-Perry- Skrevet 17. september 2008 Rapporter Del Skrevet 17. september 2008 <- Klikkbar Sikker?Med 340 hester på begna er det ikke lett og styre seg. Og når engangsavgift for 5,7 liter og 340 hester skal betales i tillegg, så blir det fort mye penger for en gammel amerikaner. og ikke minst dyrt for bensin Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 18. september 2008 Rapporter Del Skrevet 18. september 2008 Golf GTI, Audi A3 1,8T eller kanskje en e46 320 coupé. Slike biler er spreke, drar damer og er trygge. Ellers er både Volvo og Saab morsomme biler. Jeg må bare si at jeg synes det er bra at du prioriterer en sikker bil til sønnen din. Forskjellen på å kræsje i en 12-15 år gammel bil og en bil av nyere dato, kan bety forskjellen mellom liv og død. Lenke til kommentar
Spifflelight Skrevet 18. september 2008 Rapporter Del Skrevet 18. september 2008 Hepp! Supert gjort av deg å kjøpe bil til sønnen din! Ser mange interressante svar i tråden, noe koker ned til "Moster Svartsjuka?" Så noen kom med forslaget om Mini Cooper S. Henger meg på denne, bra forslag. En sak å tenke på, større tyske biler har ofte lav fartsfølelse (Min M5 på svingete veier i 160 føles som gåfart). Skaff gjerne en mindre bil, som gir fartsfølelse. Fart er spennende, det er ikke å komme bort fra, så legg heller til rette for det med fartsfølelsen, slik at når poden ligger i 80, så føles det som 80 (Gjerne litt mer, les: Golf). Gjør litt research, ring gjerne forsikringsselskaper og hør om sikkerhet, priser, statistikker etc! Lykke til! PS: Poden er kjempeheldig som har deg! Lenke til kommentar
Flyplass Skrevet 18. september 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. september 2008 Det ble ikke noen biltitting i dag slik som jeg hadde håpet. Vi prøver igjen på lørdag. I morgen tror jeg han får vite når oppkjøringen er. Noen GTI kommer ikke på tale. Det gir feil signaler til en ung mann. I tillegg vil jeg tro at forsikringen er dyr. Jeg har foreslått en rekke biler, og det er nok 3 eller 5-dørers biler som Golf som er mest aktuelt. Tror vi dropper vanlige sedaner med 4 dører. Han har ikke likt å øvelseskjøre i mine biler, men det er kanskje på grunn av automatgir. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 18. september 2008 Rapporter Del Skrevet 18. september 2008 Neiss, hva svarten, GTI er jo ikke SÅ ekstremt vel? Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 18. september 2008 Rapporter Del Skrevet 18. september 2008 Da burde vel en A3 1.8T være perfekt. Sparker fra når du trenger det, og er ellers passe økonomisk å kjøre. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 19. september 2008 Rapporter Del Skrevet 19. september 2008 Men en gammel A3 er dårlig på kollisjonssikkerhet sammenlignet med en ny Golf. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 19. september 2008 Rapporter Del Skrevet 19. september 2008 Det ble ikke noen biltitting i dag slik som jeg hadde håpet. Vi prøver igjen på lørdag. I morgen tror jeg han får vite når oppkjøringen er. Noen GTI kommer ikke på tale. Det gir feil signaler til en ung mann. I tillegg vil jeg tro at forsikringen er dyr. Jeg har foreslått en rekke biler, og det er nok 3 eller 5-dørers biler som Golf som er mest aktuelt. Tror vi dropper vanlige sedaner med 4 dører. Han har ikke likt å øvelseskjøre i mine biler, men det er kanskje på grunn av automatgir. Tja, GTI er jo ikke noe råskinn da. Men som du sier: forsikringen er svindyr på grunn av de tre bokstavene. Hva med å kjøpe en Golf 1,8t, eller 1,4GT. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 19. september 2008 Rapporter Del Skrevet 19. september 2008 (endret) Det er ikke navnet "GTI" forsikrings selskapene legger til grunn. Derimot er premiene er basert på ulykkes statistikker og tyveri statistikker , dette også i sammenheng med alder. Og for enkelte populære "typiske" ungdomsbiler bør man holde seg unna både golf gti/gt og audi A3/A4 og liknende "super rally SS GT" modeller hvis man er ute etter best mulig premie. Endret 19. september 2008 av syar2003 Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 19. september 2008 Rapporter Del Skrevet 19. september 2008 Alt av "etternavn" som GSi, GT, GTi og lignende gjør at bilene blir mer ettertraktet blant tyver og ungdommer, som igjen er med på å dra opp forsikringen Om det har noe med at navnet tilsier at det er en sportsbil vet jeg lite om, selvom ryktnene ofte skal ha det til det.. Lenke til kommentar
Ohord Skrevet 20. september 2008 Rapporter Del Skrevet 20. september 2008 Hadde vært strålende fornøyd uansett hvilken bil det hadde blitt. Kjører selv BMW idag, og føler at dette ikke er noen spesielt bra førstebil. Disse bilene må man opp i vanvittige hastigheter med for å få noen spesielt fartsopplevelse eller spenning utav. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...amp;WT.svl=Link Smart Roadster Coupe er jo ett lite drømmeobjekt for meg. Stilig bil som ikke alle har, med det meste av utstyr. Hadde jeg hatt 150 000,- for å kjøpe bil hadde jeg hoppa på første fly sørover for å hente denne. Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 20. september 2008 Rapporter Del Skrevet 20. september 2008 (endret) Mini Cooper! Definitivt! Den er liten, den bruker lite bensin, og siden sønnen på 18 skal ha den, så trenger vi ikke og kjøre på med diverse heftige motoralternativer. Derav, billigere forsikring. Og det siste, den drar damer. Den er jo så "søt" ^^ Det samme går for Smart Roadster. Den er jo veldig spesiell, og koster ikke så mye heller. Selv om sønnen din ikke er intresert i bil, så må det nok føles litt kulere og kjøre rundt i noe sånt kontra en volvo stasjonsvogn. Om jeg hadde fått 150k til bil av mine foreldre når jeg var 18 så hadde jeg blitt sjeleglad. Jeg hadde glatt gjort det samme for min sønn, fordi jeg vil at han skal kjøre rundt i noe som er sikkert. (Og ikke faen om han får låne pappas godbil, hva nå det måtte være ) Du får de jo ned i 150k. Denne har riktignok 163 hester, men gud nåde meg for en morsom bil. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...mp;WT.svl=Bilde Endret 20. september 2008 av Pasient Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 20. september 2008 Rapporter Del Skrevet 20. september 2008 Jeg hadde og blitt KJEMPEglad for en Mini. Har drømt om å kjøpe en sånn når jeg får lappen. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 20. september 2008 Rapporter Del Skrevet 20. september 2008 (endret) Du får de jo ned i 150k. Denne har riktignok 163 hester, men gud nåde meg for en morsom bil. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...mp;WT.svl=Bilde Eksempelet du har kommet med er den første til 150k på... vel, en evighet. Jeg har tittet i markedet i flere måneder nå og Cooper S pleier å ligge på 200k blank. Endret 20. september 2008 av ahpadt Lenke til kommentar
Flyplass Skrevet 21. september 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. september 2008 Da ble det bilkjøp og bilsalg i samme slengen. Vi var på bilrunde i går, og kjørte min gamle bil. Vi var hos BMW-forhandleren for å se på en Golf. Den var solgt, men de hadde akkurat fått inn en BMW 116i. Det var en 2005 modell som var kjørt 80000 kilometer. Selger antydet en salgspris på 175000 kroner. For mye mente jeg, men så kom vi i snakk om bilen jeg skulle selge. Min nye bil står inne hos samme forhandler grunnet en karosseriskade under transport til Norge. Enden på visa var at forhandleren tok min gamle BMW i "innbytt"e til et meget bra mellomlegg. De hadde en kjøper som skulle ha en slik, og formidlet salget direkte. På tirsdag reiser jeg og leverer min gamle bil, og henter min sønns 116i. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 21. september 2008 Rapporter Del Skrevet 21. september 2008 Gratulerer! Min datter hadde blitt ekstremt fornøyd dersom hun hadde fått en slik :-) Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 21. september 2008 Rapporter Del Skrevet 21. september 2008 Det er tøft! Kul bil for en 18-åring Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 21. september 2008 Rapporter Del Skrevet 21. september 2008 Gratulerer med et fint valg Hva slags bil er det du bytter inn? Lenke til kommentar
Flyplass Skrevet 21. september 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. september 2008 Gratulerer med et fint valg Hva slags bil er det du bytter inn? Bytter inn en BMW 520i Automat 2004 modell. Men det er jo ikke innbytte. Forhandleren hadde som sagt en som ventet til de fikk inn en slik bil som jeg har. Jeg har kjøpt en lik, men nyere og med større motor. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 22. september 2008 Rapporter Del Skrevet 22. september 2008 Gratulerer med to bra biler! Kan ikke annet enn å si at jeg liker hva du går for. Gode biler, på alle måter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå