Gå til innhold

Hva kreves for å få refleksjon i vann?

Anbefalte innlegg

Hei, skal ha et bilde av noen som blir reflektert i vann. Jeg vet at dette kan kreve riktig lys o.l. Men siden jeg tar bildet innendørs(i et mørkt rom med noen få telys) så lurer jeg bare på hvordan jeg får refleksjon? Må man ha lys i vannet?

Trenger hjelp relativt fort, siden deadline på ferdig produkt er torsdag...

På forhånd takk,

Petter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bilde av noen som reflekteres i vann INNENDØRS? Og belyst med kun telys???

Is this a trick question? hehe :)

Helt generellt: Du skal ikke ha lys i vannet, men belyse de/det som skal fotograferes, og så stille deg på andre siden av vannet, med samme vinkel til vannet som objektet. Tenk speil!

Lenke til kommentar

Ikke så lett det der.. kommer med noen tips og håper det kan hjelpe noe..

1. Du bør nok ha lyset bak deg (bak fotografen altså, ikke modellen) for å unngå å lyse opp vannet for mye.

2. Kanskje et polariserende filter kan hjelpe noe (men det kan også sabotere... prøv deg frem)

3. Bruk stativ med så lite lys (kanskje opplagt, men bare tenker kjapt her)

4. Prøv deg litt frem om det er best med eller uten bevegelser i vannet (et tips som jeg fikk fra jurassic park - fest en gitarstreng e.l. i noe som er forankret i til vannet, f.eks. i røret under vasken. Når du "spiller" på den vil du få en fin, jevn vibrerende bølge-effekt - slik som koppene i bilen i Tyrannosaurus-scenen)

5. Jeg går nå utifra at vasken din er hvit, da det er vanlig - kan det tenkes at den er litt for lys til å få fram noen refleksjon?

Men til slutt - hvis du har muligheten til det vil jeg nok tro du kan forenkle oppgaven en del ved å Photoshoppe resultatet litt istedenfor å belage deg helt på fototeknikken. Jeg er egentlig helt for å få et bra knips uten bruk av Photoshop, men i beskrivelsen du gir så gjør du det nok veldig vanskelig for deg selv..

Min første post her forresten, hei alle sammen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...