oleredv Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Har fått i oppdrag å ta ein kikk på maskina til ein kompis av meg som har litt problem. Maskina har akkurat fått skifta hovedkort, cpu og minne og etter å ha fungert bra med nemnt hardware og ny installasjon av XP har den no begynt å oppføre seg merkelig. Maskina er veldig treig (f.eks til å opne mapper og starte program), den lar seg ikkje skru av skikkelig (restartar i stadenfor, til og med når ein brukar av knappen på kabinettet). Det er rett og slett ustabil. Så før eg skal i gong med feilsøkinga har eg sett opp følgande liste over ting eg må sjekke: Diskdefragmentering Virussjekk Minnetest Nye drivarar til alt, samt oppdatering til windows Nullstille bios og oppdatere den Er det noko du meiner bør vere med i lista, hadde det vore fint om det kunne komme fram under! Lenke til kommentar
Neo Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 - Dersom CPU er overklokket, så klokk den ned igjen - Harddisk-sjekk (de enkelte leverandørene av harddisker har egne diagnoseprogram) - Bytte minne (hvis det ikke var det du mente). Sjekk at riktig type minne er blitt brukt. Dersom det er mer enn 1 brikke så prøv en og en. Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 25. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2003 Det er notert. Fleire ting? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Eliminasjonsmeteoden. Fjern så mye som mulig, og se om resten virker stabilt. Hvis det fremdeles er problemer så har du eliminert alle de tingene du tok ut fra listen over mulige feilkilder. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 sjekk at dma er på og at powerknappen ikke er koblet på pinnene til restartknappen Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Kjør test på SiSof Dama ! Performance tune-up wizard. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå