Gå til innhold

BK: Johanneskirken i Bergen

SSSø

Anbefalte innlegg

Ja, fant ut det var på tide å prøve seg her igjen. Vil kategorisere meg som en nybegynner og hadde vært fint med kritikk deretter. Selvfølgelig; syns dere bildet suger så si det! Selv syns jeg bilder gjør seg bra i et litt større format enn hva jeg har lagt ut er, men så er det jo noe med regler og greier på forumet her.

Sitter på en laptop med en heller dårlig skjerm så det er jo mulig fargene ikke stemmer helt, men tror det skal være i nærheten av hva jeg hadde tenkt, om mulig litt lyst.

(prøver ikke å komme med unnskyldninger her, jeg liker bildet)

Takker for svar...

edit: tenker jeg legger ut litt info om instillinger og utstyr:

Nikon D60 med (min nyinnkjøpte) Tamron 11-18 f/4,5-5,6

11 mm

f/8

1/100

ISO 100

Tatt i RAW

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar.

Jeg lurer også på om det er mulig å se at jeg har redigert vekk en bygning (mulig det er en del av kirken) i bakgrunnen. Selv ser jeg det veldig godt, men det kan jo være fordi jeg vet hvor jeg skal se. Kunne sikkert vært bedre utført, men det får jeg ta en gang jeg har en skikkelig mus og slipper og peke rundt med fingeren på en laptopmusepad.

Lenke til kommentar

Dette er flott. Jeg har sett den kirken så mange ganger (har bodd på Møhlenpris i tre perioder og studert på universitetet), men har aldri forsøkt å ta bilder av det. Du har løst oppgaven meget bra, for kirken har nok spennende linjer til at det blir en slående komposisjon. Det er både enkelt og komplisert på samme tid. Skyggene er greie, og fargekombinasjonen er lekker. Skyene gir struktur til en himmel som kunne ødelagt helhetsinntrykket hvis den var skyfri. Jeg liker også at det ser ut som en stor katedral fra denne vinkelen, noe det absolutt ikke er. Summa summarum et godt bilde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...