Gå til innhold

Hvor lenge kommer cd-plata til å overleve ?

albions

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo en grunn til at den "forsvinner". Hvorfor betale for noe du får gratis? Ikke alle artister tjener inn store penger på konserter og merchandise slik som alle pro-pirater påstår. Plain bullshit. Jeg sier ikke at etablerete artister ikke har penger, men for mange nye artister er ikke dette virkeligheten. Da svir det døende platesalget mye.

Det postivite med den digitale hverdagen er jo at man får hørt flere artister og det blir enklere å skille ut svadaet fra resten.

But in the end tror jeg musikkbransjen taper uannsett.

Lenke til kommentar

øh... CDplater ér et digitalt format.

anyways. vinyler og kassetter kommer nok til å vare mye lengre enn de CD-platene vi kjenner til idag. men det vil jo alltid være et behov for en måte å lagre digital musikk på, som itillegg tilbyr mulighet for unødvendig tull som f.eks limited edition box set blablablabla.

Lenke til kommentar

Eneste hensiktsmessige jeg ser ved CD-er er en slags garanti for oppbevaring (i en lengre periode enn harddisker), god lydkvalitet og albumhefte. Alt dette kan derimot erstattes av heldigitale løsninger: F.eks. at man kjøper et digitalt album fra et nettsted hvor man kan laste ned utallige ganger som sikkerhet (hvis f.eks. harddisken med musikken krasjer). I tillegg kan disse digitale utgivelsene være i FLAC (like god kvalitet som lyden på en CD) og ha med PDF-filer som inneholder heftet osv. Dette er kostnadssparende og dessuten mer miljøvennlig.

Endret av cun
Lenke til kommentar
Kjøper kassetter enda jeg. Mange fete utgivelser som bare er å finne på tape.

Sant det. Vurderer selv å gå til innkjøp av noen rare kassett editions fra tidlig Steven Wilson. Men slikt er vel mer for spesielt interesserte.

Kassett er dog det dominerende formatet mange steder i øst-europa og asia.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...