ppeewee Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Hei, Litt usikker om denne posten er på heilt feil plass. Men opplever i det siste at pc`en skrur seg av flere ganger i timen. (Står ofte bare på 5-10 min) før den rebooter. Lasta ned pc probe fra asus og får alarm på cpu vifta og cpu varmen heile veien. Cpu`en ligger som regel på 51+ (varmeste jeg såg den var 54) og vifta går av på av på heile veien. Er faktisk mest av uansett varme. Prøvde å deaktivere qool an quit i biosen uten at det hjalp. Noen som vett hvorfor vifta skrur seg av slik heile veien? Og hvor varm kan en cpu være før pc`en rebooter? Innstalerte netopp to sata disker og lurer på om strømforsyningen rett og slett er for svak til å kjøre heile systemet. Men pc`en burde vell egentlig ikke starte i utgangspunktet viss dette var årsaken? Takk for hjelpen mvh ppeewee Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 tempen ekke alvorlig 60c er høyt i mitt hodet. Prøv å kobl fra cd rom og alle hardisker du ikke trenger for å starte os (sjekk om den skrur seg av da) hvis den ikke skrur seg av er psu-en for svak Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Kanskje du skal slå av (disable) asus q-fan i BIOS slik at cpu vifta hele tiden går med full RPM. Lenke til kommentar
ppeewee Skrevet 14. september 2008 Forfatter Del Skrevet 14. september 2008 Kanskje du skal slå av (disable) asus q-fan i BIOS slik at cpu vifta hele tiden går med full RPM. Er ikke det akkurat det samme som jeg skrev her? Prøvde å deaktivere qool an quit i biosen uten at det hjalp. Har holdt seg stabil resten av dagen uten å skru seg av. Så virke litt rart at det skal være psu problem egentlig. Men trodde ikke pc`en restartet seg selv før cpu nådde omtrent 60-70 grader heller? Lenke til kommentar
Duckhunter Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Du kan jo sjekke hva SHUTDOWN TEMP. er satt til for CPU i BIOS... er denne satt for lavt har du løsningen på problemet... Cool n' Quiet er ikke det samme som ASUS q-fan! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå