Molotovcocktail Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 (endret) Skal noe overta for CD-en, vil det komme med BEDRE lyd-kvalitet, og ikke dårligere... Jeg forstår ikke folk som sammenligner CD-kvalitet med skitne mp3 filer. Og mener at mp3 skal ta over for CD, som i utgangspunktet ikke er noe spesielt bra en gang! Du mener som SACD og DVD-Audio? Konseptet er allerede blitt utprøvd og mislyktes, mest på grunn av at folk med 500 kroners minianlegg fra Elkjøp ikke klarer å høre forskjellen. Personlig foretrekker jeg også gode gamle LP-plater, siden intet digitalt format kan måle seg med det når det kommer til lydkvalitet; CD-er høres litt syntetiske ut til sammeligning. Så lenge leve det rene analoge! Endret 22. september 2008 av dir3 Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Hadde bare det gått ann å få cdplater der det dynamiske omfanget ikke var totalt herpet hadde det faktisk vært et reelt alternativ (også til LP). Kansje noe tilsvarende director's-cut versjoner, med fullt/tilnærmet fullt dynamisk omfang, hadde vært en løsning? (siden de absolutt må ha høylydte plater på release, tydeligvis) Lenke til kommentar
TurboHolte Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 (endret) Litt OT: Er en EP bare en liten verson av en LP? eller er det en CD med få sanger på? Endret 22. september 2008 av TurboHolte Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Det er vel en plateutgivelse som er for kort til å kvalifiseres som et musikkalbum... Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Tja. Slik platebransjen styrer skuta blir det neppe lenge. Dei skyt berre alle dei potensielle kundane, og forventer at me skal ta det med eit smil. Nei eg vil ikkje sjå dei meir. Ikkje det at eg vil svikte artistane, men kem tjener no mest på dei? Platebransjen. Jævla blodigler helvete. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå