Gå til innhold

Kjøp av iphone i usa

amdorintel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å kjøpe iPhone 3G må din søster tegne abonnement med 2 års binding til AT&T, denne kan sies opp men det blir ikke billig. For å få det til må hun ha amerikansk personnummer (eller betale et ekstra depositum til AT&T om hun ikke har det) og adresse i USA.

Forøvrig kan du ikke per dags dato låse opp en iPhone 3G kjøpt i USA for bruk i Norge. Derimot finnes det hardwareløsninger alá små chip du fester på som-kortet ditt.

Endret av Submariner
Lenke til kommentar

Å bryte bindingen koster $175 (minus $5 pr måned fra tegning av abonnement). Noe jeg vil påstå er billig, hvertfall sammenlignet med hva det koster i Norge.

Hvorvidt man må betale depositum har forøvrig ikke noen direkte sammenheng med personnummer/SSN. Om trådstarters søster bor New York, har hun sannsynligvis personnummer, men det er ingen automatikk i at man slipper unna depsositum av den grunn. For å unngå depositum må man bestå AT&Ts kredittsjekk, dvs ha en bra kredittscore. Noe som tar tid å bygge opp.

Lenke til kommentar

Personlig ser jeg ikke poenget med å kjøpe iPhone 3G i USA, når man nå har den i Norge? Mulig jeg har gått glipp av noe, men jeg ser få fordeler.

En lovlig iPhone 3G, opplåst for bruk med SIM-kort fra alle operatører med full garanti og alle norges forbrukerlover innabords koster deg i overkant av 4000 kroner hos Netcom.no/Telebutikken. Hva tjener du på å kjøpe den i USA?

Mvh Pål

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...