Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internett på routeren


Anbefalte innlegg

Alcatel Speed Touch gir meg internett via en ADSL kobling som er i veggen. Jeg har også en 3Com router som har stått her ganske lenge, uten å bli brukt. Jeg har lyst på trådløs tilkobling på min PS3 og har lyst til å få routeren min igang. Nå kommer jeg med en guide om hvordan internett koblingen ser ut hos meg og håper at på den måten kan dere forstå hva jeg må gjøre for å få denne routeren til å levere godt internett til meg.

 

Jeg sitter med to bokser, en Alcatel Speed Touch ISDN som er dagens internettkilde. Akkurat nå er den koblet til 2 ting, veggen med ADSL koblingen og datamaskinen. Den har to steder jeg kan plugge inn på bak og begge er i bruk. Kabelen fra veggen går inn i en blå ledning som føres inn der det står Line. På den andre koblingen står det 10Base T/MDI-X og der er det koblet en kabel som går fra datamaskinen og inn i denne koblingen.

 

For å koble meg til internett nå går jeg inn på ADSL som er et ikon som er på skrivebordet og trykker "Koble til". Her etablerer den forbindelse med internett og godkjenner brukernavn og passord.

 

Så kommer vi til den routeren jeg har hatt lenge som ikke har vært i bruk. Dette er en 3Com OfficeConnect Wireless 11g Cable/DSL Gateway (Model: 3CRWE554G72). Foran står det fra venstre til høyre: Alert (!) Power LAN Status: 1, 2, 3, 4 og Cable/DSL. Bak finnes det 5 porter: En hvor det står Ethernet Cabel/DSL og på de fire andre står det: LAN og er nummerert fra 1 til fire. I tillegg til disse har man selvsagt en powerledning. Her er ingenting tilkoblet bortsett fra Power.

 

Hvordan skal jeg da koble disse sammen for å få nettverk? Noen som kan gi en guide for dette? Jeg makter å få til Lokal Tilkobling om jeg kobler opp ting noen ganger, men dette er allikevel ikke nok til å få internett. Jeg har også prøvd ADSL ikonet mens det er sånn, men da får den stopper på: Etablerer forbindelse med kommunikasonsutstyr.

 

Jeg har Windows XP om dette skulle hjelpe. Håper å få en fin ryddig grei guide, ikke bare til koblingen av routeren, men også hvordan jeg skal gå fram etter dette. På forhånd takk.

 

Bilde av begge:

 

http://www.3com.com/corpinfo/en_US/pressbo...rces/554g72.gif

 

http://www.speedtouchdsl.co.uk/images/big/spthome.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...