Joachim_F Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Psytronik Software er et av de små selskapene som fortsatt holder liv i Commodore 64. Les mer Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Hadde det bare vært for Amiga så Lenke til kommentar
dekar24k Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Som den gamle Commodore-gameren jeg er setter jeg stor pris på disse artiklene. Genialt lesestoff! Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Genialt lesestoff, ja. Det er jo ikke bare Commodore 64 som fortsatt holdes i live av miljøet rundt. Både SEGA Megadrive og NES har fått utgivelser og venter på flere de siste årene: SMD: Beggar Prince: http://www.beggarprince.com/ Pier Solar: http://www.piersolar.com/ NES: http://www.retrousb.com/index.php?categoryID=84 9 spill som kan kjøpes nye, både reproduksjoner og nyutgivelser Lenke til kommentar
Sitronkake Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Kult at det fortsatt lages spill til C64. Og så veldig sjarmerende, da! :!: Lenke til kommentar
Kimme Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Det er litt irriterende at jeg ikke kjøpte C64 som jeg så på en brukt butikk for et par år siden til en gi bort pris..... Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Hadde det bare vært for Amiga så heh, hadde vært en ganske sær opplevelse. selv om jeg gjerne skulle tørket støvet av maskina Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 (endret) über kult! er det mulighet for å få kjøpt en c64 fremdeles? vist ikke må jeg tråle litt rundt etter dette.. ble litt bitt da jeg så "tastaturet" til en commadore ligge å slenge i en hylle på skolen(elektro). vi skal vistnok få lov til å "mekke" litt på denne og prøve ut litt spilling. så nå får jeg litt lyst å få maskinen i hus(mener vi hadde det da jeg var mindre). noen tips hvordan jeg kan skaffe meg en? edit: Både SEGA Megadrive og NES har fått utgivelser og venter på flere de siste årene: denne MÅ jeg ha igjenn! fetterne mine traspet den vi hadde. eneste som er til overs er et motorsport-spill(husker ikke navnet) som ligger og slenger. merker jeg er i skikkelig retro humør nå vist jeg nå får tak i en C64, SEGA, VHS spiller og trekker frem N64'n(den overlevde) så er jeg klar til å invitere på retro fest! btw: dette hadde vert utrolig kult. retro helg hos tossabadle!! edit: fant naturlig nok ikke noe i bruktmarkedet, men jeg kom over denne. den som kjøper denne børr opsøke professjonell hjelp.. Endret 15. september 2008 av 2ball(s) Lenke til kommentar
Joachim_F Skrevet 15. september 2008 Forfatter Del Skrevet 15. september 2008 Som nevnt i artikkelen får man tilgang på tap-filer når man kjøper disse spillene, og disse kan brukes i emulatorer for å få akkurat samme opplevelse som man hadde fått på C64 (press play on tape, osv). Så selv om man ikke har en C64 tilgjengelig kan man jo kjøpe spillet, legge eska med kassetten i samlingen, og så spille det på PC. Jeg skal innrømme at det gir en veldig spesiell følelse å pakke ut en nytt Commodore 64-spill, på kassett, i 2008. Anbefales. Ikke er det særlig dyrt heller, i alle fall ikke hvis man sammenligner med de Sega-spillene det ble linket til her. Lenke til kommentar
Toa Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Som nevnt i artikkelen får man tilgang på tap-filer når man kjøper disse spillene, og disse kan brukes i emulatorer for å få akkurat samme opplevelse som man hadde fått på C64 (press play on tape, osv). Så selv om man ikke har en C64 tilgjengelig kan man jo kjøpe spillet, legge eska med kassetten i samlingen, og så spille det på PC. Jeg skal innrømme at det gir en veldig spesiell følelse å pakke ut en nytt Commodore 64-spill, på kassett, i 2008. Anbefales. Ikke er det særlig dyrt heller, i alle fall ikke hvis man sammenligner med de Sega-spillene det ble linket til her. Det skal vel også være mulig å konvertere denne tap-filen til en lydfil, som så kan spilles inn på kassett? Mener å ha lest om noe slik for lenge siden... Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 (endret) tja, hadde det vært linux hadde jeg prøvd noe sånt som: cat foo.tap > /dev/snd og så plugget en båndspiller i utgangen på maskina, satt til opptak har ikke den villeste anelse om det faktisk ville fungert da... Endret 16. september 2008 av hobgoblin Lenke til kommentar
Joachim_F Skrevet 16. september 2008 Forfatter Del Skrevet 16. september 2008 Hva er poenget med å gjøre det så omstendelig? Bare å bruke kassetten spillet kommer på, vel? .tap-filen er bare et tillegg for de som vil bruke emulator. Lenke til kommentar
NervE Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 (endret) tja, hadde det vært linux hadde jeg prøvd noe sånt som: cat foo.tap > /dev/snd og så plugget en båndspiller i utgangen på maskina, satt til opptak har ikke den villeste anelse om det faktisk ville fungert da... Det kunne på ingen måte fungert. Formatet .tap er neppe ukomprimert pcm-lyd som du kan sende til lydkortet for avspilling... Sorry Edit: Kul artikkel forresten! Mere sånt! Endret 19. september 2008 av NervE Lenke til kommentar
johncl Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 For de som er litt interessert i Commodore fremdeles kan dere jo besøke websidene mine på: http://retro.lonningdal.net Commodore 64 var en fantastisk liten maskin og vil nok ikke glemmes før generasjonen som brukte den er borte vekk. Det er noe spesielt med de gamle maskinene, enkle og i en tid hvor det var masse av 1 mann = 1 software hus. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 (endret) og hvor dem kom med ett fullverdig programmeringsspråk rett på rom Endret 29. september 2008 av hobgoblin Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 tja, hadde det vært linux hadde jeg prøvd noe sånt som: cat foo.tap > /dev/snd og så plugget en båndspiller i utgangen på maskina, satt til opptak har ikke den villeste anelse om det faktisk ville fungert da... Det kunne på ingen måte fungert. Formatet .tap er neppe ukomprimert pcm-lyd som du kan sende til lydkortet for avspilling... Sorry Edit: Kul artikkel forresten! Mere sånt! Det går jo fint ann å konvertere .sid til .wav på linux. En (1) kB blir til noe i størrelsesorden 1MB da, men dog Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg