InitialC Skrevet 14. september 2008 Rapporter Del Skrevet 14. september 2008 Dette er helt sikkert feilt sted å poste, men eg kommer ikke på hvor eg ellers skal gjøre det. Eg presterte å søle et helt glass rødvin over en hvit genser i går kveld. Satte den rett i vaskemaskinen etterpå, men det var ikke stor hjelp. Er alt håp ute nå eller er det noen som har noen ideer om hvordan den kan reddes? Lenke til kommentar
Homme Skrevet 14. september 2008 Rapporter Del Skrevet 14. september 2008 Til neste gang, vanskelig flekker på klær burdte du forhåndsbehandle... Hvordan genser var det? Stoff altså. Lenke til kommentar
steehans Skrevet 15. september 2008 Rapporter Del Skrevet 15. september 2008 Min mor har mange års erfaring i renseribransjen....hennes råd er ganske enkelt: ikke gjør noe som helst med plagget, og leveres det raskest mulig til et renseri. Prøver du å fjerne flekken selv, gjør du fort vondt værre - og da kan den være umulig å fjerne. Lenke til kommentar
InitialC Skrevet 15. september 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. september 2008 Takk for innspillet. Skal prøve et renseri. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 15. september 2008 Rapporter Del Skrevet 15. september 2008 Jeg har hatt god erfaring med Vanish sprayen og rødvin flekker. Lenke til kommentar
Nukem Skrevet 16. september 2008 Rapporter Del Skrevet 16. september 2008 Hørt at folk har brukt klorin også, men kan se for meg at dette også skaper missfarge. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 16. september 2008 Rapporter Del Skrevet 16. september 2008 Hvis det er hvit så har den kanskje ikke så mye farge å miste. Men rødvin er kinkig greie, hvis du vasker mange nok ganger kan nok flekken forsvinne etterhvert. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 16. september 2008 Rapporter Del Skrevet 16. september 2008 Blåbær, Hvis man vasker rødvin flekker vil fargen/flekken sette seg i stoffet, så du vil få motsatt effekt. Jeg anbefaler nok en gang Vanish. Jeg har brukt den på lin, tøysko og vanlige t-skjorter fra Bjorn Borg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå