Mikkiaveli Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Mikkiaveli: Du er helt sikker på at du ikke blander meg og en annen person nå? Jeg er HELT sikker på at du har rett og jeg trodde du var trådstarter et lite øyeblikk! =P Sorry kompis. Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 No hard feelings. Men jeg ble en tanke bekymret og leste for sikkerhets skyld gjennom alle mine innlegg i denne tråden, bare for å undersøke eventuelle motsigelser. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 'The Rising' fra VH1 Storytellers DVD'en likte jeg veldig godt. Herlig delay på gitaren hans. Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) Selv setter jeg Born To run på toppen, med tittel låta som en av de beste, men syns faktisk thunder road er hans beste låt.Så kommer Born in the USA, den er stappfull av klassikere, The river på treide plass. Så kommer the rising og tilslutt Nebraska Born to Run-albumet må i hvert fall på toppen, det har jeg også - etter lang tenketid - kommet frem til. Men den møter meget sterk konkurranse, og jeg sliter følgelig med å rangere Springsteens album etter det. Uansett, jeg kan i det minste gi det et forsøk: 1) Born to Run 2) The Wild, the Innocent & the E Street Shuffle 3) Darkness on the Edge of Town 4) Tunnel of Love 5) The River Det smerter selvfølgelig å utelate Greetings from Asbury Park, N.J., Nebraska, Born in the USA, The Rising, Magic og Working on a Dream fra en slik eksklusiv liste, men de følger i det minste hakk i hæl. Endret 23. februar 2009 av Treblad Lenke til kommentar
T-ooT Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Bruce Springsteen er genial! Liker det meste av det han har gitt ut, selv setter jeg nye skiva på topp og sangen om var på soundtracket til "The Wrestler" som hans beste låt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 The Rising (Acoustic - Storytellers VH1) Lenke til kommentar
saluttknall Skrevet 24. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2009 Min topp 5 blir nok: 1. The River 2. Nebraska 3. Darkness... 4. Working on a Dream 5. Born in the USA Ser at mange setter Born to Run på topp, og må si at jeg stiller meg uforstående til dette. Klart, den har både Thunder Road, Born to Run, og den herlige Jungleland, men jeg klarer ikke å se genialiteten i f.eks Night og Backstreets, (ok, den siste er jo en grei låt, men likevel). Ser også at jeg har fått mye pepper grunnet min kritikk av The Rising, og vil prøve å vurdere dette albumet på nytt, så snart jeg er ferdig med en albumguide til The Byrds, (som tar mye av min tid for øyeblikket). Må også dele denne fantastiske liveversjonen av Lost in the Flood fra Greetings med dere alle. Fantastisk låt, fantastisk versjon, fantastisk person! http://www.youtube.com/watch?v=zlpakRAH5JQ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Hvis dere følger denne linken, vil dere finne en haug .flac filer som kalles "Springsteen Saloon" og har part 1, 2 og 3. Det er en samling live fremføringer fra diverse konserter. Du vil trenge en konto hos f.eks giganews.com samt et program som heter newsleecher. Mange fine akustiske og pianoversjoner der. Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 I et forsøk på å blåse liv i denne tråden igjen, vil jeg bare påpeke at saksofonslutten på Secret Garden er noe av det peneste Clarence Clemons (for det er han som spiller, ikke sant?) har gjort i sin meget lange karriere. Noe av det nærmeste man kommer musikalsk perfeksjon. Lenke til kommentar
saluttknall Skrevet 17. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2009 Har nå hørt gjennom The Rising flere gan jeg har MULIGENS vært noe streng i min anmeldelse, men mer enn 3/10 fortjener den absolutt ikke. Platt og kjedelig lydbilde, albumet virker uinspirert, og mye, mye, mer. At det er mye Synth er kanskje iriktig, men det er likefullt særdeles overprodusert imo. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Så merkelig at du ikke liker The Rising. Mer er det ikke å si om den saken hehe. Lenke til kommentar
Craap Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Hører på mye rart, men skulle jeg valgt EN favorittartist hadde det blitt Springsteen. De gamle albuma er klart best, så lista blir vel noe sånn her.. 1. Live 1975-1985 1. Born to run 2. Darkness on the edge of town 3. Born in the usa 4. Nebraska 5. The River Kunne like gjerne satt de fem første til og med Nebraska på en delt første her:) Kunne drept for å oppleve en av de gamle konsertene hans. Utrolige live show, og dermed liveplata på første. Talene hans, som på 11 minutter lange the river på nevnte liveplate er til å begynne å grine av. Han framviser også en sinnssyk guts og intensivitet, bare se på det her! *Spamme tråd med vids* Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Darkness On The Edge Of Town... fantastisk låt, glimrende album. Lenke til kommentar
Edorph Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Får man kjøpt videoen fra Hammersmith Odeon '75-konserten? Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Jeg er fortsatt forbanna og bitter for at The Wrestler ikke ble oscarnominert. Lenke til kommentar
badscooter Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Kom netopp over denne Springsteen albumguiden og må nok innrømme at jeg er mindre imponert over karakterene og arguemtasjonen til trådstarter. Hvordan er det mulig å gi The Wild 5/10 poeng? Etter å ha hørt en god del på Springsteen har dette albumet bare vokst og vokst. Lydbildet er overhodet ikke kaotisk, bare man hører etter og setter seg inn i sangene og tekstene. Jeg vil ikke anbefale dette albumet til en som aldri har hørt noe på Springsteen. men synes at en som ska skrive en albumguide bør kunne se hvor bra dette albumet egentlig er. Det samme gjelder forsåvidt Greetings, som er et meget bra album. Det har i hvert fall flere gode sanger en de to du nevner. F.eks Spirits in the night. En fantastisk låt. Også The Rising er et godt album. Kanskje ikke på høyde med albumene fra 70 tallet, men det er allikevel er godt album. Men dette er mine meninger og jeg forstår at alle ikke kan ha samme smak og oppfatning. Men merket at jeg ble litt provosert av noen av anmeldelsene dine. Lenke til kommentar
Anti LFC Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Nå som Bruce kommer til Norge til sommeren er det vel på tide å blåse liv i denne tråden igjen! Skal sitte klar på onsdagen for å bestille billetter, men er usikker på om jeg skal gå for Oslo eller Bergen. Hørt mye negativt om Valle Hovin. Lenke til kommentar
Docal22 Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Har bestillt på begge plassene jeg.. Har aldri vært verken på Koengen eller Valle hoving da. Lenke til kommentar
Anti LFC Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Noen som ikke har fått billettene? Syns det er merkelig at jeg ikke har mottatt dem enda. Lest om folk som fikk de for over en uke siden. Lenke til kommentar
mpolden Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Jeg fikk ikke mine tilsendt før i går. Det er mulig det varierer litt fra poststed til poststed. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå