Bobbylove Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Kjøpte crysis til far min siden han hadde kjøpt seg klin ny pc. Hp laptop PAHDX9490 Men spillet er ganske slarkete og når han kommer nær caps lock så blir spillet da "lite" Det har også skjedd uten at han har trykket på noe. Noen som har noen tips til å fikse det, og noen ellers tips til å få det til å kjøre litt bedre? Lenke til kommentar
Flack90 Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Kjøpte crysis til far min siden han hadde kjøpt seg klin ny pc. Hp laptop PAHDX9490Men spillet er ganske slarkete og når han kommer nær caps lock så blir spillet da "lite" Det har også skjedd uten at han har trykket på noe. Noen som har noen tips til å fikse det, og noen ellers tips til å få det til å kjøre litt bedre? Nummer 1 i alle spill for å få bedre fps: skru av anti-aliasing og full dynamic lighting. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Ro ned grafikkinstillingene noen/mange hakk. Crysis på laptop er ikke akkurat ideelt (som om noe er ideelt når det gjelder Crysis). Hva mener du med «lite»? At spillet ikke dekker hele skjermen? Det kan være at applikasjoner som kjører i bakgrunnen av en eller annen grunn stjeler fokus og tvinger spillet til å nedjustere oppløsningen. Det er vel bare å aktivere fullskjermmodus igjen i så fall. Skjer det stadig vekk må du pent legge godviljen til og prøve å finne ut hva som forårsaker det, for det er vanskelig å vite uten å kunne se/undersøke selv. Mange laptops har en funksjon som viser tekst på skjermen f.eks. når du skrur caps/num/scroll lock av eller på. Disse bruker vanligvis ikke å forstyrre applikasjoner/spill som kjører i fullskjerm, men det kan jo tenkes (dårlig design i så fall). Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 For å spille på laptop anbefaler jeg at du installerer en liten applikasjon som heter Sharpkeys. Med dette geniale programmet kan du skru av diverse knapper på tastaturet. Selv skrur jeg av alle volumknapper og caps lock når jeg spiller på laptopen, pga av det du forteller om, nemlig overlay effekter. Dette fører ofte til at spillene krasjer totalt, eller at man må maksimerer dem igjen. Utrolig irriterende. Uansett, her er løsningen http://www.randyrants.com/2006/04/sharpkeys_21.html Ps. Programmet er også genialt dersom du installerer det på en annen persons PC, og bytter om f.eks bokstaven E og R, eller Space og Enter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå