Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Avskrud pc- aktivt nettverkskort

Anbefalte innlegg

Hei når jeg slår av pcen min slår ikke nettverkskortet mitt seg av det er til og med ganske aktivt. Har nettop formatert og har ingen virus. Det virker som de er wake on lan eller noe men jeg har ikke funnet ut at mitt hovedkort søtter dette.

Er det noe mer dere lurer på, så er det bare å spørre

Håper på svar

Endret av Ballestikk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det er en mulighet for det i BIOS skru av "Wake on LAN", så sparer du noen øre i strøm også. Nesten garantert dette som er "problemet", og det er liten grunn til å la funksjonen være på om man ikke vet at man trenger den.

Endret av qwert
Lenke til kommentar
Om det er en mulighet for det i BIOS skru av "Wake on LAN", så sparer du noen øre i strøm også. Nesten garantert dette som er "problemet", og det er liten grunn til å la funksjonen være på om man ikke vet at man trenger den.

Har samfart hele bios finner ikke noe WOL wake on lan

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Signalene kommer fra modemet/ruteren din - stemmer at det er ingenting som kan bli lagret nei. I hovedsak noe som stammer fra gammelt av, da "Wake-on-lan" samt andre net-funksjoner var mer aktuell. Kan godt tenkes det er andre funksjoner også, men de er ihvertfall de jeg kjenner til.

Lenke til kommentar
Signalene kommer fra modemet/ruteren din - stemmer at det er ingenting som kan bli lagret nei. I hovedsak noe som stammer fra gammelt av, da "Wake-on-lan" samt andre net-funksjoner var mer aktuell. Kan godt tenkes det er andre funksjoner også, men de er ihvertfall de jeg kjenner til.

Ok takk altså ingenting å bekymre seg over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...