Gå til innhold

Den vanskelige andrekonsollen

Alinoe

Anbefalte innlegg

I all min ydmykhet har jeg bestemt meg for å søke hjelp hos dere som henger her og som har mer enn en konsoll. Jeg sitter nemlig med min PS3 og koser meg, men har bestemt meg for å kjøpe en andrekonsoll. Og da sitter jeg jo med tre valg, i min bok.

Jeg kan kjøpe en Wii, spille mariokart og tennis, blidgjøre dama, og laste ned gamle nintendospill. Ulempen er selvsagt at jeg ikke er sikker på om jeg kommer til å bruke den, og at mye av de artige greiene koster ekstra, ratt til kart, wiifit, etc.

Så kan jeg jo kjøpe en 360. Her blir det vel en del overlapping med ps3en, og det hadde blitt hovedsakelig for exclusives. Fordelen er at det er ordentlig konsollspilling, ulempen er at det er veldig likt PS3.

Tredjealternativet er PSP. Her ser jeg fordelen som portabilitet,sampsill med PS3, og crisis core. Ulempen er at jeg allerede har en acer aspire one og en iPhone, som tilsammen pleier å dekke det meste av behov on the road.

Så til dere! Mange av dere har jo alle disse, eller en kombinasjon av flere, og det jeg lurer på er hvordand eres bruksmønster er? Er det noe som bare blir sittende og støve?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm ja ett litt vanskelig valg dette. Selv har jeg psp, pc og ps3 og føler at dette dekker det meste av mitt spillebehov.

Om du kjøper xbox 360 får du selvfølgelig mer av det samme, men du får også tilgang til MS's live tjeneste, samt mange gode eksklusiver. En del overlapp blir det selvfølgelig.

Kjøper du Wii så får du igjen tilgang på mange morsomme party spill, mange som sikkert dama vil like, og som de fleste vet er det ofte smart å finne på måter å få dama interessert i "din" hobby.

Angående Psp så er det positivt at du nå kan kjøpe spill og laste ned demoer via ps3. Noe som gjør det mye enklere, samt at du slipper å drasse med deg UMD platene. Remote play med ps3 er også en flott funksjon. Nå får også snart PSP direkte tilgang til PSN store slik at du kan kjøpe og laste ned spill on the move. Men med Aspire One har du allerede muligheten til å installere en del emulatorer og slikt, for å tilfredstille behovet for underholdning on the move.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Jeg var i samme båt som deg rett før jul. Valget falt på Wii. Da i hovedsak pga. Mario Galaxy, Mario Kart og Brawl. Det var også en faktor at dama hadde interesse for dette, så hun spleiset med meg. Jeg synes nevnte spill var morsomme, men har ikke spilt dem så veldig mye. Gikk egentlig ganske fort lei. Det som er det største problemet er at det ikke er noen andre spill til konsollen jeg har lyst på. Ser ikke ut som om det kommer noen på laaaaaaaaaang tid heller. Utvalget kvalitetsspill er med andre ord elendig! De gode spillene som er ute slår uansett godt an når svigers kommer på besøk.

Hvis jeg hadde fått valget på nytt i dag tror jeg at jeg ville tatt det samme. PS3 og 360 bli jo som du sier veldig mye overlapping. Wii skiller seg ganske mye ut fra disse, men er ikke spesielt god til annet enn partyspill. Slik jeg ser det er Wii den dårligste av denne generasjonens konsoller hvis man ser på kvalitetsspill, men synes uansett den er bedre valg hvis du skal ha den i tillegg til PS3. Du har allerede en hardcore gamer-maskin, så da kan det være godt med noe litt annet.

Endret av qweac
Lenke til kommentar

Hadde glatt valgt en 360 dersom du ikke vet 100% sikkert at du synes hele Wii opplegget er morsomt. Har selv 360, PS3 og Wii, men bruker kun de 2 førstnevnte. Wii er morsomt de første 2 ukene, deretter støver den ned, forutatt at du ikke er superfan av Zelda, Mario etc.

360 har mange gode eksisterende og kommende eksklusiver, samt live tjenesten, som huser mange artige småspill. Braid er et must om du ikke har forsøkt det, vanvittig artig spill :)

Lenke til kommentar

Støtter trydis da jeg er i akkurat samme situasjon selv. Det eneste jeg vil kommentere er:

Wii er morsomt de første 2 ukene, deretter støver den ned, forutatt at du ikke er superfan av Zelda, Mario etc.

Forutsatt at du runner Zelda og Mario på 2 uker. Så blir hvor mye du bruker wii'en avgjort av hvor fan du er av casual games som Cooking mama 2, Imagine Babiez og Wii fit :p

Lenke til kommentar

Har selv PS3 og Wii, og syns det er en perfekt kombinasjon.

PS3'en bruker jeg for det meste når jeg spiller alene, da de eneste multiplayer spillene jeg har til PS3 er GT5 og Tekken 5 fra PSN.

Wii har jeg også brukt en god del når jeg spiller alene (tenker da på spill som Galaxy, Zelda, Resident Evil 4, Okami og Metroid Prime 3.)

Men når jeg har venner på besøk er Wii den perfekte spill-maskinen. Da har jeg spill som Mario Kart, Brawl, Mario Strikers, Rayman Raving Rabbids, Wii Sports og Mario Party. Disse spillene synes i alle fall jeg alltid er like gøy å spille med venner, og føler ikke at jeg blir lei av disse.

Så mitt råd til deg er å gå for en Wii. Single-player spillene er kanskje ikke så alt for mange for øyeblikket (dog jeg tenker at de har en god del om et par-tre år), men multiplayer spillene er mange og morsomme.

Lenke til kommentar

Jeg hadde xbox360, men da den streiket for tredje gang på fire måneder gav jeg opp og kastet hele driten. Likte en del av spillene, men de ble for ensformige for meg. Det er grenser for hvor mnage FPSer og TPSer jeg gidder spille. :)

Kjøpte i stedet Wii på impuls når xboxen var til reparasjon for andre gang og har aldri angret et sekund. Gikk fort lei Zelda, men det er veldig mange andre spill som er meget bra. Super Mario Galaxy. Okami, Brawl, GH3 (xbox-gitaren min funka ikke og PC-versjonen har så latterlig høye systemkrav at jeg bare så vidt klarer å dra det) og Metroid for å nevne noen.

Om du vil ha den i tillegg til PS3 har jeg ingen betenkeligheter med å anbefale den. Bruk PS3en til spill du liker å spille alene og Wiien til spill du spiller med dama, så blir begge to fornøyde. Om du lar henne vinne fra tid til annen, selvsagt... tro meg... :p

Lenke til kommentar

Om du har en PS3 så er ikke X360's spillutvalg unik nok til å utgjøre den forskjellen, i mine øyne består PS3 og X360 av mye av det samme, slakt slakt og bæm bæm. Så har du PS3 blir X360 smør på flesk.

Wii tror jeg vil utgjøre en liten forskjell ettersom både spillutvalget og konsollen i seg selv er forskjellig med det som X360 og PS3 gir. Med Wii tror jeg du får både en grei singelplayer opplevelse i spill som f.eks Super Mario Galaxy i tilegg til en veldig god partykonsoll når du har venner på besøk og party står i høysetet.

Min mening er at Wii er et klokt valg.

Lenke til kommentar

Sitter selv med Xbox360,Ps3,Wii,PsP,Gamer PC, NDS ..

Her går det mest i nintendo Wii som 2 konsoll da det er nærmest det motsatte av PS3 og fyller hullene mest. PSP,Xbox360 blir noe av det samme som Ps3, bare mer lumpen underholdning enn det PS3 gir for meg.

Er mest kos å ha en PS3 og kunne Spille Zelda,Mario, laste ned gamle spill i tillegg = ) og som du sier, tilfredstiller det dama også.

Men dette er da min mening = )

Endret av RockyIII
Lenke til kommentar

Er som oftest enig med deg Bear, men eg synes ikkje ps3 og x360 har den samme spillopplevelsen..

Den har ekslusiver ps3 ikkje har, det går andre vegen også sjølsagt, men det som gjer den unik er Live tenesta. Og spele online på ps3 mot x60 er natt og dag.

Til trådstartar: har du venner med x360 vil du nok få det dritgøy med ein x360. masse gode coop spill som kjem i haust som er verdt å ta ein titt på;)

Lenke til kommentar

Har selv kun X360 og PS3, men på spillfronten kunne jeg ikke klart meg uten X360.

Begge maskinene er rimelig like i den forstand at de er to kraftbunter, men X360 har mye flere eksklusiver som gjør den en must i mine øyne.

Wii sett fra ett personlig synspunkt, har ikke nok gode titler til å få meg til å gjøre et innkjøp ennå. Men den begynner å få en håndfull titler, så man får håpe at det kommer mer etter hvert (Zelda, No more heroes, Mario galaxy, Zack & Wiki).

Har spilt en del Wii, og det er helt klart morro, men føler konsollen har for mye fokus på casual frem til nå. Den må få ut flere titler til hardcore gamerne.

Har jeg vært deg så ville jeg plukket opp en X360, de får du så og si kastet etter deg nå. Det er også lassvis med kongetitler å finne på den til latterlige priser.

Kjøp en Wii når prisen på den faktisk speiler hva som er inne i den, og vent til den får flere gode eksklusiver.

Endret av Dragoncrest
Lenke til kommentar
Er som oftest enig med deg Bear, men eg synes ikkje ps3 og x360 har den samme spillopplevelsen..

Den har ekslusiver ps3 ikkje har, det går andre vegen også sjølsagt, men det som gjer den unik er Live tenesta. Og spele online på ps3 mot x60 er natt og dag.

Til trådstartar: har du venner med x360 vil du nok få det dritgøy med ein x360. masse gode coop spill som kjem i haust som er verdt å ta ein titt på;)

Forskjeller, klart, men jeg synes ikke det er nok forskjeller mellom X360 og PS3 på spillfronten som forsvarer å ha både X360 og PS3 per i dag. Med tid og stunder kan dette selvfølgelig endres men per dags dato synes jeg det er litt for likt utvalg til å forsvare et kjøp av X360 når du har PS3.

Lenke til kommentar
Selg din PS3. Den er overflødig når man har 360.

Kjøp en 360 og eventuelt en Wii hvis du like å veive rundt i luften. Enda vil du nok ha penger til overs fra PS3 salget ditt. Vips 2 konsoller isteden for bare 1 og penger til gode også.

Hva skal du ha PS3 for? Spille Uncharted igjen?

Selvsagt er den det. 360 spiller av bluray som bare det den. Den har selvsagt også mulighet for å spille av spill som er laget for PS3, slik som f.eks. Uncharted, R&C, Resistance 2, Killzone 2, LittleBigPlanet osv.

Ikke for å snakke om at Xome er ute allerede. Det før Home!

Endret av qweac
Lenke til kommentar
Selg din PS3. Den er overflødig når man har 360.

Kjøp en 360 og eventuelt en Wii hvis du like å veive rundt i luften. Enda vil du nok ha penger til overs fra PS3 salget ditt. Vips 2 konsoller isteden for bare 1 og penger til gode også.

Hva skal du ha PS3 for? Spille Uncharted igjen?

Selvsagt er den det. 360 spiller av bluray som bare det den. Den har selvsagt også mulighet for å spille av spill som er laget for PS3, slik som f.eks. Uncharted, R&C, Resistance 2, Killzone 2, LittleBigPlanet osv.

Ikke for å snakke om at Xome er ute allerede. Det før Home!

Hvis man synes de spillene er verdt 4000kr så værsågod. Jeg kom bare med et forslag hvor han kan ha 2 konsoller for billigere enn PS3'en han har nå.

Men selvsagt tenker ikke alle like logisk, tydeligvis viktigere med merket på maskinen for mange.

Endret av Lengdehopper
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...