eirikJO Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Jeg leter etter en backup server løsning for linux som tar backup til disk, av hva jeg måtte ønske. Jeg har et krav om at det installeres en liten agent på de windows pc'ene man ønsker backup av. Den må gjerne ha web front-end. Jeg har sett litt på Backuppc, men denne tar backup av delte mapper på windows pc'en. Har sittet å googlet i en times tid, uten å finne noe som oppfyller kravet mitt. Er det noen som har noen tips til meg? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Skal det taes backup av hele Windows systemet, eller enkelte mapper i systemet? Kanskje du finner noe her? http://wiki.diskusjon.no/index.php/Guide:(...tu_server_howto Lenke til kommentar
eirikJO Skrevet 15. september 2008 Forfatter Del Skrevet 15. september 2008 Ønsker bare å ta backup av mapper/filer som blir definert. Ikke hele windows. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 (endret) Jeg ville nok delt ut en samba-share (kompatibelt med windows sine delte mapper) fra linux serveren. Da bør vel et hvilket som helst backupprogram på windowsmaskinen kunne kjøre backup til denne lokasjonen ved jevne mellomrom. Skal det brukes over internet ville jeg benyttet meg av sftp. EDIT: Cobian backup synes jeg var et allright backupprogramm på Windows. Endret 15. september 2008 av NorthWave Lenke til kommentar
eirikJO Skrevet 16. september 2008 Forfatter Del Skrevet 16. september 2008 Amanda ja. Den skal jeg sjekke ut! Takk. Men så er spørsmålet.. finnes det flere? Lenke til kommentar
tingo Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Jada, det finnes flere - mange flere. For eksempel Bacula, boxbackup (er usikker på om denne kan ta backup av Windows-maskiner), Flexbackup. Lenke til kommentar
eirikJO Skrevet 17. september 2008 Forfatter Del Skrevet 17. september 2008 Takk! Bacula virket lovende. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 (endret) Selv så bruker jeg Free Open Ghost (http://www.fogproject.org/) Det er enkelt å sette opp, har webgui, kan ta backup av alle maskiner med alle os, jeg har tatt backup av windows 2003 server, XP, Ubuntu med det. (og testet å rulle ut igjen image) edit: så ikke at du bare ville ha filer, dette tar backup av hele maskiner... Endret 17. september 2008 av Equerm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå