Skaufjord Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Morn! Se signaturen for maskinvare spesifikasjoner. Problemet mitt er at rammen min bare går på ca. halv hastighet (i følge sisoft sanda). jeg legger generelt lite merke til dette, men i mafia hakker det litt (med grafikk på maks og sånn da) og maskina skulle vel strengt tatt være god nok for den jobben. i tillegg får jeg merkelig lav score i 3dmark. (ja jeg veit folk er lei av andre folk som sutrer om 3dmark score) bare litt i overkant av 10000. hva skal jeg stille i biosen for å få opp farta på rammen? er det fsb'n? tar gjerne og overklokker litt i samme slengen tror jeg... noen tips eller erfaringer (med samme hovedkortet)? Lenke til kommentar
Skaufjord Skrevet 24. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2003 jada, man skal ikke "bumpe" men følte jeg måtte legge til noe... med disse symptomene kan det virke som det er skjermkortet som er teit, men det tviler jeg sterkt på. ser ut til at det gjør jobben, etter diverse benchmarking og sånn.. Lenke til kommentar
Skaufjord Skrevet 25. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2003 hvor mye er det forsvarlig å sette den til da? Lenke til kommentar
Woilef Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 har samme hk og ram som deg, og jeg har prøvd litt forskjellig, det mest effektive er å sette ram mhz i sync med fsb (hos meg 133) da nForce2 hovedkort er optimalisert for dette, videre setter du ram settings 5-2-2-2-2 eller liknende, da vil du få en båndbredde på ca 2100/2010 i SiSoft Lenke til kommentar
Skaufjord Skrevet 25. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2003 vi har ikke samme hovedkort... jeg har A7V8X... a7V8x V8x V skjønner? ikke N, men V Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Ditt hovedkort er basert på via sitt kt400 chipsett. Din cpu er ikke særlig overklokkingsvennlig, men du kan iallefall sette opp fsb litt og ned med MP. Lenke til kommentar
Skaufjord Skrevet 25. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2003 heisann har nå satt multiplier ned til 13 og frequency dingsen til 149. 1.94Ghz prosessor nu. 3dmark scoren økte til 117xx. tok minnebenchmarken i sisoft sandra og minnet går betydelig raskere, men fortsatt bare ca. 2/3 av det den (i følge sandra) skal være på se herr! memory voltage står på 'auto' skal jeg stille på den? takker for alle tips Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå