenge, og synes nesten jeg fikk litt farge i ansiktet svir litt..er dette mulig? kan da umulig være heldig.. noen som kan noe rundt dette? kan stråling fra plasma tvr være farlig? Endret 14. september 2008 av chil Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Plasmaskermer har filter som fjerne det meste av UV-strålingen. Er ikke sikker på hvordan det er med infrarødt. Den eletromagnetiske strålingen er også lav. Effekten av å sitte lenge framfor alle skjermene er mest sansynlig psykisk. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Hva er det du jobber med? Lenke til kommentar
chil Skrevet 15. september 2008 Forfatter Del Skrevet 15. september 2008 kontroll rom for tank båter, er noe som akkurat er bygd så jeg er en av de første som bruker det. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 (endret) Stilig. Håper du ikke kan fjernstyre tankene på båtene via sattelitt... Feks øke trykke. Lufte osv... Movie: Hackers (da noe helt annet de gjorde).. Endret 15. september 2008 av Lord Grÿllwotth Lenke til kommentar
chil Skrevet 15. september 2008 Forfatter Del Skrevet 15. september 2008 hehe nei kan ikke det, men hva med skjermene? føler at de stråler fælt! vet ikke om det er bare noe som har satt seg i hodet mitt.. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 sitter selv med 14stk 40" LCD-skjermer her(+ det på plassen min) hadde akkurat det samme problemet med strålevarme, men vi justerte ned lys-styrken og det ble MYE bedre. det med UV-strålinger vet jeg lite om, men for varmen kan jeg anbefalle det. regner med det er stråle-varme fra skjermene du kjenner men, plasma var ikke det beste valget da, bildet brenner seg fast i plasma, men ikke i LCD. regner med at du sitter med mye med samme bildet, dere burde nesten byttet dem ut. regner med at bildet ikke er så alt for bra om 1 år hvis disse har samme bildet. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Min kompis har splitter ny plasma. Etter bare 3-5 min på samme bilde kan man se tegn til at fosforet ikke henger med i svingene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå