hakongj Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Ser at HP LP2475W har fått mye bra omtale og har vært innom flere nettbutikker for å sammenligne priser. Noen nettbutikker har to forksjellige versjoner av denne skjermen med en prisforskjell på ca. 300 kroner. Den ene modellen har betegnelsen KD911A4, den andre KD911AT. Vet noen forskjellen på disse to modellene? Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 (endret) Vurdere også å kjøpe en HP LP2475W, men vil først vente litt på erfaringer fra andre. Bruker en Nec 20WGX2 nå som er S-IPS. Eneste ulempe med denne er lite detaljer i nedre sortnivå, så lurer på hvordan HP sin yter her. Forskjellen i modelnummer er muligens noe rabattgreier. Endret 14. september 2008 av hishadow Lenke til kommentar
drno Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 (endret) Ser at HP LP2475W har fått mye bra omtale og har vært innom flere nettbutikker for å sammenligne priser. Noen nettbutikker har to forksjellige versjoner av denne skjermen med en prisforskjell på ca. 300 kroner. Den ene modellen har betegnelsen KD911A4, den andre KD911AT. Vet noen forskjellen på disse to modellene? Jeg ringte HP Norge for noen dager siden og spurte om akkurat det. De sa at modellene var identiske teknisk sett, og at de forskjellige betegnelsene kun hadde med prisforskjell å gjøre. Så da er det vel bare å velge det beste tilbudet... Endret 14. september 2008 av drno Lenke til kommentar
Looper87 Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 (endret) Her er en test av skjermen. Er forsovet en grei H-IPS skjerm, men man må forvente at fargene er endel saturerte og at de er litt ukorrekte. (venstre WCG HP-skjerm, høyre sRGB Hazro skjerm) Endret 15. september 2008 av Looper87 Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Forskjellen i modellnummeret kommer av at nettbutikken før inn skjermen fra to forskjellige grossister og for å skille de så er det forskjellige modelnummer. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Apropos LP2475W, er det noen her som har noen erfaring med denne skjermen? Ligger mellom denne og Samsung 2493HM, Samsung 245b(+), HP W2408h og Benq G2400W (altså litt av alle prisklasser). Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Kan ikke klage. Erfaringene mine stemmer veldig godt med det som står i testen Looper87 linket til. Fargene er "feil" på alle ukalibrerte skjermer, og oversaturering er et problem med alle wide gamut skjermer(når sRGB brukes). Er man ute etter korrekte farger må man kalibrere uansett.. Eneste jeg har lagt merke til er at jeg får en mørk skygge bak objekter når jeg flytter/roterer dem raskt i 3d-programmer (rtc overshoot/ghosting). Jeg har ikke lagt merke til det i spill. Lenke til kommentar
drno Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Litt OT, men om min ferske 2475: Jeg har 2 utrolig irriterende døde pixler som ikke lar seg fjerne med "gni-metoden". Har sjekket HP sine sider angående garanti, men har ikke klart å finne noe om pixler. Vet dere om de har noen slags pixelgaranti? Kan jeg evt ta dette på garanti der jeg kjøpte den? (hos Papyrus) Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 (endret) Litt OT, men om min ferske 2475: Jeg har 2 utrolig irriterende døde pixler som ikke lar seg fjerne med "gni-metoden". Har sjekket HP sine sider angående garanti, men har ikke klart å finne noe om pixler. Vet dere om de har noen slags pixelgaranti?Kan jeg evt ta dette på garanti der jeg kjøpte den? (hos Papyrus) Litt utdatert info her. Du bør uansett kontakte HP å sjekke, men tror du har for få feil til å få erstatning siden du kun har 2 sorte pixels. Endret 23. september 2008 av hishadow Lenke til kommentar
steinhun Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Apropos LP2475W, er det noen her som har noen erfaring med denne skjermen? Ligger mellom denne og Samsung 2493HM, Samsung 245b(+), HP W2408h og Benq G2400W (altså litt av alle prisklasser). Bump!! Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Uten å ha stor erfaring med LCD skjermer så kan jeg si at jeg er veldig fornøyd med den. Lenke til kommentar
steinhun Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 HP LP2475w altså..? Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Ja. For optimalt bilde bør den kalibreres.Noe jeg ikke har gjort ennå. Bestilte fra Amentio og det gikk raskt, 2-3 dager. Bruker LP2465 på jobb og den kan ikke sammmenlignes med LP2475. Test Fint om noen andre med denne skjermen kan komme med sine synspunkter. Lenke til kommentar
Steffan Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Fine farger i color managed applications, men blir litt mye i andre applikasjoner. Legger min ut for salg på bruktmarkedet. Kjøpt ny 17/11. Selges nå for 3900,- hvis noen er interessert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå