IdLeR_ Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 (endret) Hepp! Jeg lurer på hvilket raid-oppsett jeg kan bruke på hovedkortet. Det har 6 s-ata porter. Kan jeg for eksempel kjøre 3 disker i raid_5, 2 i raid_0 og ha 1 blu-ray brenner? Påvirker det ytelsen å kjøre både raid_5 og raid_0 på samme kontroller? Jf. denne tråden vil jeg i første omgang kjøre os på en raid_5 konfigurasjon og så legge til en raid_0 når det kommer nye/bedre SSD disker. Endret 14. september 2008 av IdLeR_ Lenke til kommentar
Sjulimann Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Lurer på ca det samme. Kan jeg kjøre 2 disker i RAID 0 på det hovedkortet, og ha standalonedisker på de andre SATA-kontaktene? Lenke til kommentar
IdLeR_ Skrevet 14. september 2008 Forfatter Del Skrevet 14. september 2008 Lurer på ca det samme. Kan jeg kjøre 2 disker i RAID 0 på det hovedkortet, og ha standalonedisker på de andre SATA-kontaktene? Har en 500GB ekstern som nettopp har tatt kvelden. Er redd for å miste mer, så derfor jeg tenkte å lagre det viktigste på raid_5 Lenke til kommentar
Sjulimann Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 (endret) Da har jeg mottat min Formula Rampage, og 2 stk samsung spinpointdisker på 160GB. Fikk satt dem opp i RAID0, og det ser ut til å fungere fint. Har enda ikke fått satt inn de andre diskene mine (som ikke skal være raid) men etter manualen å dømme, så ser det ut til at du kan bruke flere raid arrays. Så ut til at man hadde mulighet til å ordne dette i en Intel-bootmeny man måtte starte. Endret 18. september 2008 av Sjulimann Lenke til kommentar
IdLeR_ Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 Nice. Har i første omgang kun bestilt en WD Black 1TB siden jeg var usikker. Den skulle jo også kunne yte rimelig bra alene. Pga skjermkort ser det ut til at jeg kun har plass til fem disker i kabinettet. Får se om jeg kjører inn et kontollerkort i filserveren eller hva jeg gjør. Fint å ha muligheten i hvert fall :o) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå