Gå til innhold

ehh.. trenger noen spill og spille i timen når jeg kjeder meg!

santacruze

Anbefalte innlegg

At norsk skole har mange svakheter er det liten tvil om. At unge i dag syter og klager mer enn noensinne bør ligge i samme boks. Man skaper sin egen fremtid, man venter ikke på at den skal bringe godsaker uten å måtte gjøre en døyt for det. Men det er visst holdningen nå.

"Ungdommen nå til dags". Det sa sikkert eldre folk om deg og, uten at du sitter langs Karl Johan med en kaffekopp av den grunn.

Spilling i timen gjør nok underverker for videre innsats og kunnskap.

Stemmer nok det. Jeg hører fotografyrket har stor etterspørsel etter konvertering mellom heksadesimalsystemet og femtallssystemet, samt at det er en kritisk mangel på kunnskap når det gjelder bøying av "å vera".

Elma er en klassiker man ikke må glemme, men jeg foretrekker nå browser-baserte spill hvis det skal spilles i timen.

:roll:

At unge i dag syter og klager mer enn noensinne bør ligge i samme boks.

Faktisk så har nordmenn generelt, og utover hele spekteret av aldersgrupper, begynt å klage mye mer. Alle virker som de tror de har mer krav til ting enn før. (Jeg vet det er litt ironisk å klage på klaging.)

Helt enig. Jeg ville bare ikke gå enda lenger OT enn jeg allerede var. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pop:

Helt riktig det du nevner der, en en drøss med udugelige folk i begge ender.

Mulig du missforstod meg litt ja, det jeg mente å poengtere er att per dags dato lønner ikke utdanning seg innen mange yrker, derfor får vi inn en haug med folk som BURDE ha tatt seg utdanning istedet for å jobbe. Eksemplene er mange. Det du erfarer er jo kjempe trist, det skal ikke være slik att en bedrift sitter med inkompetente mellom "ledere" (i ditt tilfelle), kan jeg få anbefale deg å gå til en høyere leder å faktisk legge frem situasjonen din? Om du har en seriøs toppleder, noe jeg regner med att du har så vil han eller hun helt sikkert se på situasjonen og forbedre den drastisk om det er nødvendig. Fikk selv ett sjokk en dag da en av mine ansatte som jobber som kundekonsulent kom og sa att person X ikke fungerte i sin stilling. Fra min synsvinkel var han en glimrende medarbeider, men så feil kunne jeg altså ta. Etter å ha sett igjennom saken så fant jeg ut att det kundekonsulenten sa var helt riktig. Konsekvensene ble store.

Tilbake til topic og det andre pop sa:

Nyutdannede mangler erfaring:

Ja det gjør det, også helt klart att alle må starte ett sted. Men gang på gang viser det seg att opplæring på en arbeidsplass er fundamentalt viktig for att en person skal kunne utvikle seg. Det er mye lettere å holde på kunnskap når man kan knytte teori til noe praktisk. Åja, i de fleste yrker er dette mulig. Så hvorfor integrer ikke skolen opplæring i bedrift på en større måte`?

Så for de som VIL! jobbe på MacD så er vel MacD spillet 100% ypperlig som en pekepinne for hva som kan vente en. Spørs helt klart på hvordan man snur å vender på ting!

Lenke til kommentar

Til inspirasjon til dere som planlegger en fremtid innen McDonalds.: :p

Clerks I

http://www.imdb.com/title/tt0109445/

Clerks II

http://www.imdb.com/title/tt0424345/

Jeg har uansett dyskalkuli. Samme hvor hardt en strever for å følge med da så nytter det ikke uten spesialundervisning, noe jeg aldri fikk.

http://64.233.183.104/search?q=cache:RYVsZ...lient=firefox-a

Jeg strøk i matte, til og med når jeg prøvde mitt beste.

Lenke til kommentar

Jeg hadde laptop gjennom hele videregående, så dette vet jeg alt om :p

Om man skal spille i timen, er det noen faktorer spillet må ha. Det må være lett å sette spillet på pause, og det må også gå an å legge det ned uten altfor store problemer. Det kan selvfølgelig ikke være et spill der lyden har noe å si. Nå vet ikke jeg om du bruker mus eller ikke, men om du ikke gjør det, innskrenkes antallet spill du kan spille ganske raskt :p

Noen forslag (beklager hvis noen er sagt før):

Tetris

Blokkokopter

Icy Tower

Det meste på 123spill.no :p

Så må man selvfølgelig ikke se for ivrig ut når man spiller, for da kan det hende læreren skjønner det :p

Lenke til kommentar

Jeg gjentar at Peggle vil være et bra valg. Dritbra småspill, trenger bare litt navigering på touchpad'en for å sikte samt et lett trykk for å skyte ballen. Spillet består ikke av å kontrollere konstant men heller i å sikte bra og ha god timing.

Lenke til kommentar
Tjaaaah, hva med å følge med i timen?

Haha^_^ Nailer fulgte du mye med på skolen når du gikk der? Selv uten pcer så var det andre ting for min del som var hakket mer artig en fks matte timen. Har enda ikke fått bruk for fks algebra og logaritmer. (Moralen er...?)

Google hjalp meg med å finne denne siden:

IWIN

Moralen er: få en skikkelig jobb og utdannelse etter VGS.

.. Prøvde selv det der med å spille spill når jeg kjeda meg i 1. klasse.. Det er idiotisk. Glad jeg slutta med det. Anyways, jeg vil anbefale tetris eller supermario.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 13 år senere...
Isbilen skrev (På 15.9.2008 den 13.41):

Husk at det er noen spill som er lettere for læreren å oppdage enn andre. Det ser kanskje ikke så veldig ut som om du gjør noe nyttig når du sitter med nevene konstant planta på piltaster og space.

Ps; spillet heter faktisk spacebar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...