Simmern Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Hei! Jeg var innom Japan Photo i går og kjøpte Nikon 70-200mm f2.8. Seinere på dagen var jeg innom forumet her og leste om at Nikon antageligvis ville komme med en arvtager til denne på årets Photokina-messe. Spørsmålet er da om det er verdt å heve kjøpet, for å vente på den nye modellen, eller om jeg bare skal beholde det objektivet jeg nå har? Lurer og på om det vil komme et raskt prisfall av stor betyding på dagens 70-200mm hvis det skulle vise seg å komme en ny modell? Vet det ikke er sikkert at det kommer en ny modell på Photokina, men likevel... Har forresten et Nikon D300 SLR, hvis det er grei tilleggsinformasjon. Mvh Simen Øwre Krubbfelt Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 70-200 har så vidt jeg vet ingen svakheter på crop.. Det er kun på fx det er lystap i hjørnene, men det er etter det jeg har lest, kun merkbart ifra 70mm til 135mm på f/2.8.. Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Hva er du misfornøyd med objektivet du kjøpte og hva tror du blir bedre med den nye utgaven hvis, når og om den kommer? På ditt D300 burde den være glimrende, det er den i hvert fall på mitt D700 Lenke til kommentar
Simmern Skrevet 14. september 2008 Forfatter Del Skrevet 14. september 2008 Hva er du misfornøyd med objektivet du kjøpte og hva tror du blir bedre med den nye utgaven hvis, når og om den kommer? På ditt D300 burde den være glimrende, det er den i hvert fall på mitt D700 Er absolutt ikke misfornøyd med kjøpet. Det jeg lurer på er som du spør om hva som evt. vil bli forbedringene på en ny modell, og om de i så måte vil være viktige nok for å forsvare en heving av kjøpet. Er ikke så veldig kjent med hva Nikon har gjort før hva gjelder oppgraderinger, så der hadde jeg ønsket litt hjelp! Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Det vil alltid komme noe nyere og potensielt bedre, spørsmålet er om en skal vente i det uendelige på det nyeste. 70-200 f/2,8 VR er regnet som en meget godt objektiv, og det var først sammen med Nikons nye fullformatkameraer (med større sensor) at det ble avslørt at det har litt svakheter i utkanten av bilde (spesielt ved største blender). Lenke til kommentar
arela Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Bare spekulasjoner hittil - men det snakkes om VRII bl.a. Sikker ny nano-coating. Noen tror en kan få billige brukte når den nye kommer, men historien viser vel at det i såfall er minimalt. Photokina er vel rett rundt hjørnet, så du får snart svaret. Lenke til kommentar
Simmern Skrevet 14. september 2008 Forfatter Del Skrevet 14. september 2008 (endret) Tror dere da at ved en introduksjon av en ny modell at prisen på nåværende 70-200mm vil falle mye, om enn noe i det hele tatt i næreste framtid? Nå vet ikke jeg hva linsa kosta da den kom ut, men sånn jeg har sett det de siste årene er 70-200mm en linse som har ligget på et ganske stabilt høyt prisnivå! arela; okay, takker for svar. Jeg var litt sen med siste post her. Takker for svar til alle Endret 14. september 2008 av Simmern Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Ser absolutt ingen grunn til å heve kjøpet! 70-200 på D300 fungerer utmerket! Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Du kan uansett ikke heve kjøp over disk. Jeg hadde ikke tatt imot et objektiv som har vært ute hos en kunde frivillig. Det betyr jo tap, i og med at det må selges som demo i etterkant. Jeg tror dessverre du har låst deg til ditt valg ved å kjøpe det i butikk. Og hvorfor skal du absolutt har det aller nyeste? Lenke til kommentar
arela Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Og bruktprisene jevner seg fort ut - se på f.eks 180mm. Det er 5 forskjellige AF utgaver, men er ikke så sikker på at det er 5 forskjellige bruktpriser - eller bruksverdi for den slags skyld. Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Nikon klarer ikke å tilfredsstille markedet for 70-200 f/2,8 VR og det er utsolgt stort sett hele tiden, det er også blitt nevnt at det selges brukt for over butikkpris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå