Gå til innhold

Netshop og fjernlager


Anbefalte innlegg

Jeg er i ferd med å bestille et nytt hovedkort, og det viser seg at Netshop er billigst på dette. "Problemet" er at det er 0 på lager, mens det står 18 på fjernlager. Hva vil dette si? Vil kortet sendes fra fjernlageret, eller må det først komme inn på Netshops lager? Isåfall, har noen peiling på hvor mye ekstra tid dette tar?

 

Er klar over at jeg kunne spurt Netshop direkte om dette, men siden det er en hastesak tenkte jeg at jeg kunne få fortere svar her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I grunnen er det ikke noe å håpe på.

Jeg ville tatt kontakt på telefon til Netshop i morgen og sport de.

Og forklart at du håper at de sender direkte fra fjernlager.

Samtidig forklare at du blir dessverre nødt ti å kansellere ordren hvis den ikke er sendt innen din tidsperiode.

Må bare legge til at jeg er en veldig fornøyd kunde hos Netshop

Lenke til kommentar
I grunnen er det ikke noe å håpe på.

Jeg ville tatt kontakt på telefon til Netshop i morgen og sport de.

Og forklart at du håper at de sender direkte fra fjernlager.

Samtidig forklare at du blir dessverre nødt ti å kansellere ordren hvis den ikke er sendt innen din tidsperiode.

Må bare legge til at jeg er en veldig fornøyd kunde hos Netshop

Jeg sendte en mail tidligere i dag. Jeg får vel svar i morgen, tenker jeg. Jeg har forøvrig vært fornøyd med Netshop før, men jeg vet at lagerbeholdningen/lagerstatusen deres før har vært svært unøyaktig.

Endret av Pennywise
Lenke til kommentar

Har akkurat bestilt pc komponenter for en god sum som førstegansgkunde hos netshop. Alle varene var på lager da eg bestilte ordren søndag 7 sep. Dagen etter viste seg derimot at hovedkortet, som det var 1 stk igjen av da eg bestilte, ikke var på lager likevel pga en glipp. Eller som forklaringen til netshop var: "Enten så har noen lagt det på feil lokasjon eller så har en kunde fått 1 stk for mye på en levering." På netshops kundesider stod det at kortet hadde fått en ubekreftet dato i slutten av måneden. Lagerstatus på kortet sa at det var noen få stykker hos fjernlageret. Ringte straks til netshop og lurte på hva i all verden dette skulle bety. Ble forsikret om at dette også bare var en feil og at varen skulle bli bestilt fra fjernlageret og sannsynligvis komme inn onsdag (2 dager frem). Fikk forklart at fjernlageret låg 500m vekk på andre siden av et gjerde og at varer derfra ville bli fraktet til en sentral, omlastet og så kjørt til netshops lokallager.

Dette hendte imidlertid ikke, det varte og rakk og selv om eg ringte hver dag var det ingen som kunne si meg at de skulle så mye som prøve på å få fortgang i saken. Hadde jo tross alt valgt netshop pga varebeholdning ved bestillingstidspunkt og ønsket varene kjappest mulig.

 

På fredagen fikk de inn et stort parti varer fra fjernlageret men de klarte visst ikke registrere inn alt. Mitt kort var selvfølgelig ikke blandt de varene som ble registrert inn den dagen. Men skulle etter sigende være med i dette partiet så i neste uke BURDE det dukke opp.

 

Fortsatt er det ikke tegn til at kortet har blitt registrert inn. Håper det dukker opp i morgen og at ordren blir sendt fort som f... men kan ikke helt få meg til å tro dette skal gå i boks så lett. Har en stygg mistanke om at ingen har bestilt kortet fra fjernlageret pga datoen som er blitt satt på ordren min (ubekreftet 26/9) slik at det bare faller igjennom alle slike bestillinger. I værste fall går fjernlageret tomt før de skjønner dette.

 

At ingen prøver å yte litt ekstra når kunden må lide unødvendig lenge når det er de selv som gjør slike feil, er det eg kaller dårlig service. Kundeservice (?) sier saken bare må gå sin gang og at det ikke er noe å gjøre med. Er det eg som er urimelig her (veit eg er utålmodig ;) )? Har så langt vert snill og grei på tlf...

 

 

 

Håper at trådstarter slipper å vente like lenge som meg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøpte nettop en TV derfra, det stod de hadde 5 på lager, og 100+ på fjernlager. I god tro om at jeg kjøpte en som var på lager, bestillte jeg. Problemet nå er at de ikke oppdaterte lagerstatusen etter jeg bestillte. Om de ikke gjør dette kan det bety at x antall har bestillt en av de 5 lagervarene uten at de oppdaterte statusen. Håper ikke jeg blir bumpet ned på fjernlageret og må vente 3 uker på TV'en...

Lenke til kommentar

Hovedkortet mitt ble sendt i dag, så det kan se ut som jeg var heldig denne gangen. En ekstra ventedag kan jeg godt leve med. Jeg synes dog opplysningene på ordrestatusen kunne vært bedre og opplyst om at varen var nært forestående, for jeg skulle til å kansellere i går da de ikke svarte på mail, og ordren fortsatt sto som "ubekreftet 29/9".

Lenke til kommentar

Fjernlager betyr så enkelt at de ikke er på lokalt, men på ett annet externt lager. Netshop og de fleste webshops har ordnet med å kunne se inn på lagerstatus hos leverandørene de benytter, så om Netshop(eller annen webshop) har 0 på lokalt lager, men fjernlager viser 10, så har nok leverandøren 10 stk på lager. Men det ingen webshops har muligheten til å se om de 10 er reservert til en annen webshop.

 

Merk at dette bare er ett eksempel!!!

 

Netshop har 0 på lager, fjernlager viser 10. PS.no har også 0 på lager, men har bestillt 12 enheter fra leverandør. Netshop var 1 dag tregere enn PS.no til å bestille og da blir de 10 reservert og sendt til PS.no, samt på neste varemottak så vil 2 stk fortsatt være restet PS.no og sendes dit. Deretter kommer Netshop og andre som står i kø. Obs, dette er bare ett eksempel!

 

Webshoppene klarer ikke å se om varebeholdning hos leverandør er reservert eller ei. Samt lagerstatus kan også være feil ved at ting er plukket for mange av, feilplassert i lagerhyllene, defekte varer som feilaktig er tatt i retur og inn på lager, men ikke skrotet. Det er derfor man kjører lagertelling av og til for å rette opp i feilene som skjer her og der.

 

Håper dette gir noen svar. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...