Gå til innhold

Barton XP2500+ @ XP3000+ på ASUS A78NX DeluXe?

Anbefalte innlegg

Sitter her med en Barton Xp2500 (@ XP2800) på et Asus A78NX DeluXe Hovedkort... [NAMM :yes: NAMM]. På hovedkortet er det mulig å stille multiplyern opp til 14 om jeg vil, likevel: stiller jeg multiplyeren over 12.5 (Xp 2800 @ 166 FSB) ender jeg opp med det biosen mener er en XP @ 833 mhz ved booten... Skulle så gjerne ha en 3000+ og mangler bare ETT lusent halvt multiplyertall :( . noen som vet hva som er galt? løsninger på problemet?

PS: har sjekket at FSb'en får riktig OSV. er ikke HELT grønn...

Takker på forhånd for alle (vettuge) svar....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror jeg skjønner hva som skjer:

AMD hadde multipliere fra 5,0 til 12,5 på chippene sine. Så utvidet de dette til 21,5. Måten de gjorde det på var å legge til en FID-pin ekstra som fortalte om multiplieren ligger i området 5-12,5 eller i området 14-21,5.

Når du stiller fra 12,5 til 14 så skjønner ikke PC'n at du har skiftet "område". Altså tror den at du begynner på den laveste multiplieren i det LAVESTE området. Derfor får du 5x166=833MHz.

Det du må gjøre er å låse opp prosessoren (med blyant, eller ledende "blekk"). Siden multiplierne tydeligvis er ulåste så trenger du bare å låse opp den multiplieren som endrer område. (Jeg _tror_ det er den 5. av L1-broene men er litt usikker, så du bør nok finne en giude på nettet som kan forklare det bra.)

Lenke til kommentar

mmm.. bruker nok 1002 (ikke a) .. den ASUS update tingen vil ikke virke!!!! sier unreadable bios rom eller noe sånt... Er litt nOOb på bios flashing/oppdatering, noen som har lyst til å gi meg en kjapp gjennomgang? + noen tips :) ... Vil dette uansett gjøre noen forskjell? (VIL HA 3000+ NÅ :yes: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...