Gå til innhold

To problemer med WD 1TB ekstern hdd

Adversary

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjøpte meg en 1TB WD hdd. Nå har jeg to problemer, for det første, går oppstart av XP drit tregt. POST og loading av XP går fint, men etter det er skjermen svart i et par minutter.

For det andre, vises ikke ikonet til harddisken. Dette gjelder også min andre WD hdd på 500gb.. Legger ved et bilde.

post-62428-1221389869_thumb.jpg

Den som heter backup er en eldre versjon på 500Gb som funker som den skal.

Local disk er den på 1TB og Iso, misc er 500Gb.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig det ikke er samme problem som hos deg, men jeg har funnet ut at firewire funker bedre enn usb ved tilkobling av disse diskene.

Jeg har også oppgradert software til "WD Drive manager", som gjør at jeg ikke har konfliktene som skyldtes kombinasjonen nye/gamle eksterne disker sammen.

Istf. å kjøre to fw800-kontrollere og 1394a direkte til hovedkort funker det også bedre med en fw800 kontroller og å seriekoble de andre diskene via de to som er direkte tilkoblet denne.

Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg har noen flere lyse ideer. Kan legge til at om jeg bruker software til å koble fra diskene hos meg, så må jeg reboote for at de skal bli tilgjengelige igjen. Om de ikke er av/på/tilkoblet på samme vis som da jeg slo av maskinen vil i enkelte tilfeller ikke windows starte i det hele tatt.

edit: xp pro

Endret av IdLeR_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...