Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Jeg skal ha nye bærbar, hva kjøper jeg??

Anbefalte innlegg

Har fått 15000 kr fra trygdekassen på grun av skrivevansker til bærbar data. Jeg kan altså likegodt bruke alle penga. Dette trenger jeg pcen til skolearbeid, lekser, kazaa, filmer, office, download, photoshop, webredigering

Jeg står mellom to typer pc:

1. liten og lett portabel/ultraportbale. Ikke så god ytelse med lydløs og lett.

2. Kraftpakke som veier ,mye og har kraftige komponeneter. En som kan gjøre alt det ovenfornevnte med også fylle opp mine behov for spill og tunge grafiske ting. Photoshop osv bedre enn den ultraportable.

Kan spytte i 200 kr selv hvis det er nødvendig?

Hva kjøper jeg?`

Har sett på:

Fujitsu-Simens Amilio D 8200 til 1599 kr på komplett

Dell Inspiron 8500

Noe med centrino?

Noen Flere forlag her spesielt på ultrportable?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en bærbar Dell Inspiron 4000, så langt har:

- Batteriet kortsluttet to ganger

- Jeg har merker på skjermen som ikke går bort

- Ledningen på strømadapteren har knukket en gang

- Skjerm festet har knukket (!!!!!)

- CD-Rom?en sluttet å virke.

Så langt, har Dell erstattet et batteri og CD-Romet. Resten har jeg måttet dekke. Jeg vil gjerne påpeke at jeg behandler PC?en med stor omhu.

Jeg har snakket med PC reparatører, både her og i Canada, alle anbefaler å styre unna Dell, og heller satse på HP eller Toshiba. Jeg kommer aldri til å handle fra Dell igjen!

Lenke til kommentar

Dell selges kun via nettet eller telefon, de har ingen butikker.

Acer selges vel gjennom butikker, men jeg vet ikke hvilke.

Jeg har hatt en Dell Inspiron 8000 i 1,5 år, og det har vært veldig lite tull med den.

Ser en skriver over at han har fått merke i skjermen og det har jeg også, av tastaturet... Litt irriterende, men det syns kun når skjermen er av.

Lenke til kommentar

Expert pleier å ha en del acer maskiner..

Jeg har en Dell Inspiron 4150 og er veldig godt fornøyd. masse PC for pengene ihvertfall..

Kunne selvsagt tenkt meg en enda mindre maskin, men det er jo så svindyrt..

Om jeg ikke hadde kjøpt Dell tror jeg at jeg hadde gått for en Acer, Compaq (har veldig bra priser for tiden) eller Zepto..

Lenke til kommentar

vil anbefale å gå for en ultraportabel siden dette virker som en maskin du skal ha rundt endel.

Utifra nicket ditt vil jeg anta at du har nok "power" til å ta deg av tung videoredigering hjemme, og kan derfor la laptopen være laptop, og ikke en dårlig hjemmepc erstatter...

hvis du kjøper deg en ultraportabel kommer du aldri til å ville ha en stor laptop igjen(jeg skal hvertfall aldri ha laptop over 1.5 kg). friheten ved å ha en stille liten og nett maskin er gull verdt til og fra skolen osv... du har sikkert nok annet å bære på fra tid til annen om du ikke skal putte 4 kg Dell i sekken også...

eller du kan kjøpe deg en mac... da får du virkelig mye laptop for penga (og en design vi andre kan stå å sikle etter)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...