odn Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Hva synes dere om det her bilde? Personlig synes jeg det ser ut som han jakter og er veldig fokusert. Slakt i veg! Øystein D. N. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Situasjonen er fin. At framlabben og blikket er rettet utenom bildekanten bidrar faktisk til det intense jaktfokuset katten har. Det jeg ville forandret med komposisjonen er vinkelen, det blir nesten for rett oppenifra - blikket hadde vært mer fremtredene om du var litt nærmere kattens ståsted. Teknisk er det en del som ikke er helt bra. Ser ut til å være litt undereksponert, fargene er blasse og det mangler litt på skarpheten. Fokus ser ut til å være nogenlunde grei, men vanskelig å si siden det ikke er så fryktelig skarpt. tror kansje øynene faller litt bak fokusplanet. Ingen fremtredende støy, men en del komprimeringsartefakter. Deler av det tekniske kan fikses med litt lett etterbehandling - men fokus og skarphet er det kun trening som kan gjøre noe med. Katter beveger seg, og å treffe både med skarphet og fokus da er ikke lett. (Forøvrig er det en liten fillefeil i tittelen, noe som kan være verdt å passe på senere - husk at det er første man ser før selve bildet kommer fram.) Lenke til kommentar
EiSvIn Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Dyr er ikke lett å ta bilder av, og katter (i hvert fall min) har vist seg å være helt håpløst. De forsvinner fort, og den posituren som var så vannvittig bra forsvant med en gang man fikk lirket frem kamera. Det er i hvert fall min erfaring med kattefoto. Dette bildet har mye bra i seg, men som jzono1 påpeker mangler det noe før det er helt på topp. Jeg skulle gjerne sett at du satt litt lavere, og fikk med litt mer av katten. I hvert fall frampoten. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Flott blikk på katten, men det virker som om du har bommet litt med fokus. I tillegg skulle jeg gjerne sett en litt annen vinkling. Generelt blir dyrebilder (og barnebilder for den saks skyld) bedre om en kommer seg ned på samme nivå som dem. Lenke til kommentar
heggstad Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Har du ikke lært av det jeg sa forrige gang??!! Ikke bry deg om å skitne til knærne, kom deg ned!! Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Entusiasmen til en fotograf kan måles i hvor skitne bukser han har. De virkelig entusiastiske er møkkete på både ryggen og magen også. Lenke til kommentar
heggstad Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Entusiasmen til en fotograf kan måles i hvor skitne bukser han har. De virkelig entusiastiske er møkkete på både ryggen og magen også. ja, men en plass må man vel starte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå