djsimen Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 hei der. beklager hvis dette er et spm som har kommet før og at svaret evnt ligger å finne etter noen timers leting på forumet. lurer på om det er noen som har liggende en usb-boot og/eller cd/dvd boot som rett og slett kjører en automatisk "format c:\" commando Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Det er vel ikke så vanskelig å lage, men har vondt for å se noen nytteverdi i noe slikt? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Virker på meg som et farlig foretagende. Starter mann med feil CD så formatteres C: uten at man forhindre det. Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Virker på meg som et farlig foretagende. Starter mann med feil CD så formatteres C: uten at man forhindre det. Virker så farlig at man vil lurer på hvilke nytteverdi man folk kan ha av det. Lenke til kommentar
djsimen Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2008 Det er vel ikke så vanskelig å lage, men har vondt for å se noen nytteverdi i noe slikt? hei Hårek. trenger det til rensing av gamle pc'r for å klargjøre til ny fersk install. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Men det kan da installasjonsprogrammet fikse for deg? Anyways hadde windows maskinen min fungert, kunne jeg laget det for deg, men verden er urettferdig, og jeg er ikke så godt kjent med linux at jeg klarer å gjøre sånne ting. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Boot DOS og kjør et program som sletter MBR (partisjonstabell). Muligens MBRtool elns, sjekk UBCD. Lenke til kommentar
djsimen Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 Boot DOS og kjør et program som sletter MBR (partisjonstabell). Muligens MBRtool elns, sjekk UBCD. hei igjen.. joa.. kan bruke alskens av programmer osv.. tingen var å lage en bootbar sak som startet opp og spurte meg feks.. "er du klar til å rocke" (ja/nei) "xp eller vista" (xp/vista) (10 gb / 40 gb) ved valg av ja så gjorde den alt... (slettet partisjoner, slettet tabeller, opprettet ny tabell, opprettet ny partisjon i henhold til valg nr 2, formaterte og avsluttet.) ved valg av nei så gjorde den ingen ting. Lenke til kommentar
treeHugger123 Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 jeg laget en liten bat fil for noen dager siden... ikke noe spess. vet ikke om det er dette du er ute etter men denne formaterer ivertfall hardisk eller hva det skulle være... og for at den skal kjøre automatisk kan du bare lage en Autorun.inf og legge den på CD eller minnepenn.. ------------------ [autorun] open=dinbatfil.bat ------------------- her er bat filen jeg lagde ivertfall... IKKE KLAG... jeg har ikke drevet med dette lenge. men tar gjerne imot tips hva som kunne vært bedre. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor @echo off title Disk formatering echo ======================================================================== echo Fromater HDD echo ======================================================================== echo. echo. echo. echo ============== echo = 1. NTFS = echo = 2. FAT = echo ============== echo. echo. echo. set /p choice=Velg hvilke Filsystem du vil hardisken skal vere : if %choice%==1 goto ntfs if %choice%==2 goto unk :ntfs cls echo Du valgte NTFS filsystem. echo trykk en tast for å fortsette pause >NUL cls set /P velg=Skriv bokstaven på disken ( bare bokstaven ) : cls format %velg%: /fs:ntfs goto end :unk cls echo Du valgte FAT filsystem. echo trykk en tast for å fortsette pause >NUL cls set /P velg=Skriv bokstaven på disken ( bare bokstaven ) : cls format %velg%: /fs:FAT goto end :end exit Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Den store svakheten med dette, i forhold til spørsmålet i post #1, er at du ikke kan formatere C: Man kan som kjent ikke formatere partisjonen Windows ligger på når man kjører i Windows. Dessuten er det jo vesentlig enklere å formatere andre partisjoner fra menyen i Explorer, framfor å kjøre en batch fil fra minnepenn. Og hvis du så velger å boote DOS fra minnepennen for å kunne formatere C:, så hjelper ike det heller. DOS kan ikke formatere NTFS. Dessuten vil drevbokstavene kunne være forskjellig fra når du kjører i Windows, dvs du risikerer å formatere feil partisjon. Så jeg tror behovet for en slik batch fil er særdeles lite. Lenke til kommentar
treeHugger123 Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Den store svakheten med dette, i forhold til spørsmålet i post #1, er at du ikke kan formatere C: Man kan som kjent ikke formatere partisjonen Windows ligger på når man kjører i Windows. Dessuten er det jo vesentlig enklere å formatere andre partisjoner fra menyen i Explorer, framfor å kjøre en batch fil fra minnepenn. Og hvis du så velger å boote DOS fra minnepennen for å kunne formatere C:, så hjelper ike det heller. DOS kan ikke formatere NTFS. Dessuten vil drevbokstavene kunne være forskjellig fra når du kjører i Windows, dvs du risikerer å formatere feil partisjon. Så jeg tror behovet for en slik batch fil er særdeles lite. yeah yeah... jeg bare lar det være der.. skader vell ikke det.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå