Pizzaen Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Hei Satt i bil i 2 timer i går og tilbake turen gikk fortere en dit turen, eller ikke egentlig, men føltes som om det gikk mye fortere. Er bestandig sånn når jeg sitter i bilen, noen som vet hvorfor ?? Lenke til kommentar
aspic Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Ei mogeleg forklaring kan vere at du som regel gleder deg når du skal reiser DIT, mens det liksom er det same gamle då du reiser heim att. Eg husar i alle fall kor eg gleidde meg då vi skulle reise på ferie osv, og då gjekk som regel "dit-turen" evig seint. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Samme skjer hos meg. Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Skjer sånn hos (nesten) alle vil jeg tro. Aner ikke hvorfor. Lenke til kommentar
Shanara Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 helt normalt vil jeg tro. men har lurt på det samme jeg også Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Har nok med mental opplevelse av tid å gjøre, ja. Er turen lystbetont vil den gå fortere og motsatt er min erfaring. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Ny vei = lengere tid Kjørt den før = går fortere. Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Rart fenomen det der, har også lurt lenge på hvorfor. Var på en tur til sverige, vi kjørte i 5 timer, var grusomt på vein TIL Sverige, men tilbaketuren gikk raskt og smertefritt. Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Jeg opplever dette med TV-reklamer. Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 14. september 2008 Forfatter Del Skrevet 14. september 2008 Jeg opplever dette med TV-reklamer. Me to ... Lenke til kommentar
Kiruk Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Tiden går saktere når man ser frem til noe. Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Er sant at ting går saktere når man ser fram til noe, men hvorfor går det så raskt tilbake fra en langtur? Da er jo det største ønsket og komme seg hjem igjen. Synes forsåvidt også en film/Tv-reklame o.l. er raskere over 2, 3, 4 osv gangen jeg ser dem, enn første. Lenke til kommentar
Kiruk Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Kanskje fordi man ikke vet hva som vil skjer, noe som øker spenning? Som man skal besøke noen eller ser en film? Men på veien hjem så forventer man ikke så mye. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Det har vel noe med at man kjenner veien... Før synes jeg det tok ganske lang til å kjøre til hytta. En dag så sykla jeg til hytta, og det tok veldig lang tid. Å kjøre dit etter dette føltes ikke langt i det hele tatt. Så det har vel noe med at man kjenner veien bedre. Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Har selv merket dette. F.eks i helgen da jeg besøkte en kompis, syntes turen dit tok en evighet. Men hjemturen gikk råkjapt. Dette har vell med at du gleder deg til og dra dit, men ikke og dra hjem igjen. Og når du gleder deg til noe går deg som oftest tregt. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Synes forsåvidt også en film/Tv-reklame o.l. er raskere over 2, 3, 4 osv gangen jeg ser dem, enn første. Det er fordi de fleste har flere versjoner av reklamen, de første gangene de viser dem så har de en lang versjon, men etter en stund er folk kjent med reklamen, da trenger de bare en kort versjon. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Opplever dette jeg også. Jeg husker jeg var med faren min på tur i skogen, turen til hytta vår var kjempelang. Men turen tilbake gikk fort som bare faen. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Så dere mener man gleder seg uansett hvorfor man drar til et sted man ikke har vært før? Jeg kjørte til begravelsen til grandonkel for en liten stund siden. Det var ikke akkurat noe jeg så fram til, men likevel gikk hjemturen mye raskere enn turen til begravelsen. Jeg tror det føles som hjemturen går raskere fordi vi kjenner vegen bedre, ikke nødvendigvis fordi vi gleder oss eller ser frem til å komme frem. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8723 Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Tid er abstrakt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå