albions Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Hvor lenge kommer cd plata til å overleve ? Kommer DvD med 5,1 lyd til å overta i nermeste framtid, er det noen nye formater som kan ta over. Eller kommer mp3/flac til å ta over fulstendig ? Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Jeg håper LPen kommer tilbake for fullt igjen Digitale formater kommer nok til å ta over en del, men å ha et fysisk album har også en verdi i seg selv. Og LP er mye mer kos enn CD Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Digitalisering all the way. Jeg skal ikke hoppe på trendbølgen, og går heller tilbake til vinyl. Lenke til kommentar
TurboHolte Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Tipper at cd blir ut, men håper LP overlever Lenke til kommentar
Speik Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Tipper at om 10 år så er CD-platene like "undergrunn" og kultfenomen som LP. Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Tipper at om 10 år så er CD-platene like "undergrunn" og kultfenomen som LP. Heller tvilsomt. Det skjedde ikke med kasettene? Det er noe spesielt med LP, og dessuten har LP en fysisk levetid som er helt overlegen CD. Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Er ikke CD'en død allerede? Døende iallefall. Så lenge de herper den dynamiske rekkevidden på CD'er kan jeg liksågodt høre på radio istedenfor. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Tipper at om 10 år så er CD-platene like "undergrunn" og kultfenomen som LP. Heller tvilsomt. Det skjedde ikke med kasettene? Kjøper kassetter enda jeg. Mange fete utgivelser som bare er å finne på tape. Lenke til kommentar
Skog Skrike Blod Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 (endret) CD-plata dør ut om approksimert 7 år, 23 dager, 2 min og 3 sek. Presist! Informasjon kommer fra sikre kilder. Edit: Ja, jeg synest jeg var fryktelig lur nå. Endret 14. september 2008 av Skog Skrike Blod Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Det er jo en grunn til at den "forsvinner". Hvorfor betale for noe du får gratis? Ikke alle artister tjener inn store penger på konserter og merchandise slik som alle pro-pirater påstår. Plain bullshit. Jeg sier ikke at etablerete artister ikke har penger, men for mange nye artister er ikke dette virkeligheten. Da svir det døende platesalget mye. Det postivite med den digitale hverdagen er jo at man får hørt flere artister og det blir enklere å skille ut svadaet fra resten. But in the end tror jeg musikkbransjen taper uannsett. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Heller cdplater enn digitalt format. Personlig foretrekker jeg å ha cdene fysisk istendenfor noen filer liggende på harddisken min. Lenke til kommentar
indietrash Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 øh... CDplater ér et digitalt format. anyways. vinyler og kassetter kommer nok til å vare mye lengre enn de CD-platene vi kjenner til idag. men det vil jo alltid være et behov for en måte å lagre digital musikk på, som itillegg tilbyr mulighet for unødvendig tull som f.eks limited edition box set blablablabla. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 (endret) Eneste hensiktsmessige jeg ser ved CD-er er en slags garanti for oppbevaring (i en lengre periode enn harddisker), god lydkvalitet og albumhefte. Alt dette kan derimot erstattes av heldigitale løsninger: F.eks. at man kjøper et digitalt album fra et nettsted hvor man kan laste ned utallige ganger som sikkerhet (hvis f.eks. harddisken med musikken krasjer). I tillegg kan disse digitale utgivelsene være i FLAC (like god kvalitet som lyden på en CD) og ha med PDF-filer som inneholder heftet osv. Dette er kostnadssparende og dessuten mer miljøvennlig. Endret 14. september 2008 av cun Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 CD/DVD lever nok langt lenger enn hva folk forventer. En skal ikke mange år tilbake før formatet ble dømt nedenom og hjem innen 2008, men det lever fortsatt og vil forhåpentligvis fortsette med det i mange år framover. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Kjøper kassetter enda jeg. Mange fete utgivelser som bare er å finne på tape. Sant det. Vurderer selv å gå til innkjøp av noen rare kassett editions fra tidlig Steven Wilson. Men slikt er vel mer for spesielt interesserte. Kassett er dog det dominerende formatet mange steder i øst-europa og asia. Lenke til kommentar
TurboHolte Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Heller cdplater enn digitalt format. Personlig foretrekker jeg å ha cdene fysisk istendenfor noen filer liggende på harddisken min. Så enig, må ha noe å ta på Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Heller cdplater enn digitalt format. Personlig foretrekker jeg å ha cdene fysisk istendenfor noen filer liggende på harddisken min. Så enig, må ha noe å ta på Enig jeg også, men håper vinyl vil bli mer utbredt igjen, fremfor CD-plater. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Tipper at om 10 år så er CD-platene like "undergrunn" og kultfenomen som LP. Heller tvilsomt. Det skjedde ikke med kasettene? Bare vent! Lenke til kommentar
Hunter147 Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Tror vi får en CD comeback jeg, eller kanskje musikk blir lagret på minnekort. Vi kommer nok alltid til å ha et fysisk medium for musikk. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Noen sa til meg engang at musikken/informasjonen lagret på cd-plater forsvinner med tida? Blir jo artig å måtte kjøpe hele musikksamlingen en gang til.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå