gul-tusj Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Noen som kan hjelpe meg skaffe et rødfilter som passer til standard-objektivet til EOS 400D? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 http://www.ddmr.no/index.php?page=vis_prod...4&MenyID=86 Lenke til kommentar
AasmundMo Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Hva er det du har tenkt å bruke rød-filteret til? Lenke til kommentar
gul-tusj Skrevet 14. september 2008 Forfatter Del Skrevet 14. september 2008 Takk for raskt svar Sn0dig! AasmundMo: Ingen aning, dama som skal få det i gave Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Rødfilter brukes til å øke kontrasten på sorthvittfilm. I den digitale verden er det totalt ubrukelig. Lenke til kommentar
gul-tusj Skrevet 15. september 2008 Forfatter Del Skrevet 15. september 2008 Så det vil si at det ikke fungerer på EOS 400D da? Lenke til kommentar
arela Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 (endret) Det funker, men bildene blir lite spennende. Her er et jeg tok i sommer av noen stemor. Endret 15. september 2008 av arela Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Du kan heller prøve deg på noen graduated-red ( + green, blue etc) filtere og oppnå en cheesy CSI-Miami effekt på bildene dine... http://cgi.ebay.com/58mm-Graduated-Sunset-...id=p3286.c0.m14 ... søk på graduated filter 58mm på ebay. Unyttig, men billig..., så det er alltids ok å kjøpe for å leke med. Har noen slike selv. Blir lite brukt, men leker av og til med det.... bare for gøy. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Wow, tacky. Og når det gjelder vanlig rødfilter: Photoshop kalles det i dag. Hvis du ikke bruker gammeldags sorthvittfilm. Lenke til kommentar
arela Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Jeg har holdt på å scanne gamle filmer, og her er det HELT TYDELIG at jeg kjøpte meg rødt og gult filter i 1978. Fant også et år med "nytt" stjernefilter og noen filter jeg laget selv. Bruker faktisk mitt hjemmelagede HMF_D filter enda. (HMF_D = home made filter - diffuser) Hadde det ikke vært for det kunstneriske, så hadde det vært uopprettelige tabber :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå