Gå til innhold

Kraftig pc til videoredigering og spill - maks 20k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var litt dyrt, ja :D

Har det noe for seg å ha 8 GB RAM i maskina? Jeg har Dual 8800GT, E8300, RAID0 harddisk og 4 GB RAM i maskina mi(32 bit OS), og det fungerer helt utmerket til redigering av bilder og spilling. Vil noe liknende fungere til video også?

F.eks Q9550, HD4870, 4 GB PC8500 RAM, Velociraptor til programmer og OS, og RAID0 2TB lagring?

Edit: oppdaterte handlevogna. Hva tror dere?

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=82533

Endret av conflict
Lenke til kommentar

Har det noe for seg å ha 8 GB RAM i maskina? Jeg har Dual 8800GT, E8300, RAID0 harddisk og 4 GB RAM i maskina mi(32 bit OS), og det fungerer helt utmerket til redigering av bilder og spilling. Vil noe liknende fungere til video også?

F.eks Q9550, HD4870, 4 GB PC8500 RAM, Velociraptor til programmer og OS, og RAID0 2TB lagring?

litt offtopic men raid 0 er ikke å anbefale, i såfall bør du få flere disker slik du kan kjøre blanding av 0/1

med raid 0 så taper du innholdet hvis en av diskene ryker. Eneste fordelen med raid0 er bedre ytelse.

Og en harddisk vil ryke, er bare spørsmål om tid...

Endret av trrunde
Lenke til kommentar

Har kjørt tre RAID0 oppsett det siste året, og ikke hatt noen problemer i det hele tatt. Det er en bitteliten risk, men den er ihvertfall jeg villig til å ta. For hvor ofte ryker egentlig en disk? Og hvis det er fil-disker, hvor big-of-a-loss er det? Man laster jo ned alt helt gratis uansett :) Hvis hu heller vil ha sikkerhet, kan hu mellomlagre på raptor-disken og heller overføre det ferdige produktet til TB disken etterpå. Eller gjøre det på min måte: Ha en ext. disk som man tar backup av viktige filer på.

Hva synes folket om det siste oppsettet da?

Lenke til kommentar

Edit: oppdaterte handlevogna. Hva tror dere?

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=82533

jau den ser bra ut :)

2 stk 1TB is raid1 er vel bedre, mindre som kan gå galt vis en harddisk ryker

ta 2 stk OCZ PC6400 gold 4GB kits :)

blir vel litt billigere ;p

Endret av wiak
Lenke til kommentar
Har kjørt tre RAID0 oppsett det siste året, og ikke hatt noen problemer i det hele tatt. Det er en bitteliten risk, men den er ihvertfall jeg villig til å ta. For hvor ofte ryker egentlig en disk? Og hvis det er fil-disker, hvor big-of-a-loss er det? Man laster jo ned alt helt gratis uansett :) Hvis hu heller vil ha sikkerhet, kan hu mellomlagre på raptor-disken og heller overføre det ferdige produktet til TB disken etterpå. Eller gjøre det på min måte: Ha en ext. disk som man tar backup av viktige filer på.

Hva synes folket om det siste oppsettet da?

jobber på verksted og får inn mye forskjellige maskiner, og jeg kan love deg at disker ryker ofte! jeg vil nesten påstå at i 70% av maskinene der det er hardwarefeil, så er det disken som er gåen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...