Gå til innhold

Kvinnelig Samfunnsfaglærer som angriper sine gutteelever

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg ville ikke kranglet noe mer med henne hvis jeg var deg. Hun har ikke akkurat vært nøytral, men det har ikke du heller. Hvis du hadde vært det fra starten av, så kanskje.

Ville ikke tatt sjansen på å motsi læreren, det har jeg brent meg på før.

Elever trenger ikke å være nøytrale, og det trenger ikke læreren heller. Det som er viktig er at begge respekterer hverandres meninger, og det ser det ut som at han gjør ved at han prøver å argumentere mot henne, mens hun tyr til drittkasting.

Lenke til kommentar
Jeg ville ikke kranglet noe mer med henne hvis jeg var deg. Hun har ikke akkurat vært nøytral, men det har ikke du heller. Hvis du hadde vært det fra starten av, så kanskje.

Ville ikke tatt sjansen på å motsi læreren, det har jeg brent meg på før.

Elever trenger ikke å være nøytrale, og det trenger ikke læreren heller. Det som er viktig er at begge respekterer hverandres meninger, og det ser det ut som at han gjør ved at han prøver å argumentere mot henne, mens hun tyr til drittkasting.

Ja. Poenget mitt er at når læreren begår overtramp, så er det taktisk å gå ut fra at hun kanskje ikke er helt nøytral i alle andre avgjørelser også. Som f.eks. karaktersetting.

Derfor ville jeg ikke tatt sjansen. Muligens med unntak av hvis man har opptrått ekstremt korrekt selv. Da kan man hvertfall støtte seg på det hvis man eventuellt blir nødt til å henvende seg til f.eks. rektor i etterkant.

Lenke til kommentar

En lærer bør aldri henge ut en elev uansett.. det er uprofesjonelt og skal ikke forekomme.

På den annen side.. du skriver

Det er et fakta at kvinner tar avgjørelser på hvilken humør de er i,derfor de er dårlige ledera

så mitt inntrykk er vel at det kan være flere sider ved denne saken. Og med mindre du klarer å kvitte deg med denne "intellektuelle bagasjen" tror jeg ikke du kommer særlig langt hos rektor.

Endret av pax1
Lenke til kommentar
Det som plager meg mest er at jeg er drit redd til å si noe som helst.Altså mine egne meninger uten å forvente at jeg kommer til å bli angripet av henne. Hvis det hadde vært medelever så hadde jeg bryd meg i det hele tatt. Men når hun har ansvar for min karakter. Og hvis jeg skriver noe som hun ikke liker uansett om jeg begrunner meg helt fantastisk på et prøve. Jeg er redd for å få redusert karakter eller noe slik. Når hun oppfører seg sånn på bare ET UNDERVISNING ,jeg lurer på kos hun er når hun leser et helt stil/essay om noe mot det hun står for.

Jeg og en prøvde å snakke med henne om kos hun kommer til det blir på prøver osv. Hun svarte at vi måtte begrunnet oss bra hvis vi skal ha "slike" meningner mot hennes. Samsfunnsfag prøver skal vær et diskusjon hvor du skal forsvare din egen mening og ikke bøye til nånn andre sin.Fordi da er du nemlig et svak menneske in my opinion. Altså jeg lurer om jeg bør bare suge det opp og lat som at jeg har samme mening som henne.

Lærere skal ikke basere karakteren på slike ting, så får du klage til fylkesmannen.

Lenke til kommentar

Denne læreren er direkte uprofesjonell i sitt yrke.

Er jo et faktum at noen kvinner styres veldig av følelser og lite objektivitet, men en lærer kan bare ikke tillate seg å drive kjønnskamp i skolen.

Skriv ned fakta omkring hennes oppførsel og vurdér gjerne sammen med andre elever å gå til rektor - sannsynligvis det eneste som hjelper. Selv om hun skulle bli satt på plass av dere i klassen vil hun bare fortsette i andre klasser. Eneste veien er å ta en formell klage og da gjerne skriftlig med flere underskrifter (hvis flere er enige). La iallfall rektor få vite om det så får man håpe at vedkommende ikke er samme typen.

Ellers skulle jeg gjerne ha tatt en debatt med kvinnemennesket. Jenter gjør det i snitt litt bedre på skolen, ja, men absolutt ingen ting tyder på at jenter totalt sett er flinkere. Men alt tendenserer til at jenter skal motiveres, roses og hjelpes fram, ikke uten grunn at begrepet jenteskolen har dukket opp. Og hvorfor skulle de ellers trenge all denne kvoteringen, alle særtiltak (egne data- og mattekurs m.m.) og støtteordninger ( rettede midler til kvinnelige gründere og egne professorater) da ?

Endret av Fjellvaaken
Lenke til kommentar

Om meningene er gale kommer an på hvor langt man trekker det. Damer velger selv om de vil være hjemme eller i yrkeslivet. Å mene generelt sett at jenter har fremtid som husmor, eller påtvinge dette i et forhold er galt. Å finne seg en kone som ønsker det slik er en privatsak. Er ikke akkurat i vinden så det er mulig litt vanskelig å møte en slik partner, men det bør godtas på lik linje med et annet valg.

Jenter har noen fortrinn, men det har gutter også. Et av dem er logisk tenkning, så i en fair debatt skal du statistisk sett ha et fortrinn. Merk statistisk, det er individuelle forskjeller så enkeltpersoner kan være like udugelig som det motsatte kjønn i gitte ferdigheter.

Dette siste her er selvsagt bare noen forskningsresultater som motstrider politiske bestemmelser om det ikke er forskjell mellom kjønn, bortsett fra kulturelle. Man bør ikke snakke høyt om det, og det er vel heller ikke nødvendig. Virkeligheten lar seg ikke påvirke av retorikk, og og folk vil oppdage før eller siden hva som er tilfelle.

Lenke til kommentar

SKjønner problemet, dessverre er det ingenting du kan gjøre. Følgende var situasjonen jeg kom opp i på avslutningen på Byåsen VGS etter tre år på allmenn.

En norsklærer (kvinnelig, ikke i min klasse heldigvis) skulle egentlig lese opp et dikt på avslutningen, men hun var så rørt at hun ikke fikk frem ordene. Til gjendgjeld sa hun følgende på slutten av seremonien når alle lærerene skulle sende en hilsen til elevene:

Så vil jeg sende en ekstra stor hilsen til alle de sterke kvinnene jeg har undervist disse tre årene!

Sier seg selv at alle i salen gapte av sjokk. Også kvinnene. Historien fortsetter også med at hun matematisk sett har gitt jentene 1,3 høyere karakterer i snitt enn gutta. Forsvar det ikke med at gutta er dårligere i norsk!

Læreren er ennå ikke sparket, til tross for at REKTOR var på avslutningen, samt at han vet hun har dette for vane. Det skal MYE til for at lærere skal kjenne konsekvensene av sine handlinger på Norges skoler.

Har en kompis også som går på en annen barneskole, hvis søster har blitt systematisk mobbet av en lærer. Det var så ille at foreldrene flyttet henne til naboskolen, 6 km unna. Foreldrene deltar nå i en gruppe på 16 som prøver å få denne læreren sparket (ikke første personen som har fått kjent det av denne læreren). Kampen deres har foregått i 3 år nå uten resultat. Du må ikke tro at du har noen påvirkningskraft i det Norske skolesystem!

Endret av Mads-b
Lenke til kommentar

Kommentarene til læreren, om det stemmer at hun faktisk sa slikt, virker veldig uprofesjonelt. Er egentlig vanskelig å bedømme utifra en persons fremstilling av en sak.

Når det kommer til husmor så er det absolutt ikke noe galt med det, så lenge det er frivillig. Det er dessverre slik at det er enkelte husmødre som i dag mobbes fordi de har valgt å være hjemme med barna fremfor å delegere bort deler av oppdragelsen til en barnevakt, SFO eller barnehage. Med "husmor" mener jeg forøvrig ikke nødvendigvis en kvinne, det kan like godt være mannen som i en periode blir mer hjemme.

Generelt sett mener jeg at småbarnsforeldre som jobber full tid er dårligere foreldre enn de som reduserer arbeidstiden sin til å i større grad faktisk ta seg av sine egne unger. Noen har jo ikke noe valg, men det er jo de som frivillig jobber full tid med mer og knapt ser ungene sine i hverdagen. De anser jeg som dårligere foreldre enn en som i en periode på noen år reduserer egen arbeidstid. Det er egentlig ganske logisk. Men det er jo også de som mener at "staten" er bedre egnet til å oppdra enn foreldre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...