Lindsay Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 (endret) Jeg har innstalert ubuntu server og har MySQL på denne men jeg får denne feilmeldingen General Error SQL ERROR [ mysql4 ] Lost connection to MySQL server at 'reading initial communication packet', system error: 111 [2013] Så jeg lurer på om det er en brannmur som ikke er deaktivert i ubuntu? om den finnes som default da, Jeg har ikke GUI så jeg har bare putty og hjelpe meg med også. Jeg valgte ingen pakker som jeg kan komme på under instalasjon da Edit: fant en side her http://itcertforum.com/forum/showthread.php?t=205 som viser hvordan du disabler firewall i ubuntu 8.0.4 Endret 16. september 2008 av Lindsay Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 14. september 2008 Forfatter Del Skrevet 14. september 2008 Fortsatt sperret ifølge canyouseeme.org så det må være en annen brannmur som er satt Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 14. september 2008 Forfatter Del Skrevet 14. september 2008 dette er output av iptables -L Chain INPUT (policy ACCEPT) target prot opt source destination ACCEPT all -- anywhere anywhere state RELATED,ESTABLISHED ACCEPT tcp -- anywhere anywhere tcp dpt:mysql Chain FORWARD (policy ACCEPT) target prot opt source destination Chain OUTPUT (policy ACCEPT) target prot opt source destination Og den andre firewall som er defult i ubuntu er disablet med kommandoen uwf disable så nå skjønner jeg ingenting da dette ikke er et problem i debian Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Aner ikke hva problemet ditt er, men mysql svarer ikke på forespørsler annet enn fra localhost(127.0.0.1) hvis du ikke spesifiserer dette spesifikt i mysql config filen. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Kan jo fylle inn litt her Har du åpna for at andre enn localhost skal kunne logge seg inn? For standard så er det kun localhost som får koble seg til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå