316 Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Tja. Vanskelig å si hva som hadde skjedd dersom alle sykdommer kunne kurerest. Vi hadde blitt enormt mange flere her på jorden, og mangelen på mat og ressurser ville nok meldt seg fort. På en måte er det jo en god tanke, men jeg tror den løsningen bare vil by på nye problemer. Jeg tror også at etterhvert som man lager kurer for sykdommene, så vil det komme nye sykdommer som man også må finne kur til, og dette vil fortsette. Er det en riktig uttalelse? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Jeg tror også at etterhvert som man lager kurer for sykdommene, så vil det komme nye sykdommer som man også må finne kur til, og dette vil fortsette. Er det en riktig uttalelse? Naturen har en effektiv måte å ta livet av oss på, så helt uriktig er det nok ikke. Årsaken er ganske enkelt at mutasjoner forekommer hele tiden og så lenge folk er dumme nok til å føre mutasjonene videre så vil vi aldri kunne utrydde arvelige sykdommer. Jeg gjør en innsats ved å ha valgt å ikke få barn, jeg lurer faktisk på om jeg skal kutte ledningene like godt først som sist - er jo ikke noe å vente med egentlig, men jeg er litt nervøs for operasjonen. Lenke til kommentar
316 Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Jeg tror også at etterhvert som man lager kurer for sykdommene, så vil det komme nye sykdommer som man også må finne kur til, og dette vil fortsette. Er det en riktig uttalelse? Naturen har en effektiv måte å ta livet av oss på, så helt uriktig er det nok ikke. Årsaken er ganske enkelt at mutasjoner forekommer hele tiden og så lenge folk er dumme nok til å føre mutasjonene videre så vil vi aldri kunne utrydde arvelige sykdommer. Jeg gjør en innsats ved å ha valgt å ikke få barn, jeg lurer faktisk på om jeg skal kutte ledningene like godt først som sist - er jo ikke noe å vente med egentlig, men jeg er litt nervøs for operasjonen. Syns det er modig av deg å ta en slik avgjørelse. Håper alt går bra om du gjør det! Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Jeg tror også at etterhvert som man lager kurer for sykdommene, så vil det komme nye sykdommer som man også må finne kur til, og dette vil fortsette. Er det en riktig uttalelse? Naturen har en effektiv måte å ta livet av oss på, så helt uriktig er det nok ikke. Årsaken er ganske enkelt at mutasjoner forekommer hele tiden og så lenge folk er dumme nok til å føre mutasjonene videre så vil vi aldri kunne utrydde arvelige sykdommer. Jeg gjør en innsats ved å ha valgt å ikke få barn, jeg lurer faktisk på om jeg skal kutte ledningene like godt først som sist - er jo ikke noe å vente med egentlig, men jeg er litt nervøs for operasjonen. Har tenkt på det samme, har ett barn og tenker at det er nok bedre at jeg heller bruker penger på f.eks. fadderbarn i andre land som trenger det mest elementære istedenfor å få flere barn som bare vil bidra til å ta fra barn i andre land dette mest elementære. Men det er visst ganske lang kø for å få vasektomi, og så koster det vel litt og. Det beste er ofte hvis man har en kone som føder, at de da tar å sterileserer etter fødselen, for da "ligger alt veldig greit til" mener jeg å ha hørt. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Jeg har tre barn og har kappet strengene.... Enkelt og greit og over på en time.... Sykdommer har vi alltid hatt og vil nok alltid ha er jeg redd. Med mindre vi genmodifiseres, men også genmodifiserte mennesker vil jo etterhvert mutere og da er vi jo like langt? Med mindre vi stopper mutasjoner også da? Hvis vi så gjør blir vi i så fall slutt produktet, for da slutter vi jo også å evolvere... Med mindre det også kan gen modifiseres da? En artig og litt skremmende tanke.. Lenke til kommentar
slett meg plz Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Man kan ikke utrydde alle dødelige sykdommer. Man kunne muligens stoppe smittsome sykdommer som bare går på mennesker, men det er omtrent alt. Men relativt kort tid etter man hadde utrydda de dødelige, ville folks immunforsvar bli så dårlig og smitte av f ex influensa så vanlig at nye ville oppstå eller tilogmed harmløse bli dødelige uten å ha endra seg. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Jeg tror også at etterhvert som man lager kurer for sykdommene, så vil det komme nye sykdommer som man også må finne kur til, og dette vil fortsette. Er det en riktig uttalelse? Naturen har en effektiv måte å ta livet av oss på, så helt uriktig er det nok ikke. Årsaken er ganske enkelt at mutasjoner forekommer hele tiden og så lenge folk er dumme nok til å føre mutasjonene videre så vil vi aldri kunne utrydde arvelige sykdommer. Jeg gjør en innsats ved å ha valgt å ikke få barn, jeg lurer faktisk på om jeg skal kutte ledningene like godt først som sist - er jo ikke noe å vente med egentlig, men jeg er litt nervøs for operasjonen. Støtter deg i denne. Sterkt gjort! Du kan jo fremdeles adoptere et barn og gi det et godt liv. Finnes flere av dem som trenger hjelp. Lenke til kommentar
B25S Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) Jeg tror naturkatastrofer kan gjøre sitt. Nederland vil vel lide sitt nederlag da havet oversvømmer landet en dag. Endret 2. oktober 2008 av AsbjørnH Lenke til kommentar
RWS Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Jeg tror naturkatastrofer kan gjøre sitt. Nederland vil vel lide sitt nederlag da havet oversvømmer landet en dag. Dette er, enten du tror det eller ikke, ikke fullt så lett som du ser ut til å tro... Havet bryter igjennom dikene hele tiden der nede når det er storm også videre, men det sinnsrike nettverket av diker sørger for at de fleste som bor der er trygge... Men hva har dette med sykdommer å gjøre? Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Nei, sykdommer er en finfin depopulative measure. Hvor kult er det med ørten milliarder på jorda? Lenke til kommentar
slett meg plz Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 ]Jeg har valgt å ikke lage barn, ganske enkelt fordi at jeg har en genetisk defekt som jeg ikke vil føre videre. Vi mennesker burde være så intelligente at vi ikke lever ut vårt ønske om å få barn om vi har alvorlige sykdommer som overføres i genene. Vi kan la være å ta livet av oss selv, men folk er alt for egoistiske. De vil absolutt ha barn, koste hva det koste vil. De tenker ikke over barnet som må vokse opp med defektene de fører videre. Jeg unner ikke noe barn å få defekten jeg arvet av min far, så jeg skal stoppe vår families andel av defekter. Et hvert intelligent menneske burde gjøre det samme, men dessverre så er folk egoistiske. Tvert imot, man burde få barn hvis man kan. Kun noen få alvorlige, som Huntington's er dominant arvelige, og de kan bare være det fordi de ikke gir alvorlige symptomer før man normalt ville ha fått barn. Og fordi man slipper å ta seg av dem da og om de lever eller dør etter 30-40 ikke betyr noe uansett, er det ikke noen reell grunn til engang å forøke å genmanipulere/luke ut bærerne før fødselen (eller kort tid etter). På en annen side har flere 'defekter' antagelig gunstig utslag på reproduksjonsrate og er derfor bra å føre videre. Følelser og moral er irrelevant; det er ikke noe liv etter døden. Kun å spre sine gener er objektivt nyttig og andre meninger vil til slutt dø ut, men det vil ta en stund fordi ideer sprer seg aseksuellt som pest. Hvis ikke 'intelligente' mennesker forstår dette i større grad enn andre, vil 'intelligens' dø ut. Med intelligens menes neppe IQ (hjernestørrelse), men heller hvor mye man har fjærnet tankegangen sin fra den instinktuelle "default setting" som er der fordi den er best. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå