Nubby07 Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Det har seg slik at jeg i fjor sommer bestilte abonnementet Djuice Nonstop. Nå har jeg allerede fått meg et nytt abonnement, og jeg ønsker å avbestille mitt nåværende Telenor abonnement. Men jeg fikk beskjed om at utløpsdatoen til abonnementet er "Avtaletid: 23.06.2009." Dette er jo uforståelig for meg, fordi jeg bestilte abonnementet i 2007, og det var 12 måneders bindingstid. Nå krever telenor at jeg må betale et gebyr på 1300 kr om jeg ønsker å bryte avtalen. Men jeg kan ikke forstå dette, fordi disse 12 månedene har jo allerede gått. Noen som vet noe mer om dette? Mvh Magnus Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Caze Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Kanskje de har (med liten skrift) en klausul i kontrakten om at bindingstiden automatisk fornyes med 12 måneder, dersom du ikke sier opp avtalen? Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Det har seg slik at jeg i fjor sommer bestilte abonnementet Djuice Nonstop. Nå har jeg allerede fått meg et nytt abonnement, og jeg ønsker å avbestille mitt nåværende Telenor abonnement. Men jeg fikk beskjed om at utløpsdatoen til abonnementet er "Avtaletid: 23.06.2009." Dette er jo uforståelig for meg, fordi jeg bestilte abonnementet i 2007, og det var 12 måneders bindingstid. Nå krever telenor at jeg må betale et gebyr på 1300 kr om jeg ønsker å bryte avtalen. Men jeg kan ikke forstå dette, fordi disse 12 månedene har jo allerede gått. Noen som vet noe mer om dette? Mvh Magnus Jeg går ut fra at du har en kopi av avtalen du signerte da du kjøpte abonnementet? Eller at du i det minste har fått tilsendt Telenors betingelser per post? Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
HaraldCL Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Det har seg slik at jeg i fjor sommer bestilte abonnementet Djuice Nonstop. Nå har jeg allerede fått meg et nytt abonnement, og jeg ønsker å avbestille mitt nåværende Telenor abonnement. Men jeg fikk beskjed om at utløpsdatoen til abonnementet er "Avtaletid: 23.06.2009." Dette er jo uforståelig for meg, fordi jeg bestilte abonnementet i 2007, og det var 12 måneders bindingstid. Nå krever telenor at jeg må betale et gebyr på 1300 kr om jeg ønsker å bryte avtalen. Men jeg kan ikke forstå dette, fordi disse 12 månedene har jo allerede gått. Noen som vet noe mer om dette? Mvh Magnus Kan ikke gjøre så mye med mindre du kommer inn i sjappen min. Ring til kundeservice 09000 og hør når binding ble inngått, og på hvilke betingelser. Har du sagt ja til å få redusert månedspris eller noe sånt? Enda rarere er det at bruddgebyret er på 1300. Hadde du gått inn i en binding juni i år ville bruddgebyret vært på nærmere 2000. Lenke til kommentar
yhagger Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 For meg ser det ut til at du har bundet deg igjen den 24.6.2008. Du har ikke kjøpt ny telefon den dagen kanskje? Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Dersom du ikkje har fornya bindinga (f.eks. kjøpt subsidiert telefon) 24/6 08 har nok Telenor gjort ein feil. Eg ville ha sendt ein e-post (frå kundesidene) til Telenor, forklart problemet og spurt om ei oppklaring. Sjølv kjøpte eg mobilt breiband (24/6?) 2007, og sa opp abonnementet då bindingstida var ute. (Fekk lagt det til som tilleggsteneste på eit anna abonnement). Då eg for nokre dagar sidan spurde om det var mogeleg å låse opp modemet fekk eg vite at dersom eg ville ha det låst opp før 19/4 (trur eg) 2009 måtte eg betale $. Sendte ny e-post og spurde korleis dette hang saman, og Telenor la seg langflate og ga meg kode og opplåsingsprogram. Så feil kan skje. Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Det er to, og kun to måter å binde opp et dJuice Nonstop-abonnoment. Det ene er ved subsidiert telefon, og det andre er ved å motta et fakturafratrekk på 1500 kroner. Har du ikke takket ja til noen av disse tilbudene, så har det skjedd noe galt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå