Mixman404 Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Hei. Jeg har som nevnt en 2002-modell Peugeot 307 2.0 HDI der AC-kompressoren er defekt, så den må jeg skifte. Er det noen som har vært borti å skifte denne på disse bilene? Er det noe problem? Trangt??? Håper på svar:) Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 (endret) du må få tappa anlegget for ac gass først da, så må det jo fylles på igjen etter bytta av kompressor.. så før du begynner så må du få tømt anlegget ditt på et verksted.. gassen står under trykk men selve jobben vet jeg ingenting om, skrudd veldig lite peugeot Endret 14. september 2008 av Simkin Lenke til kommentar
Mixman404 Skrevet 14. september 2008 Forfatter Del Skrevet 14. september 2008 du må få tappa anlegget for ac gass først da, så må det jo fylles på.. så før du begynner så må du få tømt anlegget ditt på et verksted.. Det vet eg... Eg e mekaniker, men eg ville bare vite om det va en drittjobb... Noen flere tips? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Lett som en plett. Jobber hos bertel O steen, Peugeot. Du har vel en NFU motor går jeg ut ifra, om du ser i chassinr så ser du midt i, står det NFU der har du en knall god motor og enkelt og skru på. Løsne tilbehørsreima er null stress, litt forskjellig strammemekaniske på de forskjellige motorene. Enten er det en 13mm som du strammer enda mer, og dermed blir reima slakkere. Eller så er det å løsne 2 x 13mm, deretter skru en 10mm innover slik at reima slakkes. Så er det om jeg ikke husker feil, et par rør å løsne(2 x 10mm) så en gul 2veis kontakt og deretter 4 bolter som holder AC kompressoren. Og deretter vips, så er den ute. 307 er en genial bil. Alt er lett på den! Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 NFU er bensinmotoren, så vidt jeg husker. Han har dieselmotor skriver han jo: 2.0 HDi. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 NFU er bensinmotoren, så vidt jeg husker. Han har dieselmotor skriver han jo: 2.0 HDi. Ahh. Mye bad. Så ikke den. Uansett like lett, samma stramme greia. Lenke til kommentar
Mixman404 Skrevet 20. september 2008 Forfatter Del Skrevet 20. september 2008 Det er en RHY-motor.... Får håpe den er like lett som du forklarer:) takk for hjelpen:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå