Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Valg mellom 3 sykler

losadi

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har planer om å anskaffe meg sykkel, og står mellom 3 sykler:

2008 GTw Avalanche 2.0 Disc (ca 4000kr, nedsatt fra 6000kr)

Xeed Predator IV Disc (3500kr, nedsatt fra 7000kr)

Hard Rocx Shock Machine XX (tilpasset damer) (4300kr, nedsatt fra 6000kr)

Jeg kommer nok hovedsakelig til å bruke sykkelen til og fra jobb og skole,

men har også lyst å prøve meg på markasykling. Den første og den

tredje er damesykler. Er det noen store forskjeller/fordeler med det?

ida

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordelen med en dameramme er at rammen er litt kortere som passer bedre til de fleste damer. Kommer selvfølgelig litt ann på kroppen din.

Har selv solgt endel Shock Machine XX og har ikke fått noen klager på de.

Vet du noe om de andre sykklene, mtp gir, hjulsett bremser osv? Og hvor høy er du, hvis du er veldig høy vil Shock Machinen bli for liten.

Lenke til kommentar
Fordelen med en dameramme er at rammen er litt kortere som passer bedre til de fleste damer. Kommer selvfølgelig litt ann på kroppen din.

Har selv solgt endel Shock Machine XX og har ikke fått noen klager på de.

Vet du noe om de andre sykklene, mtp gir, hjulsett bremser osv? Og hvor høy er du, hvis du er veldig høy vil Shock Machinen bli for liten.

Hei, jeg er nærmere 173cm. Har leita litt etter info om de to syklene, og her er det jeg fant:

GT:

Suspension Suntour XCR-LO fork,100mm travel Drivetrain Shimano 24-speed drivetrain with Shimano Deore rear derailleur; Shimano Alivio rapid-fire shifters Crankset Shimano, 42/32/22 Brakes Tektro Auriga Comp hydrualic Wheels/Tires Alloy double wall disc rims; alloy disc hubs; Kenda Nevegal 2.1” tires Handlebar AL ATB riser bar sized for women Seatpost/Saddle Micro-adjust seatpost and WTB SpeedShe saddle Fork Suntour XCR-LO hydraulic fork with cr-mo 30 mm stanchions, magnesium lowers, preload adjust, 100 mm of travel and lock out Pedals ATB Resin body, Steel cage, toe clip compatible Rear Cogs Shimano Eight Speed, 11-32 ratio Chain IG-31 Spokes Stainless steel 14 gauge Nipples Brass CP Stem GT ATB, threadless 25 degree rise with four bolt alum face plate Grips Anatomically sized for women Headset Tange Seiki system for 1 1/8" Seat Clamp GT Forged Alum QR Brakes Tektro Auriga Comp hydrualic Frame GT Triple Triangle design 6061 hardtail frame with geometry designed for women

Xeed:

Dempegaffel: RST Gila ML

Drivverk/gir: SRAM X.7/X.5

Bremser: Avid Juicy 3 hydrauliske skivebremser

Hjul: Alex DC 19 DW

Lenke til kommentar

Jeg burde vel anbefale deg Hard Rocxen siden det er det jeg selger i butikken der jeg jobber. Hard Rocxen og GT'en er så å si samme sykkel, bare forskjellig navn og farge. Xeed'en er godt utstyrt, og det er bare mine personlige preferanser at jeg vil anbefale shimano gir fremfor Sram. Det er bare fordi jeg skruer litt på det, det er lettere med shimano, men hvis du ikke har tenkt til å bytte wirere selv osv. er det hipp som happ hva du velger. Selv liker jeg Juicy 3 bedre enn Tektro sine bremser, men det er fra et stådsted som mekaniker og ikke sykkelist.

Du bør bare prøve alle tre, og velge den du synes er mest komfortabel. Kan jeg spørre hvor du har fått tilbudet om Hard Rocxen? Vi solgte nemlig den modellen til 3990, men vi har desverre ikke flere igjen i din størrelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...