Gå til innhold

er det virkelig nødvendig med 4gig?

Nostalgisk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

DU FÅR IKKE BRUKT MER ENN 3 GIG PÅ 32 BIT NEI!

Sorry, klarte ikke å dy meg.. Men jeg kjører 4 gig på 32 bit vista selv, av den enkle grunn at jeg har 64 bit linux ^^

Men det er inflasjon på RAM for tiden, så kjøp 4 du. Ikke så mye dyrere, og en grei investering for fremtiden, just in case. Det er hva, 200 kroner ekstra? :D

Endret av Mads-b
Lenke til kommentar
DU FÅR IKKE BRUKT MER ENN 3 GIG PÅ 32 BIT NEI!

Sorry, klarte ikke å dy meg.. Men jeg kjører 4 gig på 32 bit vista selv, av den enkle grunn at jeg har 64 bit linux ^^

Men det er inflasjon på RAM for tiden, så kjøp 4 du. Ikke så mye dyrere, og en grei investering for fremtiden, just in case. Det er hva, 200 kroner ekstra? :D

først vil jeg si beklager for overskriften,glemte meg. og jo lurer på å kjøpe ddr2 8500 ram fra corsair dominator. koster ca.650kr for ett sett med 2x1gig. 4gig vil da koste 1000kr+. men er ikke sikker,kan kjøpe 2gig først og så se om det blir nødvendig med den ekstra 1gig'en.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Har selv fulle minnebanker med 6Gb totalt og ja, jeg kjører 32 BIT OS med 2x skjermkort på 512Mb...

Desidert overkill, men prislappen fra 2Gb synes jeg det var verdt å satse på 4Gb sett, pluss at jeg har 64 Bit på Dual boot.

Hos deg derimot må du være forsiktig med minne, antar du har nForce hovedkort til Intel?

Disse er generelt temperements fulle og er kjent for sine krangling med enkelte minnebrikker.

Hvilke som krangler og hvilke som ikke krangler ser ut til å variere fra hovedkort til hovedkort så her må det prøves, men er bra å ha i bakhodet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...