Ballestikk Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 (endret) Hei når jeg slår av pcen min slår ikke nettverkskortet mitt seg av det er til og med ganske aktivt. Har nettop formatert og har ingen virus. Det virker som de er wake on lan eller noe men jeg har ikke funnet ut at mitt hovedkort søtter dette. Er det noe mer dere lurer på, så er det bare å spørre Håper på svar Endret 22. desember 2008 av Ballestikk Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Helt normalt - mange maskiner hvor nettverkskortet blinker om PC-en er i standby. Så lenge du ikke irriterer deg over lyst, ser jeg ingen grunn til å bry seg. Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 15. september 2008 Forfatter Del Skrevet 15. september 2008 Helt normalt - mange maskiner hvor nettverkskortet blinker om PC-en er i standby. Så lenge du ikke irriterer deg over lyst, ser jeg ingen grunn til å bry seg. Takk for svar Lenke til kommentar
qwert Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 (endret) Om det er en mulighet for det i BIOS skru av "Wake on LAN", så sparer du noen øre i strøm også. Nesten garantert dette som er "problemet", og det er liten grunn til å la funksjonen være på om man ikke vet at man trenger den. Endret 15. september 2008 av qwert Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Hihi, da snakker vi nok tiendelsører i måneden. Det sendes under (ca) 1V i et aktivt nettverkskort, Wake-on-lan krever 2/10 av dette igjen. Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 15. september 2008 Forfatter Del Skrevet 15. september 2008 Om det er en mulighet for det i BIOS skru av "Wake on LAN", så sparer du noen øre i strøm også. Nesten garantert dette som er "problemet", og det er liten grunn til å la funksjonen være på om man ikke vet at man trenger den. Har samfart hele bios finner ikke noe WOL wake on lan Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 12. november 2008 Forfatter Del Skrevet 12. november 2008 Et spørsmål hva er det egenlt som blir sendt/motatt når pcen er av det er jo ingen harddisker som kan lagre eller sende noe. Og hvor kommer signalene fra? Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Signalene kommer fra modemet/ruteren din - stemmer at det er ingenting som kan bli lagret nei. I hovedsak noe som stammer fra gammelt av, da "Wake-on-lan" samt andre net-funksjoner var mer aktuell. Kan godt tenkes det er andre funksjoner også, men de er ihvertfall de jeg kjenner til. Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 13. november 2008 Forfatter Del Skrevet 13. november 2008 Signalene kommer fra modemet/ruteren din - stemmer at det er ingenting som kan bli lagret nei. I hovedsak noe som stammer fra gammelt av, da "Wake-on-lan" samt andre net-funksjoner var mer aktuell. Kan godt tenkes det er andre funksjoner også, men de er ihvertfall de jeg kjenner til. Ok takk altså ingenting å bekymre seg over. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå