Niella Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Kan noen være snill å hjelpe meg med noen spørsmål? Vi har fått et ark hvor vi skal svare på noen spørsmål angående temaet " Organiske stoffer". Jeg har fått til noen av spørsmålene, men det var et par jeg ikke fikk til å svare på. Om noen her vet det, hadde jeg satt pris på å få svar :-) - "Hvorfor er diamant et hardt stoff?" - "Kan man tenne på en diamant med en fyrstikkflamme?" ( jeg tror svaret her er nei, men jeg tror vi skal begrunne svaret vårt også, og det vet jeg egentlig ikke hvordan jeg skal gjøre) - "Hvilket stoff brukes for å gjøre grafitten hardere?" - "Hvorfor puster vi ut karbondioksid?" Jeg har sett i naturfagboka, men der sto det ikke noe om akkurat disse spørsmålene. Har også sett på internett og i bøker på biblioteket, men fant heller ikke ut noen ting da heller. Lenke til kommentar
Vain Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 (endret) Kan noen være snill å hjelpe meg med noen spørsmål? Vi har fått et ark hvor vi skal svare på noen spørsmål angående temaet " Organiske stoffer". Jeg har fått til noen av spørsmålene, men det var et par jeg ikke fikk til å svare på. Om noen her vet det, hadde jeg satt pris på å få svar :-) - "Hvorfor er diamant et hardt stoff?" - "Kan man tenne på en diamant med en fyrstikkflamme?" ( jeg tror svaret her er nei, men jeg tror vi skal begrunne svaret vårt også, og det vet jeg egentlig ikke hvordan jeg skal gjøre) - "Hvilket stoff brukes for å gjøre grafitten hardere?" - "Hvorfor puster vi ut karbondioksid?" Jeg har sett i naturfagboka, men der sto det ikke noe om akkurat disse spørsmålene. Har også sett på internett og i bøker på biblioteket, men fant heller ikke ut noen ting da heller. 1. Diamant er hardt på grunn av gitterstrukturen: Diamant til venstre, grafitt til høyre Endret 14. september 2008 av Vain Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå