Camlon Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Ok, det jeg mener er: 1 vi burde heller begynne å jobbe med å få late nordmenn inn i arbeid før vi sier at innvandrerne er de som snylter av systemet, det du mener jeg sier, er at vi ikke skal få innvandrere til å komme seg i arbeid, men hvorfor i H.... skal jeg mene noe slikt? er jo ikke uten videre smart ? Det jeg mener med det, er at det er veldig lett å skylde på de fremmede, vi har jo hatt et gladlig forhold til jøder de siste århundrede, og det er nettop slik tankegang, om at det er jødene sin feil som er grunnen til at 6 milioner av dem døde under forige verdenskrig(venligst ikke post noe som sier at jeg sammenligner nordmenn med nazister, for hvis du ikke skjønte det før du leser dette kan du bare gå og legge deg) 2 vi må og sette fokus på hvordan vi konsumerer i dette landet, vi forbruker kanskje "litt" mer enn det som er nødvendig for å gå mett til sengs, hvis vi ikke begynner å undervise mennesker om politikk, kommer vi til å ligne mer en amerikansk stat enn hva vi har i dag. Og da må vi ikke bare undervise innvandrere, men også etniske nordmenn. 3 sist og ikke minst ta inn ny arbeidskraft med måte, med forsiktighet, men med åpne armer, slik at de ikke føler seg misslikt. 1. Hvorfor? Burde vi ikke utføre de mest effektive tiltakene, siden de fleste etniske nordmenn er i arbeid? Faktisk er det bare ca 20% av nordmenn som ikke er i arbeid, og det vil være vanskelig å få flere nordmenn i arbeid. Vil det ikke være mer naturlig å se på muslimske innvandre hvor 50% ikke er i arbeid? Det er faktisk vår største innvandringsgruppe. 2. Hvordan skal du regulere hvor mye folk spiser, annet enn ved bruk av kampanjer? Gi meg et forslag. jeg vil også spørre deg om hvor mye det vil hjelp å lære folk om politikk. Vi har allerede et politikkfag i vidregående, men de som tar det faget virker ikk særlig mer oppdaterte enn andre. Da vil jeg tro at det er mer effektivt å diskutere her. 3. Litt av en selvmotsigelse. Hvordan skal vi være forsiktig med åpne armer? Hvorfor i all verden trenger vi å være forsiktige uansett. Arbeidsinnvandring fører ikke noe særlige problemer med seg. Hvis du tenkte på innvandring, vil dette ikke føre til mer arbeidskraft iforholdtil arbeidsplasser. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 3 sist og ikke minst ta inn ny arbeidskraft med måte, med forsiktighet, men med åpne armer, slik at de ikke føler seg misslikt. Synes du vi også må ta imot nye trygdemottagere med åpne armer? Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Denne artikkelen kan virke som om den går imot meg, men den sier faktisk at arbeidsledigheten hos NAV er 1.5%. http://www.ba.no/nyheter/irix/article36332...e?service=print Byggebransjen har ledig kapasitet og har såvidt begynt å si opp folk. Nå er altså riktig tidspunkt for å sette igang med massive offentlige arbeider. Hvis det er så fryktelig lett så lurer jeg jammen meg på hvorfor ikke alle toppfolkene som kan økonomi og politikk ikke stiller seg bak deg der! Det har kanskje noe med at den verden vi lever i ikke tillater store økonomiske manøvre med dagens situasjon uten negative effekter? Jeg bare tenker høyt. Lenke til kommentar
hartvedten Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 vel, jeg prøver i det minste å besvare spørsmålet her, hvor blir det av pengene til Norge? Jo, pengene våre forsvinner i at vi nordmenn har hatt det nokså fett siden vi begynte å smøre økonomien vår med olje, og tror at i denne verden vi lever i dag, med miljøproblemer, sult og krig, er det viktig å fortelle folk at du blir feit av å spise for mye, det er viktig å fortelle folk at når USA bomber resten av verden, så er det fordi vi tjener masse penger på det, og hvis de spør oss hvorfor naboen har en annen hudfarge enn våres, så er det fordi vi tar dem inn slik at de kan gjøre jobbene vi ikke gidder å gjøre, jeg sier ikke at de skulle tatt de dårlige jobbene, men det er slik det er, og det er fakta. Hvis vi ikke ønsker innvandrere her i landet, da må vi enten kutte ned på forbruket vårt, eller vi må få de late faenskapene opp fra sofaene sine, det er enten eller, eller litt av begge deler. Og hva tror du koster mest penger, få en nordmann inn i jobb, eller få en innvandrer? tror vi ville prioritert en nordmann. Innvandrere er ikke farlige mennesker, men det er veldig ofte mennesker i håpløse situationer, mennesker fra steder som er kaos, fordi det er vår økonomiske standard som har fått dem i denne situationen. Innvandring er fint for de som trenger asyl, og innvandring er bra hvis vi har ledige jobber, men vi har ikke mangel på arbeidskraft, vi har mange mennesker som er etnisk norske som ikke gidder å jobbe, hva skal vi gjøre med disse menneskene da? Er helt klart at vi må beskytte våre verdier og vår kultur, men hvis vi først har fått nye inn et sted, er det alltid litt forvirring i begynnelse, men de flese 3 generasjons innvandrere er jo nokså norsk de og. hvis noen skal først quote meg nå, skal de faen meg besvare alt det jeg skrev og.... faens hater quoting Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 (endret) Og hva tror du koster mest penger, få en nordmann inn i jobb, eller få en innvandrer? tror vi ville prioritert en nordmann. For å ss på det på en annen måte. Hva koster mest, å ikke slippe inn en innvandrer eller få en nordmann i jobb. Vi tenker egentlig på muslimsk innvandring, så vi kan holde oss vekk fra begrepet innvandrer, fordi det inkluerer grupper vi har ingen problemer med, som f.eks. Svensker. 50% av alle arbeidsyktige innvandre jobber. 75% av alle som bor i Norge jobber. Det er ganske høyt, ihvertfall hvis vi trekker fra innvandre. La oss si at halvparten av Norges befolkning kommer som innvandring. Hva tror du er dyrest? Å ikke slippe inn 2.3 mil innvandre eller få (1(0.75)+0.5(0.5) )/ 1.5 = 2/3 3/4 - 2/3 = 1/12 1/12*6.8 = 0.566... , og dette blir 570K etniske normenn inn i arbeid. Altså øke mengden av etniske nordmenn som jobber fra 80% til 95%. Jeg ser at du ønsker at jeg skal svare på alt du har skrevet og jeg skal gjøre det for å vise deg hvorfor jeg ikke alltid svarer på alt. Nummerene tilsvarer hvert paragraf. 1. Introduksjon. 2. Penger forsvinner ikke når man bruker dem. Penger byttes. Hvorfor skal vi ikke la folk finne ut slike spørsmål selv? 3. Hvorfor? Vi kan da absolutt ha færre eller ingen innvandre uten å kutte ned forbruket våres. 4. Dette svarte jeg på over. 5. Vet det og er ikke uenig utentatt med det om er våres skyld. Er det våres skyld at dumme ledere har fucka opp landene deres. Ja, det er delevis vår skyld, men det impliserer ingenting. 6. Fullstendig ignorte hva jeg skrev tidligere. Innvandre er ikke bra om vi har ledige jobber, arbeidsinnvandring derimot. 7. Vi har svært få tredjegenrasjonsinnvandre som har blitt voksne og vi kan dermed ikke uttale oss om hvordan de har blitt intrerigert. Endret 21. september 2008 av Camlon Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Er helt klart at vi må beskytte våre verdier og vår kultur, men hvis vi først har fått nye inn et sted, er det alltid litt forvirring i begynnelse, men de flese 3 generasjons innvandrere er jo nokså norsk de og. Om hver generasjon tvinges til å gifte seg med fettre og kusiner fra hjemlandet blir det så som så med fornorskingen. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Hvis vi ikke ønsker innvandrere her i landet, da må vi enten kutte ned på forbruket vårt, eller vi må få de late faenskapene opp fra sofaene sine, det er enten eller, eller litt av begge deler. Innvandring er ikke problemet, det er trygdeinnvanding som er problemet og det gir oss ikke bedre økonomi. Lenke til kommentar
hartvedten Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Jeg er ikke for at innvandrere skal sitte på ræv, men jeg er enda mer imot at nordmenn gjør det, det er enda fler nordmenn som sitter på ræv enn hva det er innvandrere. Forbruket vårt er dessverre alt for høyt, vi lever i en verden der hvor vestens forbruk er alt for høyt, og det er dessverre litt mange fete biler, litt mange meny butikker, og denne kjøpefesten vi har er det som gjør at oljepengene forsvinner, det at vi har nordmenn som ikke gidder å jobbe, sammen med nye landsmenn gjør at de må få penger av oss andre, istedenfor å pusse opp skoler og gi mer til steder det trengs. Hvis vi skal få ned forbruket vårt, må vi kutte ned arbeidstimer, det vil føre til at det akumuleres mindre penger i samfunnet, som gjør at folk sitter igjen med mindre penger, noe som igjen fører til færre jobber både privat og statlig. Det er en nødvendighet, og markedet vil etter hvert regulere seg selv, men vi får framdeles 100 dollar fatet for oljen, og vi har da banker... Jeg har et litt annet syn på samfunn enn de fleste, men jeg er i oppfattningen om at verden er grusomt urettferdig. Og Norge som land har mulighet til å bruke våre oljepenger til å bygge et samfunn der vi kan leve i harmoni, men oljen vil ta slutt, og vi vil aldri klare å leve på rentene, når fondet tar slutt har vi ingenting igjen, skal vi liksom bare tvinges til å finne opp noe? det er mange i dette landet som mener at kjøpefesten skal fortsette, billigere spirt, bensin og tobakk er nydelig musikk for deres ører. og dette er ting som i framtiden kommer til å bli et enda større problem. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 muligens bare jeg som misforstår litt. du mener altså at man skal spare mest mulig i oljefondet. mitt syn på dette er at Norge i dag er så dårlig forfatning når det gjelder visse punkter, særlig transport. E6 og veinettet i Norge er i dårlig forfatning. vi skal spare så mye penger at det blir lite ti forvaltning av transport, næringslivet og mye annet. vi skyver problemet til den neste generasjon slik at de må fikse alt som denne generasjonen har ødelagt. siden vi skyver bort problemene kommer det til å koste MYE mere å reparere da enn det er å forvalte det nå. hvis ikke yrkespolitikerne foretar seg noe så vil Norge rustne bort og oljefondet vil være brukt opp på reparasjon der vi feilet slik at oljefondet vertfall er borte. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Ole: Jeg tror faktisk han ønsker å minske forbruket, ikke bare bruke mindre av oljefondet selv om det vil ha den samme effekten. Saken er at selv om vi bruker mindre penger vil ikke det føre til at vi bruker pengene noe bedre. Vi vil rett og slett ha dårligere råd, unntatt noen som er rike. Det eneste vi gjør er å sende Norge tilbake til hvordan det var på f.eks. 1960-tallet. Ergo, jeg ser ikke poenget. Lenke til kommentar
hartvedten Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 og hvordan kan du begrunne dette da camlon? Lenke til kommentar
Oxygen 07-12 Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 http://e24.no/kommentar/spaltister/strom/article2623290.ece http://e24.no/olje/article2490389.ece Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå