konduktans Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Dama skal ha skikkelig hardcore pc til spill og video- og bilderedigering. Har noen noe å utsette på dette oppsettet? https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=82533 Hvilken skjerm vil dere anbefale? Den må være så lik trykkfarger som mulig. Lenke til kommentar
pwned Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Skal du drive mye med video, bilder og spill, trenger du nok større harddiskplass etterhvert. Resten har jeg mindre peil på. Siden du har så mye penger kan du jo kjøpe en 32" LCD-skjerm med pc-inngang. Lenke til kommentar
wiak Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 (endret) sleng med en 40" 1080p FullHDTV skjerm så har du 20k pc ellers ser den bra ut, vis du ikke spiller så mye kan du jo velge en vanlig 4870 og 4GB minne Endret 14. september 2008 av wiak Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 14. september 2008 Forfatter Del Skrevet 14. september 2008 Holder nok med 24" for hu. Hva med 150 GB velociraptor og 2x 1000 GB disker i stedet da? Nesten samme pris. Er det stor forskjell i ytelse på 4870x2 og 4870? Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 (endret) For skjermer til bildebehandling ville jeg gått for Eizo (link). Men jeg advarer deg om følgende: disse koster skjorta. Resten av budsjettet ryker nok med i en slik skjerm ja. Edit: Nevermind. Koster minst 9000 kroner. Endret 14. september 2008 av Agentspoon Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 14. september 2008 Forfatter Del Skrevet 14. september 2008 (endret) Det var litt dyrt, ja Har det noe for seg å ha 8 GB RAM i maskina? Jeg har Dual 8800GT, E8300, RAID0 harddisk og 4 GB RAM i maskina mi(32 bit OS), og det fungerer helt utmerket til redigering av bilder og spilling. Vil noe liknende fungere til video også? F.eks Q9550, HD4870, 4 GB PC8500 RAM, Velociraptor til programmer og OS, og RAID0 2TB lagring? Edit: oppdaterte handlevogna. Hva tror dere? https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=82533 Endret 14. september 2008 av conflict Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 (endret) Det var litt dyrt, ja Har det noe for seg å ha 8 GB RAM i maskina? Jeg har Dual 8800GT, E8300, RAID0 harddisk og 4 GB RAM i maskina mi(32 bit OS), og det fungerer helt utmerket til redigering av bilder og spilling. Vil noe liknende fungere til video også? F.eks Q9550, HD4870, 4 GB PC8500 RAM, Velociraptor til programmer og OS, og RAID0 2TB lagring? litt offtopic men raid 0 er ikke å anbefale, i såfall bør du få flere disker slik du kan kjøre blanding av 0/1 med raid 0 så taper du innholdet hvis en av diskene ryker. Eneste fordelen med raid0 er bedre ytelse. Og en harddisk vil ryke, er bare spørsmål om tid... Endret 14. september 2008 av trrunde Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 14. september 2008 Forfatter Del Skrevet 14. september 2008 Har kjørt tre RAID0 oppsett det siste året, og ikke hatt noen problemer i det hele tatt. Det er en bitteliten risk, men den er ihvertfall jeg villig til å ta. For hvor ofte ryker egentlig en disk? Og hvis det er fil-disker, hvor big-of-a-loss er det? Man laster jo ned alt helt gratis uansett Hvis hu heller vil ha sikkerhet, kan hu mellomlagre på raptor-disken og heller overføre det ferdige produktet til TB disken etterpå. Eller gjøre det på min måte: Ha en ext. disk som man tar backup av viktige filer på. Hva synes folket om det siste oppsettet da? Lenke til kommentar
wiak Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 (endret) Det var litt dyrt, ja Har det noe for seg å ha 8 GB RAM i maskina? Jeg har Dual 8800GT, E8300, RAID0 harddisk og 4 GB RAM i maskina mi(32 bit OS), og det fungerer helt utmerket til redigering av bilder og spilling. Vil noe liknende fungere til video også? F.eks Q9550, HD4870, 4 GB PC8500 RAM, Velociraptor til programmer og OS, og RAID0 2TB lagring? Edit: oppdaterte handlevogna. Hva tror dere? https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=82533 jau den ser bra ut 2 stk 1TB is raid1 er vel bedre, mindre som kan gå galt vis en harddisk ryker ta 2 stk OCZ PC6400 gold 4GB kits blir vel litt billigere ;p Endret 14. september 2008 av wiak Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Har kjørt tre RAID0 oppsett det siste året, og ikke hatt noen problemer i det hele tatt. Det er en bitteliten risk, men den er ihvertfall jeg villig til å ta. For hvor ofte ryker egentlig en disk? Og hvis det er fil-disker, hvor big-of-a-loss er det? Man laster jo ned alt helt gratis uansett Hvis hu heller vil ha sikkerhet, kan hu mellomlagre på raptor-disken og heller overføre det ferdige produktet til TB disken etterpå. Eller gjøre det på min måte: Ha en ext. disk som man tar backup av viktige filer på. Hva synes folket om det siste oppsettet da? jobber på verksted og får inn mye forskjellige maskiner, og jeg kan love deg at disker ryker ofte! jeg vil nesten påstå at i 70% av maskinene der det er hardwarefeil, så er det disken som er gåen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå