Nickless Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Hei, som overskriften sier så er dette 3 tilskudd jeg har begynnte med. Kreatin har jeg nå begynnt å ta 4 ganger per dag (5 gram per dose), når det gjeder proteinshake tar jeg dette etter hver gang jeg har trent styrke. Lurte på om det er noen som kan svare på hvordan jeg burde bruke carboshake? Er dette noe jeg burde ta hver dag for å få best mulig effekt, eller er det nok å ta dette etter hver treningsøkt (veier lite å vil opp i vekt samtidig som jeg vil bli større kroppsligsett)? Og vil jeg få bedre framgang av å ta proteinshake hver dag f.eks? Lenke til kommentar
Frank2004 Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Slik spiser du FØR og ETTER trening: http://www.iform.no/pub/art.php?id=12 Hva har maten gjort for deg i det siste?: http://www.iform.no/pub/art.php?id=635 Sitat: "du vil få bedre resultater ved å spise riktig og nesten ikke trene, enn du vil få ved å spise feil og trene masse". PS: Tror denne hadde passet bedre under "kosthold" enn "styrketrening". Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 (endret) Huff, alle artikler på iform bør tas med en klype salt. Mye bra på forumet der, men en god del av artiklene er bare engelske skriverier fra tusenårsskiftet, kjørt gjennom babelfish, uten kildehenvisninger.. Endret 28. september 2008 av Kevlar Lenke til kommentar
rhaan Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Sitat: "du vil få bedre resultater ved å spise riktig og nesten ikke trene, enn du vil få ved å spise feil og trene masse". For å si det sånn, det er ingen som er kommet i god form ved å spise. Skal du deffe har kosthold en del å si, men ellers er det faktisk ikke så nøye som enkelte påstår. Kontinuitet og progresjon i treningen er det som er absolutt mest viktig for framgang (sett at du får i deg det nødvendige, kalorioverskudd). TS: Kostilskudd er ikke steroider, det kun et tilskudd til det som er vanskelig å få gjennom kosten. Hva og hvor mye du skal ha kommer også ann på målsetningene dine, skal du opp i vekt? Da kan du gjerne ta en gainershake (karbo+protein+gjerne et par spiseskjeer rapsolje feks.) et par ganger daglig, ellers er det greit å ta en shake(karbo+protein) rett etter trening, noen hevder også at det er fint med en liten smak rett før trening også. Ikke vits med proteinshake hver dag med mindre du har fått i deg lite protein den dagen ellers. Du vil ikke oppleve store forskjeller med mye tilskudd kontra ingen, men det kan gi en liten hjelp i lengden-kanskje. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 hvorfor tar du 5x4 altså 20 gram kreatin hver dag? frontloader du? isåfall hva er vedlikeholdsdosene dine? Når man tar proteinshake, gir egnetlig jeg f i, tar det når jeg skal ha det som mellommåltid. Men prøver å passe på sånn at jeg får 2 gram per kg kroppsvekt.. Tar f.eks: Frokost: 30, lunch 30, før middag 30, etter trening 50. Men da vet jeg hvor mye proteiner jeg får i meg i løpet av dagen... ang carbs så blander jeg det i shakeren og drekker det rett etter trening.. Lenke til kommentar
War Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 (endret) Sitat: "du vil få bedre resultater ved å spise riktig og nesten ikke trene, enn du vil få ved å spise feil og trene masse". Jeg vil nå si at det stemmer, Spiser du riktig og "nesten ikke trene betyr jo å trene litt , for eks 20min x3 uka" Så kommer jo resultatene pga man har et kcal overskudd osv. Spise helt feil./ vedlikeholdskalorier og trene masse kommer man kortere med da det ikke blir noen fremgang. Jeg spiste riktig og gikk fra 75-95kg , da trente jeg 30min x3 i uka Selv nå lang tid etterpå ser jeg folk som trener mye mye mer en men , trener tyngre en meg men som jeg ser spiser feil og de går opp ca 1-2 kg året med en vekt under 80kg. Sitatet er vel litt på kanten men om jeg måtte ha valgt hadde jeg heller spist rett enn å spise junk og trene som en gal med lite resultater å vise til. ----------------------------- Til trådstarter. Du nevner karboshake er det rett og slett karbohydratpulver du blander i væske? Gang vekten din med 42 og finn kaloriene du trenger pr dag for å øke vekten/styrken Eksemplel Du veier 70KG 70kg x 42 (kcal pr kg kroppsvekt ) = 2940 kcal Protein 2,5g pr kg kroppsvekt blir 70kg x 2,5 (g pr kg kroppsvekt ) = 175g protein ( x4 = 700 kcal ) Fett 20% av kcal = 2940 kcal x 20 : 100 = 588(kcal) : 9 = 65g fett Resten karbohydrater. Kcal fra protein 700 Kcal fra fett 588 2940 - 700 -588 = 1652 kcal : 4 = 413 gram Med dette får du om din vekt er 70kg Total Kcal pr dag 2940 Hvorav protein blir 175g Karbohydrat 413g Fett 65g For å få i deg dette delt på måltidene så bruker du karbohydratpulver og proteinpulver der du ser det trengs i kosten for å oppnå verdiene over. Det er bare en generell formel og øker man ikke i vekt øker man til 44kcal pr kg kroppsvekt osv og øker fettprosenten formye senker man til 40 kcal pr kg kroppsvekt. Justerer en gang i uken etter resultat. 33kcal pr kg kroppsvekt er gjennomsnittet for vedlikehold av kroppsvekten og under dette som for eks 28-22 for diett. Det er vel en oppladningsfase du tar nå med kreatinen, om du følger vanlig dose er lagrene like fulle etter ca 2-3 uker. Ja du må få i deg nok av verdiene over ( omregnet til din vekt) hvær dag og bruke pulverform for å hjelpe om kosten ikke strekker til. Hive i seg en shake etter trening med et lusent kosthold utenom gir ikke resultater for pengene. Selv bruker jeg ca 150g proteinpulver som tilskudd til maten pr dag som blir ca 1000kr mnd. Ja det er dyrt men det er en del av kostholdet og det er kroppens byggestener. Det blir 3-4-5 ganger så dyrt å få i seg dette kun igjennom kosten -kjøtt/fisk osv. Endret 3. oktober 2008 av War Lenke til kommentar
Nickless Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 Sitat: "du vil få bedre resultater ved å spise riktig og nesten ikke trene, enn du vil få ved å spise feil og trene masse". Jeg vil nå si at det stemmer, Spiser du riktig og "nesten ikke trene betyr jo å trene litt , for eks 20min x3 uka" Så kommer jo resultatene pga man har et kcal overskudd osv. Spise helt feil./ vedlikeholdskalorier og trene masse kommer man kortere med da det ikke blir noen fremgang. Jeg spiste riktig og gikk fra 75-95kg , da trente jeg 30min x3 i uka Selv nå lang tid etterpå ser jeg folk som trener mye mye mer en men , trener tyngre en meg men som jeg ser spiser feil og de går opp ca 1-2 kg året med en vekt under 80kg. Sitatet er vel litt på kanten men om jeg måtte ha valgt hadde jeg heller spist rett enn å spise junk og trene som en gal med lite resultater å vise til. ----------------------------- Til trådstarter. Du nevner karboshake er det rett og slett karbohydratpulver du blander i væske? Gang vekten din med 42 og finn kaloriene du trenger pr dag for å øke vekten/styrken Eksemplel Du veier 70KG 70kg x 42 (kcal pr kg kroppsvekt ) = 2940 kcal Protein 2,5g pr kg kroppsvekt blir 70kg x 2,5 (g pr kg kroppsvekt ) = 175g protein ( x4 = 700 kcal ) Fett 20% av kcal = 2940 kcal x 20 : 100 = 588(kcal) : 9 = 65g fett Resten karbohydrater. Kcal fra protein 700 Kcal fra fett 588 2940 - 700 -588 = 1652 kcal : 4 = 413 gram Med dette får du om din vekt er 70kg Total Kcal pr dag 2940 Hvorav protein blir 175g Karbohydrat 413g Fett 65g For å få i deg dette delt på måltidene så bruker du karbohydratpulver og proteinpulver der du ser det trengs i kosten for å oppnå verdiene over. Det er bare en generell formel og øker man ikke i vekt øker man til 44kcal pr kg kroppsvekt osv og øker fettprosenten formye senker man til 40 kcal pr kg kroppsvekt. Justerer en gang i uken etter resultat. 33kcal pr kg kroppsvekt er gjennomsnittet for vedlikehold av kroppsvekten og under dette som for eks 28-22 for diett. Det er vel en oppladningsfase du tar nå med kreatinen, om du følger vanlig dose er lagrene like fulle etter ca 2-3 uker. Ja du må få i deg nok av verdiene over ( omregnet til din vekt) hvær dag og bruke pulverform for å hjelpe om kosten ikke strekker til. Hive i seg en shake etter trening med et lusent kosthold utenom gir ikke resultater for pengene. Selv bruker jeg ca 150g proteinpulver som tilskudd til maten pr dag som blir ca 1000kr mnd. Ja det er dyrt men det er en del av kostholdet og det er kroppens byggestener. Det blir 3-4-5 ganger så dyrt å få i seg dette kun igjennom kosten -kjøtt/fisk osv. Takk for et veldig bra svar Carboshaken er pulver jeg blander i væske ja (Carbo Fuel) =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå