Gå til innhold

Varm NB og ustabilt minne.

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg trenger litt hjelp, ettersom jeg ikke greier å

få et 100% stabilt minne ved CPU overclock.

System:

E8500 m/TRUE

Rampage formula (x48)

Mushkin Hp2-6400 (4-4-4-12) 1024mb x4 (4096)

Asus GTX 260

Mist 650w

2x samsung f1 750gb i Raid 0

Slengt inn i et lian-li pc-p60 (armorsuit) med 2 eksta kabinettvifter.

Problemet er at Asus pcprobe viser north bridge temp som er 10+ grader høyere enn

både southbridge og cpu på load. Northbridge har max temp på 57 grader ved load på

3,8 ghz cpu oc. Da maxer coretemp på 47 grader, mens southbridge ligger på rundt 40 grader. Kan dette være en defekt temperaturmåler, eller er det noe rart her? Jeg mener,

jeg har 6 120mm kabinettvifter og en 140mm vifte, hvis jeg trenger mer vifter enn det, kunne jeg like gjerne slengt komponentene inn i en turbin :D

Minne er satt på timingsene over, med 2.1v nb volt på 1.35. CPU er på 400x9.5 @ 1,253v

med 1:1 ratio.

Dette er det eneste jeg har gjort noe med i bios.

I orthos er denne clocken stabil ved 20 min test ved kun stressing av cpu. Ved ram og cpu

stress failer den etter max 5 mins. Jeg får også BSOD bluescreen med memory dump ca 30 min

etter oppstart. Får også BSOD med bluescreen og memory dump i WOW, men er ikke sikker på om dette kommer av minne, ettersom dette ikke skjer i noen andre spill enn WOW.

Jeg er litt hjelpesløs, ettersom dette er en av de første gangene jeg clocker. Og problemet ser ut til å ligge i minnet. Men minnet failer på standard instillinger.

Jeg setter enormt stor pris på litt hjelp!

På forhand takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...