Gå til innhold

K20D erstatter på vei?

Anbefalte innlegg

Ser at det er flere tråder på internett der det går rykte om at det vil komme en Pentax K20D erstatter eller oppgradering (K20D super eller K30D). Prisen på K20D har også falt veldig mye den siste tiden, og nå er det jo heller ikke mange dagene igjen til Photokina.

Jeg tenkte derfor jeg kunne lage en liten ryktetråd :)

k20d will replaced very soon signs? - Pentaxforums

Pentax 17.4 Megapiksler - Pentaxforums

17.4 MP bilde

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, jeg tror ikke det kommer noen K30D i år; K20D er fortsatt forholds ny; den ble presentert i slutten av januar i år. Men det kan jo godt være at vi får se en K20D super før en K30D. Men da forventer jeg at det i super modellen er samme bildebrikke brukt. Det er ventet en billig nybegynner modell nå.

Lenke til kommentar

Prisen på K20D har faktisk gått en del opp den siste måneden på grunn av dollarkursen. For en måned siden lå den på så vidt over 7000 kr for bare huset. Nå koster den fra nesten 8000 kr.

Hvis det kommer en ny modell så tipper jeg det blir en mindre oppgradering og at navnet blir K20D super. Økningen fra 14,6 til 17,4 megapixler virker merkelig. K20D har jo allerede rekordmange megapixler for den sensorstørrelsen. Da tror jeg heller et med færre megapixler, bedre egenskaper på høy ISO og bedre dynamikk ville vært et bedre valg for å skille seg ut.

Hvis det kommer en oppfølger så håper jeg den har raskere seriebildemodus og at de har finpusset Live View-funksjonen.

Lenke til kommentar
Da tror jeg heller et med færre megapixler, bedre egenskaper på høy ISO og bedre dynamikk ville vært et bedre valg for å skille seg ut.

Hvis det kommer en oppfølger så håper jeg den har raskere seriebildemodus og at de har finpusset Live View-funksjonen.

Legg til to kortplasser for SD-kort og batterigrep "innebygd" i huset ;)

En KxD-serie som fullformat hadde heller ikke vært så dumt, men det er vel lite sannsynlig når ser hvor mye Pentax saster på crop med DA* objektivene.

Lenke til kommentar

Det virker ihvertfall som om pentax har flere baller i lufta. Denne tråden har mange gode forslag.

Das Link

At pentax planlegger en lansering i nærmeste fremtid tror jeg er gått mulig, hvorfor skulle de ellers brukt et maskert bilde av et kamera på de taxiene som man kan lese om. Hva dette blir blir gøy å se, det mest sannsynlige tror jeg er en modell under k200d (konkurrent til eos1000d) eller en litt oppgradert versjon av k20d, typisk k20d super.

Skal bli gøy å se hva Pentax hoster opp fremover.

edit: Noe fast og lyssterk teleoptikk til gi bort pris hadde jo vært det aller beste. En 300mm 2,8 f.eks :D

Endret av Ageurk
Lenke til kommentar
Det virker ihvertfall som om pentax har flere baller i lufta. Denne tråden har mange gode forslag.

Das Link

At pentax planlegger en lansering i nærmeste fremtid tror jeg er gått mulig, hvorfor skulle de ellers brukt et maskert bilde av et kamera på de taxiene som man kan lese om. Hva dette blir blir gøy å se, det mest sannsynlige tror jeg er en modell under k200d (konkurrent til eos1000d) eller en litt oppgradert versjon av k20d, typisk k20d super.

Skal bli gøy å se hva Pentax hoster opp fremover.

edit: Noe fast og lyssterk teleoptikk til gi bort pris hadde jo vært det aller beste. En 300mm 2,8 f.eks :D

Er visst mange som ønsker en K20D Super så hvis det ikke kommer på photokina, så er det jo lov å håpe på at den ikke skal komme om så alt for lenge. Canon og Nikon har jo kommet med 50D og D90 etter at K20D ble lansert, så forhåpentligvis presser det Pentax til å komme med en slik modell.

Jeg tror Pentax snart kommer med en ny Roadmap for objektiv, og jeg håper at de kommer med en DA* 11-16 F2.8 (samme glass som Tokina modellen) med værtetting og fokusmotor. Det hadde også fint med en DA* 85mm F1.4 eller 1.8. De har jo allerede en 55mm DA* F1.4 og 30mm på roadmapen, så da mangler de bare en 85 :p

Så det er vel bare å begynne å spare :p

Lenke til kommentar
Er det dette kanskje ??. Sjå Banner ! http://www.digitalkamera.de/
"Skyggen" er "garantert" K2000D, som har blitt praktisk talt bekreftet av folk (som av uante grunner ikke er under NDA) på Pentaxforums.com, som visstnok har _tatt i_ kameraet og sett bruksanvisningen. Modellnummeret var fremdeles ukjent, hvis jeg ikke husker feil. Ser ut til å stemme størrelsesmessig også... Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar
Er det dette kanskje ??. Sjå Banner ! http://www.digitalkamera.de/
"Skyggen" er "garantert" K2000D, som har blitt praktisk talt bekreftet av folk (som av uante grunner ikke er under NDA) på Pentaxforums.com, som visstnok har _tatt i_ kameraet og sett bruksanvisningen. Modellnummeret var fremdeles ukjent, hvis jeg ikke husker feil. Ser ut til å stemme størrelsesmessig også...

Noen rykter om hva som skiller "K2000D" og K200D ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...