Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med Vista, Winamp Klikker, Firefox fungerer ikke på nrk nettv, msn fungerer ikke etter vente modus, pc går på av seg selv i ventemodus...

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal nå prøve å forklare mine problemer med min Compaq Presario cq50.

Windows Live. DETTE ER IKKE LØST

Når datamaskinen har vert å ventemodus og jeg starter den opp igjen fryser programmet.

Dobbeltklikker jeg på ikonet kommer vinduet fram, men ingen ting kan gjøres.

Det eneste alternativet er å avslutte windows live ved å avslutte prosessen.

Winamp DETTE ER IKKE LØST

Har problemer med å slutte å svare så windows vista avslutter det med en gang.

Det samme skjer uansett hvor mange ganger jeg prøver.

Så nå bruker jeg mediaplayer selv om jeg savner winamp som fungerte.

Maskinen selv DETTE ER IKKE LØST

Når jeg skal på skolen er det greit å kunne sette pc`n i vente modus, for å så forvente at pcen står i ventemodus til jeg kommer til skolen og selv velger å ta den på, men slik er det ikke. Når jeg setter den i ventemodus så slår den seg automatisk på igjen, selv om jeg rører den eller ikke.

Nrk Nettv DETTE ER LØST

I starten fikk jeg "No video found" når jeg brukte, men så fant jeg ut at det skulle gå an å bruke firefox på Nrk`s nettv ved å instalere en flash eller Windows media player plugin. Når jeg gjorde det så fungerte det noen ganger men nå får jeg bare feilmeldinger på at jeg må ha en linje på over 350kb/s, noe jeg som allerede har, i tilleg går det smertefritt og se netttv med Windows Explorer.

Creative Zen Sleek DETTE ER IKKE LØST

Jeg har en slik mp3 spiller, Windows vista nekter å instalere den, og jeg klarer ikke å finne drivere på internett til vista, selv om jeg har fått bekreftet at den skal kunne kjøres på Windows Vista.

I tilleg til har den frøset 2 ganger, slik at den står på til batteriet går tomt, noe som jeg helst vil bli kvitt.

Noen tips.

Dette er alle problemene som jeg kommer på.

Kommer jeg på eller finner flere så oppdaterer jeg første posten.

Men jeg håper dere eksperter har noen løsninger for meg.

Jeg er trosalt 100% avhenging av denne maskinen, og jeg har ikke mulighet for å skaffe en reserve maskin vis den skal inn på service før det evnt har gått en uke, jeg har en stasjonær pc, men den holder jeg på fortiden å oppgradere med p4 prosessor, slik at jeg må nok laste ned noen nye bios eller ligendes for å få den til å støtte det, da jeg kun får den til å starte opp i windows med den orginale Celeronen på 2,6ghz.

Som som sagt, tusen takk for svar.

:roll:

Endret av dj_vega
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

her var mye å gripe fatt i, men vedrørende automatisk oppstart igjen når du setter den i ventemodus, skjer det selv om du ikke er tilkoblet nettverk? (wireless og LAN). hvis ikke så kan det ha med wake-on-LAN funksjonaiteten som du evt. kan slå av for å unngå problemet.

-Stigma

Lenke til kommentar

Dette lukter svidd, skikkelig svidd.

Jeg ville hentet nye drivere fra HP sine nettsider (de eier jo Compaq navnet), mulig en Firmware oppdatering må til. Evnt BIOS flash.

Og til sist, en clean install av Windows Vista.

Prøv også CCleaner som er genialt når man har problemer. Første jeg tyr til når det skjer noe gæærnt og ofte løser den det meste etter en reboot.

Lenke til kommentar

Vell, Sviss og Svidd fru blom.

Problemet er at jeg ikke har Vista cd tilgjenelig.

Drivere kan jeg altids laste ned å instalere, men da må jeg vel instalere windows vista via cd?

Bios Flash, kan du si litt mer om dettet?

CCleaner skal jeg prøve.

Takk for svar btw. :roll:

Kan nevne at winamp nå fungerer smertefritt.

Skal teste ut resten.

Msn fungerer også.

Igjen, takk for svar sålangt, nå håper jeg på noen svar som kan hjelpe meg med mine andre pc problemer.

Endret av dj_vega
Lenke til kommentar

Drivere kan jeg altids laste ned å instalere, men da må jeg vel instalere windows vista via cd?

CCleaner skal jeg prøve.

Skal teste ut resten.

Test ut denne her:

http://www.digi.no/php/art.php?id=786346

BIOS Flash eller Firmware oppgradering som HP kaller det, er å oppdatere programvare på hovedkortet i tilfellet maskinen er av eldre dato eller har feil og mangler i opprinnelig programvare om løses med en oppdatering. Det kan være at konflikter i programvare oppstår fordi det er konflinkt i maskinvare.

Kult at Winamp funker, for tenk om du måtte ty til iTunes.. (skrekk og gru...)

(ja nå erter jeg på meg enkelte her... :p )

Lenke til kommentar

CCleaner skal jeg prøve.

Skal teste ut resten.

Test ut denne her:

http://www.digi.no/php/art.php?id=786346

BIOS Flash eller Firmware oppgradering som HP kaller det, er å oppdatere programvare på hovedkortet i tilfellet maskinen er av eldre dato eller har feil og mangler i opprinnelig programvare om løses med en oppdatering. Det kan være at konflikter i programvare oppstår fordi det er konflinkt i maskinvare.

Kult at Winamp funker, for tenk om du måtte ty til iTunes.. (skrekk og gru...)

(ja nå erter jeg på meg enkelte her... :p )

Ikke nevn itunes, blir dårlig av å se det navnet.

Men jeg skal prøve den adobe greiene.

Det fungerte.

Her på skolen har vi så dårlig internethastighet, men det fungerer etter jeg stilte på hastigheten på innstillinger på webtv å nrk.no

Tusen Takk.

Det blir mindre og mindre problemer.

Endret av dj_vega
Lenke til kommentar

Jeg må få lov å anbefale MediaMonkey..

Begynte å gå lei av Winamps stagnasjon, og gikk over til MM, angrer ikke et sekund. Syncer lettere med Ipod også.

Og du kan få den til å se ut som Windows Media Player, Winamp, eller Songbird in no time:

screenhunter01sep151755ev1.jpg

w1141.png screenhunter02sep151756bt9.jpg

w1129.png

Når det gjelder Firefox med Windows Media Player integrert.. jeg blir aldri helt klok på det, noen ganger funker det, noen ganger ikke.. av og til med feilmeldinger eller beskjed om at jeg må installere WMP-plugin for Firefox. (Som jeg allerede har)

Prøvd en full avinstallering av Live MSN.. ?

Av og til det som skal til for å røske opp i systemet.

Lenke til kommentar

Takker. Jeg skal prøve mediamonkey i morgen.

Men synes det er litt dumt da jeg aldri har hatt tilsvarende problem med winamp før.

Men Msn live så skal jeg prøve full avinstalering i morgen.

Så sier jeg om det hjelper på.

Endret av dj_vega
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...