dePt Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 (endret) Prøver meg på to heller ganske strenge komposisjoner. Slakt i vei! Kirka kan virke skjev, men er den egentlig det? Endret 14. september 2008 av dePt Lenke til kommentar
Eltviken Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Prøver meg på to heller ganske strenge komposisjoner. Slakt i vei! Kirka kan virke skjev, men er den egentlig det? HAHA er det første bildet kaia i måløy ? hehe arig med kjent folk her då Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 (endret) Det første bildet er ganske ok, men det lider litt under for lite luft over lampen. Igjen ser vi at et bilde taper litt på å bli komponert for tett i søkere. Gi søkeren litt fri når du tar så strenge bilder, for da er behovet for perfekt komposisjon lettere å oppfylle. Det er det som er så deilig med digitalteknikk. Muligheten for å perfeksjonere slik bilder som dette i etterbehandlingen er befriende hvis du gir deg selv lov til å gjøre det. 100% komponering i søkeren er helt unødvendig hvis man ikke har det som dogme ala Cartier-Bresson. Men som sagt et bilde som estetisk fungerer godt for meg, men slik det er nå ville jeg kanskje vurdert å klone bort lampen. Det andre bildet er ... et mørkt bilde av en kirke. Det lider under at spiret ikke er skikkelig synlig, noe som gjelder de fleste bilder av gamle kirker tatt i mørket. Jeg har selv presentert et bilde som led under samme problem en gang i tiden, så du er ikke den første som får den kritikken. I tillegg er ikke kirken særlig spennende fra et fotografisk standpunkt, sett bort fra tegningene i lyset. Endret 14. september 2008 av PMnormal Lenke til kommentar
dePt Skrevet 14. september 2008 Forfatter Del Skrevet 14. september 2008 (endret) Er nok kaia i måløy ja Takker for gode tips PMnormal. Er et veldig godt poeng, men like utenfor bildekanten befinner to nye lyktestolper seg. Disse gav meg en stygg flare, så jeg valgte derfor å så trang komp. Bildene er tatt med ISO 400(?) Burde jeg gå ned i ISO verdi, eller fungerer dette? Rent fototeknisk skurrer det noen plass? Føler ikke jeg har fått utnyttet lekteren som motiv helt enda. (selv om dette er 4.-5. turen ned dit) Endret 14. september 2008 av dePt Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Haha, som om det ikke var nok med Hafslo-inflasjonen. 1) Det er morsomt å speilvende ting, men det var pittelitt asymetrisk. Se på lampen til venstre og til høyre. Skulle gjerne sett at det var 100% symetrisk, eller, i hvert fall 99, og litt skarpere. 2) Kirken var litt spennende, men og, vel, mørk. I tilegg blir det hele litt skjevt, men skyggespillet var faktisk morsomt å se på. Lenke til kommentar
dePt Skrevet 14. september 2008 Forfatter Del Skrevet 14. september 2008 Får ta med meg måleband neste gang da, så det blir helt symetrisk Hvordan får jeg det skarepere da? Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Vel. Det første du kan gjøre er å fokusere ordentlig. Fotografering med dårlig belysning er helv, men der har du en del lamper til å hjelpe deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå