Gå til innhold

Holder dette til redigering av HD film?

jeskeide

Anbefalte innlegg

Jeg skal om få måneder ta i mot min første fødte, og i den sammenheng må det kjøpes inn digitalt videokamera :thumbup:

Valget har falt på et Canon HF100, og det som da følger med er at det må kjøpes inn ny Pc for å kunne redigere alt som blir filmet.

Har lagt ved et bilde av den foreløbige bestillingen hos netshop.no

post-25942-1221423038_thumb.jpg

Noen som kan komme med en kommentar på om dette holder til å redigere AVCHD?

Har prøvd å lese mye forum om dette, men det er vanskelig å finne noe "fasit" svar!

Fordi det er alltid noen som mener at du bare må ha ditt, og datt og enda litt dyrere :ermm:

Men har her prøvd å holde kostnadene så godt nede som mulig og samtidig prøvd å ta med meg de rådene som jeg har funnet på forumet.

Satser på 2stk 320 disker som kjøres som RAID 0?

Slik jeg har forstått så er dette for å øke hastigheten som diskene leser/skriver med, og at dette er noe hovedkortet som jeg har valgt har støtte for.

Si i fra viss jeg har misforstått! For dette er nytt og uprøvd for meg.

Og hva med OS? Vil dette som jeg har valgt fungere ok?

Han fortsatt ingen erfaring eller kjennskap til Vista.

Håper noen orker å ta seg bryet me då komem med tilbakemelding.

Gjerne på ting jeg kan spare på :!: Slik at moren til mitt kommende barn ikke blir så frustrert når hun ser hva dette kommer til å koste :p

Endret av jeskeide
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da må du nok ha en HD brenner i stedet for DVD brenner tenker jeg meg. Selv om disse kan være dyre

Det kan så være på sikt, men pr dags dato så satser jeg på å brenne dette i et format som gjør at jeg får plass til ok lengde film på en dvd.

Er få eller ingen av de som jeg skal vise til som har HD eller Blu-ray spiller. Så får lagre filene på Harddisk til den dagen det kan være aktuelt å brenne ut i HD eller Blu-ray.

Men takker for innspillet :yes:

Lenke til kommentar

Jeg ville byttet til ATI radeon 4850:

# Accelerated Video Transcoding (AVT) - AVT allows you to convert videos to H.264 and MPEG-2 formats up to 19x faster than when using a just CPU.3 Full 1080p files can be converted to H.264 and MPEG-2 up to 1.8x faster than real-time.3

http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardw...d-review-5.html

Endret av obergeru
Lenke til kommentar
Jeg ville byttet til ATI radeon 4850:

# Accelerated Video Transcoding (AVT) - AVT allows you to convert videos to H.264 and MPEG-2 formats up to 19x faster than when using a just CPU.3 Full 1080p files can be converted to H.264 and MPEG-2 up to 1.8x faster than real-time.3

http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardw...d-review-5.html

Så absolutt ut som en bedre kort ja, men en del dyrere :cool:

Problemet er at jeg har plukket ut alle andre komponentene hos netsop.no, og de har ikke akkurat dette kortet her. Å s blir det s dumt å bestille kun 1kort fra en annen nettbutikk.

Kan ikke du anbefale et som netshop har i stede da? :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...