Gå til innhold

BK: Skumel katt(jakter?)

odn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Situasjonen er fin. At framlabben og blikket er rettet utenom bildekanten bidrar faktisk til det intense jaktfokuset katten har. Det jeg ville forandret med komposisjonen er vinkelen, det blir nesten for rett oppenifra - blikket hadde vært mer fremtredene om du var litt nærmere kattens ståsted.

Teknisk er det en del som ikke er helt bra. Ser ut til å være litt undereksponert, fargene er blasse og det mangler litt på skarpheten. Fokus ser ut til å være nogenlunde grei, men vanskelig å si siden det ikke er så fryktelig skarpt. tror kansje øynene faller litt bak fokusplanet. Ingen fremtredende støy, men en del komprimeringsartefakter.

Deler av det tekniske kan fikses med litt lett etterbehandling - men fokus og skarphet er det kun trening som kan gjøre noe med. Katter beveger seg, og å treffe både med skarphet og fokus da er ikke lett.

(Forøvrig er det en liten fillefeil i tittelen, noe som kan være verdt å passe på senere - husk at det er første man ser før selve bildet kommer fram.)

Lenke til kommentar

Dyr er ikke lett å ta bilder av, og katter (i hvert fall min) har vist seg å være helt håpløst. De forsvinner fort, og den posituren som var så vannvittig bra forsvant med en gang man fikk lirket frem kamera. :p Det er i hvert fall min erfaring med kattefoto.

Dette bildet har mye bra i seg, men som jzono1 påpeker mangler det noe før det er helt på topp. Jeg skulle gjerne sett at du satt litt lavere, og fikk med litt mer av katten. I hvert fall frampoten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...